Pagina 1 van 3

OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: za mei 12, 2007 09:00
door B-lee
Is er iemand die ervaring heeft met een prog. injektie voor een 155 ts 8v blok ?
Bv. DTA of Kronenburg . Het blok moet in mijn bertone gebouwd worden .
Ik heb reeds 4 gaskleppen van d. 40 .
Eerst had ik gedacht aan 4 carb's met de ontsteking van alfaholiks te plaatsen , maar die vragen 1000€ + vat = 1200€ .
Men heeft mij gezegt dat voor een beetje meer ik een volledige injektie met ontsteking kan kopen .
Mijn vraag is nu waar en heeft iemand daar ervaring mee ?
Gtz, B-lee :thumbs:

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: za mei 12, 2007 19:32
door giuliettaevo
www.gotech.co.za

Goedkoop en toch goed... Heb er al veel goede dingen over gehoord van diverse Alfa bezitters( in het buitenland).

Wil het zelf ook gaan aanschaffen maar dat duurt nog even...

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: za mei 12, 2007 21:15
door B-lee
Lijkt wel mooi maar er zijn geen verkooppunten van in Belgié of Nederland .
Dan lijkt het mij nogal riskant in geval van problemen .
Ieder geval bedankt voor de tip

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 11:51
door kai
Gewoon t 155 injectie gebruiken !
Dat werkte toch ?
En bij gewenste wijzigingen ga je even naar Squadra-tuning.

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 12:22
door marc7eleven
of via Erik van BS een emerald laten bouwen... heeft ie ook voor een V6 america gedaan...Aikon weet er meer van...

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 12:47
door AcidStyle
Zou in jou geval eens kijken voor een adaptronic ecu is zeer goed spul en ook goed betaalbaar, verder heb je dan iig een nederlander waar je met problemen kunt aankloppen en die heeft er erg veel verstand van is als ik me niet vergis Ruud van RV engineering maar daar moet je me niet op vastpinnen. Hij heeft al aardig wat ecu-tjes verkocht en ingesteld, eentje zit in een suzuki swift gti turbo die draait nu ongeveer 1,3 bar boost en zit op ongeveer 250 pk. 8)

ff googlen en neem eens contact op met die gozer als je serieus over wilt stappen op programeerbare injectie. Anders is de KMS van Kronenburg ook erg goed alleen een tikkie duurder en heeft iets minder opties dan de adaptronic succes iig

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 14:48
door B-lee
OK boys,
alvast bedankt.
Ik zal kontakt opnemen met al de opties die jullie geven , t'is een kwestie van wat kan en wat het kost natuurlijk .
De orgineele inj. van mijn 155 blok is te omslachtig om in te bouwen in mijn bertone met de grote debietmeter en de mogelijkheden achteraf zijn te klein om verder te evolueren .
Als ik de motor dan toch overbouw wil ik meteen met een goede basis vertrekken.
Als ik een keuze gemaakt heb laat ik zeker iets weten
Gtz &tnx B-lee

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 14:58
door kai
Die 155 injectie kan een veel grotere motor aansturen dan je met het blok kunt bouwen !
Als je toch niet van plan bent zelf te gaan programmeren ben je beter af met de standaard computer.
Deze kan helemaal op jouw blok worden afgesteld en geeft dan net zoveel vermogen als iedere andere computer.
En dat zonder extra kosten !
Daar kun je dan beter wat nokkenassen of zo voor kopen ...

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 15:40
door B-lee
Ik weet wel dat je de orgineele motronic kunt herprogrameren maar dan moet je met één gasklep blijven werken + de grote vierkantige luchtdebiet meter.
En om dat dan nog eens mooi in een bertone te kijgen met een goeie airflow is dan weeral niet goed.
Ik zit namelijk nog met de motronic van de 8v ts.
Als jij iemand weet die mijn orginele inj. kan herprogrameren om met 4 gaskleppen te werken en een ronde lucht massameter mag je mij zijn adres direkt geven.
B-lee

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 18:55
door Andretti Molletti
Ik ben zelf momenteel bezig met Megasquirt II, volgens mij de enige betaalbare optie voor hobby doeleinde...
Kan met een MAP sensor of een alfa-n regeling .. eigenlijk kan alles. prijzen vallen reuze mee!!

www.megasqsuirt.info
Ik kan eventueel wel wat regelen mbt bestellen, meer info via PB

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 19:43
door B-lee
Ok , ik ga direkt een kijken en info opvragen
Tanx voor de tip

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: zo mei 13, 2007 23:26
door kai
Ik heb wel eens een MegaSquirt gebouwd en weet er wel wat van.

