corstiaan

carterontluchting

za jun 11, 2005 12:35

Vraagje wat doet die carterontluchting pcies met je motor zoals op t linkje???

misschien ga ik dit ook wel doen....
http://www.alfa146.net/PDF_Diversen/han ... boxers.pdf

Greetzzzzzzzz Corstiaan.......

164 Q4

RE: carterontluchting

za jun 11, 2005 15:02

Bij carterontluchting moet je hieraan denken: Het carter heeft een ontluchting nodig en zou je een open buis monteren zodat het zo de natuur in kan (zoals heel vroeger trouwens) is dat natuurlijk niet zo geweldig voor de natuur. Wat ze dus gedaan hebben is de motor die damp maar aan te laten zuigen. In die damp zit natuurlijk een redelijk aandeel olio in. Met een olieafscheider wordt dat gescheiden. Alles scheiden lukt niet dus een percentage gaat uiteindelijk richting de motor waar je het uiteindelijk weer bij je gasklep terug vind. Dat is nadeel 1. Het volgende nadeel is dat het vieze warme lucht is en dus minder zuurstof bevat en zou in principe vermogen moeten kosten alhoewel ik eigenlijk geen idee heb hoeveel dat nou in de praktijk zal zijn. Ik denk dat het meevalt, je zal wel meer last hebben van dat rommel tussen je gasklep waardoor hij zo 'lekker' stationair kan gaan lopen.

Wat het ontluchtingetje in de link nou wil is het in feite met een kleine aanpassing weer net zo doen als hoe het vroeger (in beter tijden :wink: ) was. Er zal nog steeds warme vettige troep uitkomen alleen gaat het niet weer de motor in maar zo in de vrije lucht.

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: carterontluchting

za jun 11, 2005 22:09

Het carter heeft een ontluchting nodig en zou je een open buis monteren zodat het zo de natuur in kan (zoals heel vroeger trouwens) is dat natuurlijk niet zo geweldig voor de natuur.
Zoiets dus:

Afbeelding

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 11, 2005 22:23

Waar gaat die slang naar toe :?: [-X :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 11, 2005 22:24

en even over het nut hiervan:

brandbare gassen komen het carter in. Deze tasten de kwaliteit van de olie aan, veroorzaken overdruk en kunnen in het slechtste geval een carterexplosie veroorzaken. Vandaar de nood aan het afvoeren van deze gassen.
Laatst gewijzigd door Michel op za jun 11, 2005 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

164 Q4

za jun 11, 2005 22:26

Word daarboven al beschreven: nergens heen, gewoon open de vrije lucht in :mrgreen: En dan maar doen alsof je 't niet weet :wink: .

AlfettaQO
Member
Member

za jun 11, 2005 22:28

Zoals men wel eens zegt: alles wat leeft moet lucht hebben :!:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

Het carter heeft een ontluchting nodig en zou je een open buis monteren zodat het zo de natuur in kan (zoals heel vroeger trouwens) is dat natuurlijk niet zo geweldig voor de natuur.
Zoiets dus:

Afbeelding
:shock: :shock: wat is er met dat rechter filter gebeurd?? zal wel niet erg zijn maar zo op het eerste gezicht lijkt het wel uitgefikt te zijn? iig ziet het er niet gezond uit.

Over die carterontluchting. slang erop naar een frisdrankfles en regelmatig die fles leegkieperen :wink: :wink: :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Word daarboven al beschreven: nergens heen, gewoon open de vrije lucht in :mrgreen: En dan maar doen alsof je 't niet weet :wink: .
Zo hoort het ook ! :mrgreen:
jammer genoeg bestaat er in deze tijd zoiets als "Groen" ! :cry:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

AlfettaQO
Member
Member

za jun 11, 2005 22:33

Maak je geen zorgen. Filter is o.k. Geen brand of andere vervelende ongemakken. Wellicht 'kwaliteit' van mijn foto's? Maar ik geef toe, auto en filters zijn al erg lang in mijn bezit. Het wordt ook wel eens tjid om ze schoon te maken.
Laatst gewijzigd door AlfettaQO op za jun 11, 2005 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

G-san
Member
Member

za jun 11, 2005 22:34

vanwege mileu mogen die carter dampen niet zo ff naar buiten, dus via inlaat weer terug de motor in.
Een F1 heeft een aparte pomp voor carter dampen met een olie afscheider, zodat dus een bepaalde onderdruk in t carter gecreeerd kan worden :)

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

za jun 11, 2005 23:27

Enne,kleine moeite om onder die ontluchting een opvangbak te maken. Alleen maar af en toe legen.
Alfa romeo: The art of the machine!

Rees Cees

Re: carterontluchting

zo jun 12, 2005 00:34

Vraagje wat doet die carterontluchting pcies met je motor zoals op t linkje???

misschien ga ik dit ook wel doen....
http://www.alfa146.net/PDF_Diversen/han ... boxers.pdf

Greetzzzzzzzz Corstiaan.......
even snel doorgelezen (de link) maar ik denk dat het niet werkt (behalve als optische tuning dan). de ontluchting moet je definitief los maken van de dikke inlaatbuis en met een slang in een tankje laten lopen a la racewagen. dat is de enige manier om olie in je inlaat te voorkomen.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 30, 2005 10:22

Bij mijn TS zit er een olieafscheider, deze zojuist schoongemaakt, wat een zooi :shock:

heb het met terpentine gedaan zoals Roy me had ingefluisterd !

wat is de bedoeling van dat dunne slangetje wat van de scheider naar het blok (onderblok) loopt ?, kan ik dit ook losmaken aan het blok en schoonmaken

:?
156

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 30, 2005 11:38

Zo komt de "olie" weer terug de motor in.

Terug naar “Tuning onderwerpen”