Luchtgekoelde schijfremmen, waar zit de meeste winst?
Geplaatst: do nov 09, 2006 19:42
Eigenlijk als vervolg op het topic van Roy van Gortel...........
Uitgangspunt is in mijn geval een Alfetta met 2.0 nord remmen, dus niet geventileerde schijven.
Dit voldoet prima, behalve dan na tien (of minder
) haarspeldbochten tijdens een afdaling in de IJfel bijvoorbeeld.
De remvertraging is goed en blijft dat ook, tot het moment dat de pedaaldruk helemaal wegvalt.
Dus het probleem is volgens mij dus een te hoge temperatuur/ te weinig koeling.
Is nu genoeg verbetering te halen door die 'stofplaat' te verwijderen?
Of beter ook maar gelijk een luchtgeleiding/ happer/ slang maken?
Of zoek ik hlemaal verkeerd en moet ik beginnen met geventileerde schijven?
Let wel, het moet nog mooi blijven/ worden ook. Dus geen grote openingen in het front, slangen onder de bumper, etc.
lastig mannetje ben ik, hè.
Uitgangspunt is in mijn geval een Alfetta met 2.0 nord remmen, dus niet geventileerde schijven.
Dit voldoet prima, behalve dan na tien (of minder

De remvertraging is goed en blijft dat ook, tot het moment dat de pedaaldruk helemaal wegvalt.
Dus het probleem is volgens mij dus een te hoge temperatuur/ te weinig koeling.
Is nu genoeg verbetering te halen door die 'stofplaat' te verwijderen?
Of beter ook maar gelijk een luchtgeleiding/ happer/ slang maken?
Of zoek ik hlemaal verkeerd en moet ik beginnen met geventileerde schijven?
Let wel, het moet nog mooi blijven/ worden ook. Dus geen grote openingen in het front, slangen onder de bumper, etc.
lastig mannetje ben ik, hè.
