Een hele tijd geleden had de kachel ventilator van mijn V6 zijn geest gegeven. Na dit klusje al heel lang uitgesteld te hebben, dit weekened om te beginnen eerst de voorschakelweerstand eruit gepeuterd en tot mijn verbazing meteen de storing gevonden.
De laatste verbinding (stand 3 zonder weerstand dus) bestond uit een streng soldeertin, wat dus in mijn geval doorgesmolten is.
Snelle reperatie:
Door het onstane gat in het kachelhuis. Een net passende stuk slang (aan de stofzuigerslang getaped) gestoken om de bladerentroep uit mijn kachel te zuigen.
Een nieuw stukje soldeertin in de laatste tak van de voorschakelweerstand gesoldeerd. En de kachel doet het weer, hoorbaar, als vanouds.

Dus nu de brandende vraag: is men zo pienter geweest bij alfa om de streng soldeertin te gebruiken als allerlaatste veiligheid om doorbranden van de ven motor tegen te gaan?
Of is de monteur\vorige eigenaar geniaal geweest en heeft me een hoop dashbord uitbouw ellende bespaart
