Pagina 1 van 1
Brandstofdruk
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:15
door Constantijn
Zou dit ook wat zijn?:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... 0%26js%3D1
Is sowieso mooi als je de brandstofdruk kunt opvoeren ,en dat je dan ook nog eens kunt aflezen hoeveel druk je hebt. Maar, aan de andere kant, lijkt het me weer te goedkoop toe, en gezien de rommel die hij verder te koop heeft...
Iemand ervaring?
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:18
door Andretti Molletti
Gaaf man!!
Alleen dat drukmetertje kan je tijdens het rijden niet zien en is dus niet geschikt bij Turbo motoren...
Ik heb op mijn benzinerail een oliedruksensor gezet en moet dat met beter weer weer eens gaan testen... dan kun je binnen in de druk aflezen.
Daarnaast is de regelbare druk mooi, maar nog mooier is zo'n drukregelaar die tijdens vollast EXTRA bezine levert. eeeuh PBFR oid
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:25
door Constantijn
Oliedruksensor i.c.m. oliedrukmeter? Geeft dat een goede waarde aan?
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:29
door Andretti Molletti
Dat geeft wel de juiste druk, niet de juiste naam
maar denk eraan tis experimenteren en vooral of de sensor benzine bestendig is...
dat vraag ik me ook af van dat ding op MP, lijkt verdacht veel op een drukmeter ve compressor namelijk...10 bar??????
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:30
door Constantijn
Ja, viel me ook al op. Ik vroeg me al af wat voor pomp hij in gedachten had...
Geplaatst: vr dec 31, 2004 00:32
door Andretti Molletti
Een high pressure V pomp??
zoek eens bij gereedschap en compressors....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: vr dec 31, 2004 08:58
door Dr.Agan
Deze kende ik nog niet.
Ik had op mijn Uno Turbo een drukregelaar van Malpassi met dubbele membraan. D.w.z. dat de tweede membraan voor een extra drukverhoging zorgde bij meer dan deellast.
Bij deellast was alleen één membraan aan het werk.
Op de standard regelaars stond " 3.0 bar max". De Malpassi had ik na veel testen gelaten op 3,2 bar stationair. Met een beetje gas onbelast geven ging de druk al naar 4,0 bar.
Dit lijkt een kopje maar als het een regelaar met dubbele membraan is dan zou ik wel een gokje wagen. Zoniet dan even doorsparen en voor 140 euro één van Malpassi met dubbele membraan kopen. Die ding werkte super op mijn Uno Turbo, superdirekte gaspedaal reaktie, makelijker doortrekken in hoge toeren, vooral de top was veel sneller bereikbaar.
Geplaatst: za jan 01, 2005 22:11
door Constantijn
Ik zag dat Malpassi de fabrikant was van de bekende Filter King. Ik denk dan ook inderdaad dat dit een betrouwbaarder produkt is dan hetgeen ik hierboven aanhaalde (dus welke op Marktplaats aangeboden wordt).
Wat is het werkingsprincipe eigenlijk van de drukregelaar? (al dan niet met dubbel membraan)
Geplaatst: zo jan 02, 2005 03:14
door Andretti Molletti
Iedereen die ik ken rijdt met die Malpassi dingen (ik ook).
Werking is dat je een membraan gebruikt voor normale drukregelaar (instelbaar). Tweede membraan is dan voor een inlaatspruitstukdruk van 1 bar of hoger... dan gaat er een bypas open en krijg je tijdelijk meer benzine druk. Hoeveel dat is weet ik effe niet uit mijn hoofd maar ongeveer 0.5-1,0 bar