Pagina 1 van 2
K&N Luchtfilters
Geplaatst: di apr 28, 2009 21:19
door midas
Beste
Met mijn 75 in aantocht ben ik al leuk voorwerk aan het doen. (Ben dus op zoek naar een super setje voor op de TS)
Nu probeer ik al twee dagen op de site van K7N te komen maar die werkt bij mij niet.
Hebben jullie dit probleem ook?
www.knfilters.com
www.knfilters.nl
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: di apr 28, 2009 21:22
door dibro
Ja, hier wel i.i.g....
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: di apr 28, 2009 23:02
door Gtvco
Beter is om je originele luchtfilterbak te behouden en dit

vervangingsfilter van K&N er in te plaatsen.Da's beter en effectiever dan met een open filter warme lucht aan te zuigen.Just my two cents........
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: di apr 28, 2009 23:15
door midas
daar heb ik hier inderdaad al heel wat discussies over gelezen.
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: wo apr 29, 2009 10:33
door midas
Ben net ff bij de buurman geweest en hij kan met de pc wel op de site komen.
Ga me nu niet vertellen dat zo'n groot bedrijf zijn website niet compatible heeft gemaakt met de Mac!!
Zowel met Firefox als safari kan ik de site niet op

RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: wo apr 29, 2009 11:05
door Gtvco
Vanaf hier met Firefox,weliswaar geen Mac.,kan ik ook gewoon de site bezoeken.
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: wo apr 29, 2009 16:56
door matthijs
grmpf, ik ook niet op een mac.... Beetje stom gezien 1 op de 20 een mac heeft en nog stommer omdat de gemiddelde mac gebruiker (ik niet hoor) meer poen heeft. Die krengen zijn enorm duur.
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: wo apr 29, 2009 18:01
door Jeroen S
Beter is om je originele luchtfilterbak te behouden en dit

vervangingsfilter van K&N er in te plaatsen.Da's beter en effectiever dan met een open filter warme lucht aan te zuigen.Just my two cents........
Is zo'n vervanginsfilter van K&N echt zoveel beter als het originele element ?
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: do apr 30, 2009 10:34
door WhizzMan
Beter is om je originele luchtfilterbak te behouden en dit

vervangingsfilter van K&N er in te plaatsen.Da's beter en effectiever dan met een open filter warme lucht aan te zuigen.Just my two cents........
Is zo'n vervanginsfilter van K&N echt zoveel beter als het originele element ?
Een orgineel element laat meestal minder lucht door. Een orgineel element moet je weggooien als het vol zit, deze kan je uitwassen en opnieuw gebruiken. Bij de meeste alfa's zijn de orginele elementen redelijk ruim bemeten, dus het verschil is minder dan bij sommige andere merken. Bij een 155 2.0 8V scheelt het je iets van 1-3% topvermogen. Een nieuw, schoon filter (of het nou K&N is of papier) scheelt vaak een heleboel, dus de meeste mensen zijn behoorlijk onder de indruk als ze hun oude dichtgekoekte filter door een K&N vervangen.
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: za mei 02, 2009 10:50
door Jeroen S
Site's zijn weer in de lucht...
Maar je vind nergens wat zo'n vervangingsfilter kost€
Moet je deze ook (regelmatig) olieën ?
Ennuh, een papieren filter maak je schoon met perslucht... Of krijg je dit eigenlijk nooit écht schoon?
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: za mei 02, 2009 11:05
door Robkg
Site's zijn weer in de lucht...
Maar je vind nergens wat zo'n vervangingsfilter kost€
Moet je deze ook (regelmatig) olieën ?
Ennuh, een papieren filter maak je schoon met perslucht... Of krijg je dit eigenlijk nooit écht schoon?
Je wast het fliter, uitspoelen onder de kraan, laten droge op de verwarming en openieuw inspuiten met speciale olie.
Als je t 's avonds wast, kan je de volgende ochtend weer rijden.
RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: za mei 02, 2009 12:32
door Engine
Wel even oppassen als je een luchtmassa meter hebt (en niet een luchthoeveelheidsmeter, met zo'n klep in de luchtstroom). De hittedraad van luchtmassa meters raakt vervuild door de fijne olie van die filters. Zeker als je hem net fanatiek hebt schoongemaakt is dat een probleem. Weet eigenlijk niet of K&N hier handleidingen voor heeft. Ben er zelf iig nog steeds huiverig voor. Luchthoeveelheids meter heeft hier geen last van.
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: zo mei 03, 2009 08:56
door Alfa75JC
Site's zijn weer in de lucht...
Maar je vind nergens wat zo'n vervangingsfilter kost€
Moet je deze ook (regelmatig) olieën ?
Ennuh, een papieren filter maak je schoon met perslucht... Of krijg je dit eigenlijk nooit écht schoon?
Via bijvoorbeeld
www.arparts.nl te krijgen voor EUR 83,-
Grtz, Jos
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: zo mei 03, 2009 09:00
door WhizzMan
Ennuh, een papieren filter maak je schoon met perslucht... Of krijg je dit eigenlijk nooit écht schoon?
Papieren filters gooi je weg, die krijg je niet schoon met uitblazen. Het vuil blijft in het papier zitten en je hebt echt heel veel minder doorstroom, ook al blaas je ze uit.
Re: RE: K&N Luchtfilters
Geplaatst: zo mei 03, 2009 09:10
door WhizzMan
Wel even oppassen als je een luchtmassa meter hebt (en niet een luchthoeveelheidsmeter, met zo'n klep in de luchtstroom). De hittedraad van luchtmassa meters raakt vervuild door de fijne olie van die filters. Zeker als je hem net fanatiek hebt schoongemaakt is dat een probleem. Weet eigenlijk niet of K&N hier handleidingen voor heeft. Ben er zelf iig nog steeds huiverig voor. Luchthoeveelheids meter heeft hier geen last van.
K&N heeft hier geen handleidingen voor omdat het niet waar is. De sensor in de MAF heeft de neiging om te verbranden als hij te heet wordt door
te weinig luchtstroming. Te veel filterolie, net als een zwaar verontreinigd papierfilter, veroorzaakt te weinig luchtstroom, je filter zit gewoon verstopt. Niet de spettertjes van de olie, maar het gebrek aan lucht is dus de oorzaak.
Op geen enkele Alfa Romeo zit een MAF met een draad. Ze hebben allemaal een sensor van Bosch met een fimpje van een nikkel-legering.De oplossing bij de modernere versies met 5 pennen en een ovale stekker is om de defecte sensor te vervangen door een exemplaar van Pierburg, die verbranden niet. Helaas maakt Pierburg geen vervanger voor de rechthoekige versie met 4 pennen.