Pagina 1 van 4
Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 13:56
door Alfa eL
Hallo,
Deze week wil ik een verpootbrug zetten in mijn 33. Mijn vraag is nu: als je de veerpoten losdraait moet de auto dan gewoon blijven staan, of is het beter om de voorkant een klein stukje op te krikken? Zonder dat de wielen van de grond komen, maar wel dat de druk er van af is.
Bij voorbaat dank.
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 13:59
door dibro
Bouten losdraaien, brug er op, bouten vastdraaien. Als je brug verstelbaar is, kun je hem daarna nog wat strakker zetten.
Edit: moeren
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 18:11
door Bert-155
Gewoon op de grond laten staan
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 21:38
door JoorZ105
geld dat voor elke auto?
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 22:24
door Alfa eL
Dibro en Bert: bedankt voor het antwoord, nu gaat het helemaal goedkomen
Re: RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 22:26
door Bert-155
geld dat voor elke auto?
Lijkt me wel, heb hier ooit iets over gelezen.... Misschien dat 1 vd technische lui hier op het forum je een betere uitleg kunnen geven, als ik het probeer snap je er straks helemaal niks van.
Re: RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: ma mei 23, 2005 22:35
door Rees Cees
Dibro en Bert: bedankt voor het antwoord, nu gaat het helemaal goedkomen
nog meer onderstuur
Re: RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: di mei 24, 2005 00:19
door Andretti Molletti
Dibro en Bert: bedankt voor het antwoord, nu gaat het helemaal goedkomen
nog meer onderstuur
Op het juiste moment effe liften Kees
Re: RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: di mei 24, 2005 19:01
door Bert-155
Dibro en Bert: bedankt voor het antwoord, nu gaat het helemaal goedkomen
nog meer onderstuur
Op het juiste moment effe liften Kees
Jij als techneut...Er gaan verhalen rond over mensen die vinden dat je de auto een x-aantal cm's omhoog moet krikken om de vpb erop te zetten, maar eigenlijk hoeft dit helemaal niet...waarom was dit ook alweer?
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: di mei 24, 2005 19:03
door JoorZ105
ik gok dat de redenatie is dat de veerkoppen dan wat verder naar elkaar toe komen omdat de last eraf gaat....bij een niet verstelbare brug lijkt me dat wel handig. Het geheel werkt nogal dus een gefixeerde brug krijg je er bij een oudere auto niet zomaar op....
zoiets?
Re: RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: di mei 24, 2005 19:20
door Rees Cees
nog meer onderstuur
Op het juiste moment effe liften Kees
Jij als techneut...Er gaan verhalen rond over mensen die vinden dat je de auto een x-aantal cm's omhoog moet krikken om de vpb erop te zetten, maar eigenlijk hoeft dit helemaal niet...waarom was dit ook alweer?
kijk dit zijn nou leuke spraakverwarringen.
ik bedoel: door het plaatsen van een veerpootbrug bij een 33 krijg je meer onderstuur, je maakt de auto stijver en wil dus over zijn voorwielen glijden.
Dré bedoelt: als je onderstuur krijgt laat je je gas een klein beetje vieren, niet te veel of abrubt want dan krijg je hem in de drift overstuur.
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: wo mei 25, 2005 01:32
door Andretti Molletti
NEEEEEHEEEEE
Hij moet niet onder het stuur en niet over het stuur...
nu ben ik helemaal overstuur...dat ga ik niet houden dus dat wordt liften!!
Zo kees???
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: wo mei 25, 2005 01:42
door dibro
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: wo mei 25, 2005 18:50
door Andretti Molletti
Das toch onderstuur als de auto van links naar rechts rijdt?????
RE: Montage veerpootbrug
Geplaatst: wo mei 25, 2005 18:54
door Rees Cees
deze doet helemaal niet meer stuur toch?
of is dit een typisch geval van ongestuurd?