Sinds alweer en jaartje ben ik de trotse bezitter van een Brievenbusje uit 1970.
Er moet nog een hoop aan gebeuren, ook veel plaatwerk maar ik wil er maar een rollende restauratie van maken.
De geschiedenis heb ik nog niet kunnen achterhalen behalve dan dat het een Nederlandse auto is en dat er qua restauratie behoorlijk is geknoeid. (mocht overigens iemand meer weten; kenteken 72-78-JX).
Wat ook niet klopt is het feit, dat er een 1600-blok in zit waarvan ik moet zeggen, dat het gaat als de Brandweer.
Noem het eigenwijs, maar ik wil o.a. om die reden maar eens niet op zoek gaan naar een 2-literblok. Dat doet iedereen al dus ik wil de uitdaging zoeken in het zo optimaal laten lopen van dit 1600-blok.
De eerste uitdaging is de uitlaat. Ik zoek een spagetti-spruitstuk maar dat lijkt er niet te zijn voor een 1600. Dan verder ook de rest van de uitlaat want de huidige heeft extra openingen. RVS mag, moet niet.
Zijn er mensen die me verder kunnen helpen, al ervaring hebben met een snelle 1600, wat zijn de nadelen maar zijn er ook voordelen en/of in ieder geval al een adres weten voor de uitlaat ?
Met vriendelijke groet,
John