ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Motec motormanagent

wo jul 08, 2009 21:07

Heeft iemand ervaring of informatie over Motec. Idee is om de coversie van 3.0 naar 3.5 uit te voeren met dit systeem.
Alvast bedankt.

Gr. Erwin
-164 Aut. 3.0 12v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Motec motormanagent

wo jul 08, 2009 21:29

Waarom motec? Gotech en KDFi/Megasquirt zijn proven technology voor V6 busso's.

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 08, 2009 22:10

Ik ben aan het kijken naar mogelijkheden, Motec valt daar onder en wordt onder andere gebruikt bij AH motorsports. Degene die jij noemt zijn bekend bij mij, echter Motec heb ik geen info over.
Dus vandaar dat ik hier info over zoek.
Maar toch bedankt.
-164 Aut. 3.0 12v

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 08, 2009 22:23

Motec is een van de duurste (en beste) merken.... Veel top rallyteams en raceteams gebruiken dit. Vooral in de UK is dit "Het" systeem.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 09, 2009 00:27

AHM heeft bij de V6 blokken zelf een Omex 710 als "kit" in z'n prijslijst staan. Het lijkt me niet onverstandig daar dan ook even naar te kijken.

http://www.motec.com.au/aboutecu/ecuhowtochoose/

Als ik de website zo doorlees, ga je bij Motec pas iets interessants vinden wat je niet met de andere genoemde ECUs kan als je naar een m400 of m600 gaat kijken. Ik heb geen idee van je budget of wensen, maar voor m'n gevoel ga je niet snel een motec nodig hebben om een atmosferische V6 met een gewone gasklep en geen fancy nokkenasverstelling en zo aan te sturen.

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member

do jul 09, 2009 08:42

Dit is de Nederlandse importeur:

Bob van der Zijden
Boschdijk 880
5627 Eindhoven
Phone: +31 40 262 2009
Fax: +31 40 262 2929
Email: bobrace@xs4all.nl

Nog bedankt voor de link WhizzMan!
-164 Aut. 3.0 12v

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do jul 09, 2009 10:07

Motech is prijzig, maar wel top of the line. Erg goede ondersteuning. Bob vd Zijden z'n werk heb ik alleen maar negatieve verhalen over gehoord, vraag maar eens aan rz.

Emerald is qua prijs/kwaliteit erg goed. JS racing en Beek hebben al ervaring met de V6 (Aikon) en bij Beek kan je vertrouwen op erg veel kennis en vakmanschap!! Plus een eigen mogelijkheid om af te stellen op de bank. Gotech is qua prijs wel goed, maar GEEN ondersteuning in Nederland. Tenzij je alles helemaal zelf kan mappen zou ik naar een vertrouwd adres gaan waar ze dat wel kunnen (en dus het produkt gebruiken waar ze veel mee werken).

Kdfi is een goede budget mogelijkheid, maar ik weet niet of er al iemand is die dat goed kan mappen.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Motec motormanagent

do jul 09, 2009 10:47

Motech is prijzig, maar wel top of the line. Erg goede ondersteuning. Bob vd Zijden z'n werk heb ik alleen maar negatieve verhalen over gehoord, vraag maar eens aan rz.

Emerald is qua prijs/kwaliteit erg goed. JS racing en Beek hebben al ervaring met de V6 (Aikon) en bij Beek kan je vertrouwen op erg veel kennis en vakmanschap!! Plus een eigen mogelijkheid om af te stellen op de bank. Gotech is qua prijs wel goed, maar GEEN ondersteuning in Nederland. Tenzij je alles helemaal zelf kan mappen zou ik naar een vertrouwd adres gaan waar ze dat wel kunnen (en dus het produkt gebruiken waar ze veel mee werken).

Kdfi is een goede budget mogelijkheid, maar ik weet niet of er al iemand is die dat goed kan mappen.
KDFi is door iedere goede tuner te mappen, het is geen rocket science en biedt snel goede resultaten. Jeroen Bosma heeft er ruim ervaring mee en in combinatie met iemand bij de rollenbank die weet hoe een V6 reageert op te veel/weinig brandstof/voorontsteking zal er zeker een goed resultaat te behalen zijn.

GoTech heeft geen Nederlandse importeur, maar de Engelse importeur weet erg goed waar hij/zij mee bezig is en op zich is 1 tripje naar de UK om het daar in te (laten) bouwen en af laten stellen natuurlijk ook een optie. De kosten van de trip zullen niet onaanzienlijk zijn, maar het daar laten rollen en mappen kon wel eens zo'n besparing zijn dat je uiteindelijk niet veel duurder uit bent.

Je zult denk ik moeten kijken naar hoeveel je zelf aan denkt te kunnen en wat voor ondersteuning je precies zoekt. Als de soort ondersteuning makkelijk via e-mail of een forum kan is het niet direct noodzakelijk om een locale guru te hebben, maar als je juist met inbouwen en dergelijke hulp nodig hebt, kan je beter iets zoeken wat een goede lokale dealer heeft.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 09, 2009 12:11

Bob van der Zijden heeft eens een 75 3.3 op LPG gebouwd, met Motec, als ik me niet vergis. Dus daar kun je echt wel eens een belletje aan wagen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

rz
Full Member
Full Member

do jul 09, 2009 22:17

is bob nog altijd bezig??niet te geloven.
Ik zet daar nooit meer een stap binnen.
Ik denk dat ie absoluut niet achterlijk is, maar toen hij mijn spullen maakte had ie een moment van verstandsverbijstering :lol: :lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 15, 2009 14:21

Vervelend voor je om dit te lezen....
Hopelijk komt alles goed.

Hij heeft mij altijd goed en eerlijk advies gegeven.
Zelf zegt hij ook dat voor de "mindere goden" (dus niet de topteams met topbudgets) Wolf een uitstekend alternatief is.

http://www.wolfems.com.au/

Terug naar “Tuning onderwerpen”