Zoiets is alleen leuk als je ZELF wilt programmeren.
Wil je dat niet, ga dan voor de goedkoopste oplossing.
Bovendien is een Motronic een heel stuk beter/betrouwbaarder/bruikbaarder/eenvoudiger dan een MegaSquirt op jouw motor.
Je hebt immers alle sensoren de draadboom en alle buizen etc....

De nieuwere MegaSquirt werkt beperkt samen met een ontstekings computer van Ford of je gewone verdeler.
Verder kun je er alleen de inspuiting mee regelen. Om veel vermogen te winnen is dat niet voldoende.

Je bent naar mijn idee dan beter af met een compleet systeem (Inspuiting en Ontsteking).
Zag laatst de Dicktator EMS : http://www.dicktator.co.za/
Lijkt me een goed systeem om mee te beginnen.
Met name de prijs en de eenvoud van het programmeren.
Prijs is :
Dictator 60-2: R2950.00
Shipping: R350.00
3300 ZARand is 352 EURO (Deze quote is van vorige week)

Daar kan een MegaSquirt niet tegenop !

Maar een 155 Computer is gratis.
En waarom wil je met vier gaskleppen werken en dan toch een MAF of MAP Sensor gebruiken dus EEn lucht inlaat?
Heeft geen enkele zin. Je wint er niets mee ten opzichte van een standaard systeem wat goed geprogrammeerd is.

Je kunt met de Motronic ook meerdere kleppen gebruiken, mits je ze gelijk aanstuurt en de klepstandpotmeter ook monteert.
Geen enkel probleem.

Maar met meerdere kleppen wil je geen gezamenlijke luchtinlaat. Dan is het effect van je meerdere kleppen weer teniet gedaan.
Het voordeel van aparte kleppen is alleen met hoge toeren merkbaar.
Heb je de rest van de motor daar op aangepast ?
Je kunt bij een aparte klep per cylinder en zonder luchtverzameldoos overigens ook geen MAP of MAF gebruiken.
Een MAF past niet en een MAP geeft vreemde meet waarden. Je gaat dan de computer regelen op Gasklepstand.

Mits jouw motor zo ongelooflijk is aangepast dat de motronic het niet aan zou kunnen en je er op staat zelf te programmeren
experimenteren (of het gewoon geil vind staan) kies je voor een aftermarket systeem. Anders kies Motronic.

Praat eens met Stephan van SquadraTuning: http://www.squadra-tuning.com/NL/index_nl.html
Hij heeft onlangs een standaard Motronic systeem aangepast voor een Spider met een 2.8 V6 Turbo

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: ma mei 14, 2007 15:00
door B-lee
IK wil wel de orgineele motonic gebruiken met de enkele gasklep maar dan ben ik toch verplicht van de orginele luchtdebiet meter te gebruiken ?
Hoe het type noemt weet ik niet maar het is in iedergeval een omslachtig ding dat ik niet graag in mijn motor ruimte van mijn bertone zie.
Het motor blok dat ik heb is een 1.8 ts 8v maar met maar 20.000 km . En ik wil eerst mijn wagen doen rijden met de komplet injt. gemonteerd .
En als alles naar wens werkt rustig een 2l blok te bouwen . Daarom wil ik een goede basis monteren als ik achteraf meer vermogen wil en niet opnieuw moet beginnen.
Eerst wou ik gewoon mijn 45 carbs monteren met de digi. ontst. van alfaholiks , maar deze komt op 1200€ alleen voor de ontst.
Maar om dat sommige mensen mij vertelde dat ik voor dat bedrag albijna een komplete inj. syst. kan kopen.
Ik zal eens kontakt opnemen met squadra tuning om hun advies te vragen.
Tanx, B-lee

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: ma mei 14, 2007 15:11
door Aikon1694
Ik ben diegene met een Emerald. Zit nu in een 3.0 V6 America (Specs nu 210 pk en 290 nm). Heb inderdaad geen LMM meer.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel...

RE: OP ZOEK NAAR PROG. INJEKTIE VOOR 155 BLOK

Geplaatst: ma mei 14, 2007 16:39
door B-lee
Ja , graag wat info aub.
Met de LMM bedoel je de luchtdebietmeter ?
En werk je met 1gasklep ?
En waar kan ik zo een emerald verkrijgen en is er na de plaatsing een goede service bij problemen?
En rij jij met de v6 op straat en is het te doen bij normaal verkeer ?
En wat kost zo een komplete set voor een 155 TS motor ?
Zijn dit genoeg vragen of wil je er nog een paar?
Iedergeval alvast bedankt voor de info