Pagina 1 van 1

veerpootbrug achter alfa 33

Geplaatst: wo mar 07, 2007 17:30
door cuoresportivo33
Om de wegliggen te verbeteren wil ik de achterkant van mijn 33 stijver krijgen.

was zelf aan een veerpootbrug aan het denken, maar kan deze nergens vinden (als ze al bestaan overigens)
Ik was daarom aan het denken een stalen pijp te trekken tussen de 2 veerpoten. Ik vraag me alleen af of dit werkt, omdat de reactiekrachten van het achterwiel volgens mij maar minimaal worden doorgegeven aan de schokbreker, en dus aan de carrosseriebevestiging in de kofferruimte. Waarschijnlijk ontstaan de grootste krachten bij de reactiestangen van de achterophanging. PU bussen zouden dan meer invloed hebben.

Iemand enige ervaring hiermee?

verder ben ik benieuw of iemand ervaring heeft met meer camber op de achterwielen. Is dit verstandig voor staatgebruik (slijtagepatroon banden). En is dit makkelijk te realiseren?

RE: veerpootbrug ACHTER alfa 33

Geplaatst: wo mar 07, 2007 17:36
door alfaqv75
PU bussen op je straat auto op je reactie stangen raad ik af:
Bij mij brak continu de hele boel af, en weer lassen en dan ging de volgende...
(resultaat is wel een strakkere achterkant, maar met al die niet geasfalteerde wegen is het toch wel knetter hard)

een pijp achterin lassen kan je bij projecten zien dat Pieter dat heeft gedaan (pb hem eens) http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=16350

RE: veerpootbrug achter alfa 33

Geplaatst: wo mar 07, 2007 17:51
door cuoresportivo33
ah, zie het al, in at topic staat idd dat zon stang niet veel uithaalt.

mijn cambervraag blijft staan :lol:

Re: RE: veerpootbrug achter alfa 33

Geplaatst: wo mar 07, 2007 19:35
door Rees-Cees
ah, zie het al, in at topic staat idd dat zon stang niet veel uithaalt.

mijn cambervraag blijft staan :lol:
daar heb je niets aan voor straat gebruik. je zegt het zelf al: je achterbanden gaan dan net zo hard slijten als je voorbanden. daarbij heb je veel meer aan een set goede banden voor de grip. bandenspanning voor rond de 2,3 tot 2,5 en ancter naar de 2,6 tot 2,8. moet je eens kijken wat een grip je dan hebt.