4 pijps RVS S-Power uitlaat gemonteerd 916GTV
Geplaatst: ma jul 28, 2008 18:53
Afgelopen vrijdag in duitsland 100 km bij ons de grens over een 4 pijps uitlaatje laten monteren, RVS zonder einddemper.
Hou wel van uitdagingen en ben dus es niet naar Madeno, EPS of voor een Rag-je gegaan. Wel een beetje zenuwachtig omdat niemand ervaring had met deze club, en alles ging ook niet geheel soepel. Maar voor degene/navolgers en daarvoor is dit forum toch ook, een ervaringsverslag en het resultaat
De firma levert voor veel alfa types trouwens.
Hoofdoelen waren 'iets meer' sound maar zeker niet te, vettere look iets tussen net 70mm madeno en 76mm DTM-igs in.

Hoop blik onder zo'n 916 TB die toch al niet veel geluid produceert, middendemper blijft zitten af daar RVS verder.
Na het verwijderen van het ouwe dempertje werd de bumper besneden
best eng moment, en het eerste gedeelte RVS pijp aangekoppeld aan de middendemper.

Toen bleek de standaard einpotjes en bochtenwerk niet geheel goed te passen. Ik stond te kijken en leidde dat eigenlijk af aan wat pittige duitse woorden. Kreeg het wel warm en dacht komt dit wel goed.
Uiteindelijk bleef er voor de Power Auspuff heren niet anders over dan de uitlaateindstukken hand-made te gaan maken. Dit hebben ze trouwens voor tevens wat andere modellen die ze leveren met mijn GTV als proefkonijn 'pas' gemaakt (Einige Muster = monsters om de rest van de aan hun geleverde batches aan te passen). Als goed is moeten de gene besteld via webshop dus nu ook passen.
Kreeg daarvoor het wachten wat korting. Ipv 1 uur werd aan mijn handmade uitlaat nu 3 uur gespendeerd.

Netjes 'in dit geval' hun handmade nr. eronder

Looks outside:


Conclusie
-Zeer goede prijskwaliteitsverhouding
-Inbouw uitsnijden bumper (als je erg goed gaat kijken), kan heb ik bij collegarijders die bij EPS zijn geweest, toch iets mooier/netter
-Materiaal ziet er echt top uit
-Geluid vind ik persoonlijk net iets mooier dan wat ik tot op heden bij dergelijke 4-pijps heb gehoord. Mede door de toch iets dikkere en langere eindstukken waar hij nu echt zo doorheen blaast
-Nadeel 76mm oogt best heftig 70mm is iets meer ingetogen, maar ja
geluid of looks?
-Op de autobaan eigenlijk geen verschil met origineel tenzij je plankgas accelereert, perfect dus vind ik zelf
- Paar PK's d'r bij TB hoe minder tegendruk des te...
Prijzen dit is geen reclame maar een verslagje, ff googlen
Hou wel van uitdagingen en ben dus es niet naar Madeno, EPS of voor een Rag-je gegaan. Wel een beetje zenuwachtig omdat niemand ervaring had met deze club, en alles ging ook niet geheel soepel. Maar voor degene/navolgers en daarvoor is dit forum toch ook, een ervaringsverslag en het resultaat

Hoofdoelen waren 'iets meer' sound maar zeker niet te, vettere look iets tussen net 70mm madeno en 76mm DTM-igs in.

Hoop blik onder zo'n 916 TB die toch al niet veel geluid produceert, middendemper blijft zitten af daar RVS verder.
Na het verwijderen van het ouwe dempertje werd de bumper besneden


Toen bleek de standaard einpotjes en bochtenwerk niet geheel goed te passen. Ik stond te kijken en leidde dat eigenlijk af aan wat pittige duitse woorden. Kreeg het wel warm en dacht komt dit wel goed.
Uiteindelijk bleef er voor de Power Auspuff heren niet anders over dan de uitlaateindstukken hand-made te gaan maken. Dit hebben ze trouwens voor tevens wat andere modellen die ze leveren met mijn GTV als proefkonijn 'pas' gemaakt (Einige Muster = monsters om de rest van de aan hun geleverde batches aan te passen). Als goed is moeten de gene besteld via webshop dus nu ook passen.
Kreeg daarvoor het wachten wat korting. Ipv 1 uur werd aan mijn handmade uitlaat nu 3 uur gespendeerd.

Netjes 'in dit geval' hun handmade nr. eronder

Looks outside:


Conclusie
-Zeer goede prijskwaliteitsverhouding
-Inbouw uitsnijden bumper (als je erg goed gaat kijken), kan heb ik bij collegarijders die bij EPS zijn geweest, toch iets mooier/netter
-Materiaal ziet er echt top uit
-Geluid vind ik persoonlijk net iets mooier dan wat ik tot op heden bij dergelijke 4-pijps heb gehoord. Mede door de toch iets dikkere en langere eindstukken waar hij nu echt zo doorheen blaast
-Nadeel 76mm oogt best heftig 70mm is iets meer ingetogen, maar ja

-Op de autobaan eigenlijk geen verschil met origineel tenzij je plankgas accelereert, perfect dus vind ik zelf
- Paar PK's d'r bij TB hoe minder tegendruk des te...
Prijzen dit is geen reclame maar een verslagje, ff googlen
