Zoals Kai al zei, L-jetronic is helemaal zo slecht niet voor standaard blokjes. Je kan bij Squadra een chipje kopen, dan haal je ongeveer net zoveel uit je blok met een L-jetronic als je met een megasquirt er uit zou halen. Zodra je gaat tunen is het een ander verhaal, megasquirt kan je zelf zonder elke keer E230 (minimaal) neer te tellen opnieuw programmeren. Elke wijziging die jij aan je uitlaat, luchtinlaat, nokkenasprofiel etc. etc. uitvoert kan je dus zelf weer in je megasquirt de ideale injectie (en ontstekings)parameters bij vinden en instellen. Grotere injectors? Geen probleem... Turbo er op? kan ook, met L jetronic moet je dan soms rare truken uithalen, het kan soms niet en altijd weer een chipje laten "ontwikkelen" door een deskundige die dat ook niet gratis doet.
l-jetronic kun je niet chippen...
Motronic kun je chippen.
Gewoon origineel laten, voor de vermogenswinst op een standaard motor haal je je anders alleen maar een heleboel werk op de hals.
Als je perse van die Jetronic afwilt kun je ombouwen naar Motronic, is goed te doen. Grootste probleem dat je tegenkomt is de bdp sensor bevestiging en de poelie daarvoor. die moet je van een 75 v6 QV hebben of van een 164, maar dat is weer meer werk...
ZOu er alleen iets aan veranderen als je nog weer van plan bent.
Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.
Ik heb ook een America (jetronic) en rij nu met een emerald computer.
Verschil meer trekkracht en meer pk's. Van een erg lui 188 pk naar 211 pk (en nog belangrijker 290 nm bij 4.500 rpm)
Vooral het koppelkromme is erg vlak.
Moeilijk aan te passen was inderdaad de bdp sensor. Verder moet je natuurlijk de auto helemaal opnieuw afstellen op een vermogensbank.
Inmiddels is er nu een programma voor een V6 natuurlijk