Pagina 1 van 1
Verlaagd en nu?
Geplaatst: ma jan 01, 2007 20:45
door The riddler
Misschien een taboe in dit forumonderdeel, maar ik zit erover te denken om de verlaging van mijn 145 ongedaan te maken.
Ik heb hem verlaagd gekocht (geen idee hoeveel cm). Gelukkig niet zo heel laag, want drempels zijn doorgaans geen probleem. De parkeergarage van mijn bedrijf echter wel. Bij uitrijden is de hoek te scherp waardoor er iets (waarschijnlijk een bult in het uitlaatsysteem achter de voorwielen maar voor de helft van de auto) steeds de grond raakt. Behoudens het feit dat het echt gene prettig geluid is lijkt het mij ook niet lekker voor het uitlaatsysteem en wat daarboven zit.
Zelf ben ik niet erg technisch onderlegd wat autotechniek betreft, maar hoe zou ik de auto ongeveer 0,5 tot 1 cm hogen kunnen krijgen? Zijn dat per definitie nieuwe veren of kan het ook anders. Hoe zie ik trouwens hoe de auto is verlaagd? Waar moet ik op letten bij verhogen (overal evenveel verhogen bijvoorbeeld)?
RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: ma jan 01, 2007 21:15
door jef 75
met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.
RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 00:42
door @PM
Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
Re: RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 08:46
door The riddler
@ alfa 33 VS 75
met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.
Kan ik zien of er nu veerbegrenzers gebruikt zijn? Mocht dat het geval zijn kan ik die vast wel iets losser zetten... :s
@ PM Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
Dat lukt net niet. De ingang is er net te smal voor helaas....
RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 09:34
door ronald
Als het maar een pietsje scheelt zou je ook eens naar je uitlaat kunnen kijken. Is die misschien anders op te hangen en zijn alle rubbers nog in orde? Als de auto voor de rest goed bevalt is het zonde om hem alleen daarvoor weer te verhogen. Je moet hem daarna weer uitlijnen ook dus al met al een redelijk dure kwestie.

Re: RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 11:17
door jef 75
@ alfa 33 VS 75
met originele veren ga je meer als 1 cm omhoog gaan;wat je kan doen is hier een setje originele veren scoren of veerbegrenzers plaatsen of kwaliteitsverlagingsveren plaatsen die niet doorzakken.
Kan ik zien of er nu veerbegrenzers gebruikt zijn? Mocht dat het geval zijn kan ik die vast wel iets losser zetten... :s
@ PM Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
Dat lukt net niet. De ingang is er net te smal voor helaas....
daarvoor moet je eens naar je spiraalveren kijken of er iets tussen zit,maar ik denk van niet dat ze er tussen zitten.
Re: RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 12:19
door Richard75
Tijdelijke oplossing, als die ruimte er is: probeer die uitrit schuin te nemen. Dan heb je kans dat het lage deel van de uitlaat al (voldoende ver) voorbij het obstakel is als het tweede voorwiel er overheen is.
anders klosjes hout voor de drempel neerleggen

Re: RE: Verlaagd en nu?
Geplaatst: di jan 02, 2007 14:36
door The riddler