Pagina 1 van 1

2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: ma jul 16, 2007 22:43
door pieter van baalen
hallo,

ik wil als hier alles weer een beetje in rustig vaar water is toch weer een blokje gaan bouwen....

als basis wil ik een 2.0 8v ts gaan gebruiken hoeft geen vol race blok te worden maar wel lekker aan het gas hangen doel iets van 160/170 pk

idee,

-kop inlaat kanalen polijsten
-cold airintake
-chip
-goed uitlaat systeem


ergens wil ik ook het blok iets verder uit elkaar halen omdat ik een blok extra heb alleen weet ik geen adresjes bij ons in zeeland nog weet ik wat het zou gaan kosten om,

-krukas vliegwiel en poelie te laten balanceren en evt lichter te maken
-uitwegen van de drijfstangen (kan ik dit ook zelf door te schuren en te wegen)
-zuigers uitliterren (zelf wegen en aan de onderzijde vlak afschuren???) evt andere zuigers waar? kosten?
-nokkenassen kosten???
-kop extra vlakken hoeveel???
-spruitstuk spagetti waar betaalbaar

spullen hoeven niet nw te zijn en alle tips en adressen zijn welkom ik ga hier gewoon lekker de tijd voor nemen dus kom eens met tips en tools of een andere combinatie van de hier boven genoemde dingen

laat maar eens horen...........

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: ma jul 16, 2007 23:37
door Andretti Molletti

Re: RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: ma jul 16, 2007 23:41
door pieter van baalen


ja zag het :wink:

maar wat kost een set nokkenassen dan?

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: ma jul 16, 2007 23:45
door Andretti Molletti

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: di jul 17, 2007 00:24
door Robkg
Ik heb veel met tuners gepraat over wat haalbaar is uit een 155 2,0TS en de meesten konden er maar weinig uithalen. Nokkenassen zorgen er vaak voor dat de nokkenas versteller vervalt, hierdoor win je misschien wel pk's boven in het toeren gebied, maar verlies je die minstends net zo hard onderin (wat je in de dagelijkse praktijd meer gebruikt). De luchtinlaat van een 8v TS is ruim voldoende, deze gaat tot ongeveer 180 pk en belemmert pas daarboven de luchtstroom, dezelfde inlaat wordt ook op de 2.5v6 gebruikt.

Eigenlijk alleen een chip en uitlaat spruitstuk brengen vooruitgang, besteed de rest van je geld aan een goed onderstel, daar had ik ook in de dagelijkse praktijk veel meer lol van.

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: di jul 17, 2007 17:16
door Lunatic
voor vliegwiel af te laten draaien + laten balanceren en krukas ook kan Westec in goes..
lig mijn blokje ook.
hij kan ook een paar andere dingen miss wel regelen..kan je beter een x contact met hem opnemen..
www.westecmotoren.nl
heb trouwens daar ook nog een 3.0 v6 staan en een 1.7 8v voor verkoop zover mijn info rijkt.

Re: RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: di jul 17, 2007 17:56
door pieter van baalen
voor vliegwiel af te laten draaien + laten balanceren en krukas ook kan Westec in goes..
lig mijn blokje ook.
hij kan ook een paar andere dingen miss wel regelen..kan je beter een x contact met hem opnemen..
www.westecmotoren.nl
heb trouwens daar ook nog een 3.0 v6 staan en een 1.7 8v voor verkoop zover mijn info rijkt.
dank je heb ze net een mailtje gedaan stond mij alleen iets van bij dat zij behoorlijk aan de prijs waren.... maar weet niet meer waarom ik dat idee had :shock: :roll:

ben benieuwd

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: di jul 17, 2007 18:36
door Lunatic
jah wat is aan de prijs..zie veel prijzen van draaiwerkzaamheden en dergelijke..en om te zeggen goedkoop..
maar pas als je info heb weet je het..ben benieuwd..

Grtz Niek

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: di jul 17, 2007 18:47
door pieter van baalen
hij heeft me net gebeld met heel intressante prijzen....

afdraaien van vliegwiel incl balanceren van vliegwiel, drukgroep, krukas en poelie kwam ong op 350 euro

het bewerken van de kop was ook goed te doen en hij zou dan de inlaat kanalen bewerken polijsten klepgeleiders verwijderen dus het hele kanaal bewerken kop vlakken en iets meer voor de compressie verhouding nw klepgelijders van betere kwaliteit en nw seels plus het inslijpen van de kleppen en alles afstellen en het boven genoemde voor een samen prijs van max (geschat tussen 1500 en 1700 euro) 1700 euro

dan zou evt de drijfstangen en zuigers nog uitgewogen kunnen worden tegen een nog onbekend bedrag en de cilinders licht laten honen

met deze bewerking heb ik ook gelijk een mooie basis voor evt verdere plannen..... :wink:

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: wo jul 18, 2007 17:17
door Lunatic
Heb hem denet ooknog aan de lijn gehad..
blokje is bijna klaar..net de drukgroep moet nog binnenkomen en deze mee laten balanceren..
dus binnenkort lig jouw blok ook daar :wink:

RE: 2.0 ts 8v kriebellen

Geplaatst: do aug 09, 2007 18:17
door sprint88
Afdraaien vliegwiel gaat hier voor 30 euris

daarna naar de bandenspecilist lief aankijken en laten balanceren, goed de tijd voor nemen.

grt rogeralfa :driving: