Pagina 1 van 1

bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 09:45
door kareltjeknetter
een vraag voor de ervaringsdeskundigen, hoe verhouden zich deze schokdempers zich tegen over elkaar (onder een gtv6) koni geel/billstein b6
ik had onder mijn gtv tb billstein en was daarover erg tevreden, comfortabel maar toch zeer goed wegcontact, met de gele konis heb ik geen ervaring

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 10:14
door yuri 75 V6
Ingaande slag van de Koni's is in vergelijking met de Bilsteins is veel zachter. Uitgaande slag is ook wat zachter maar is minder opvallend/storend, afhankelijk van wat je wilt met de auto.

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 11:29
door erwingta
Gewoon voor Bilsteins gaan, voldoen in mijn ogen veel beter onder een transaxle :wink:

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 13:53
door kareltjeknetter
:wink: kijk , daar heb ik wat aan..... :thumbs:

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 14:13
door Alfa Nord
Absoluut Bilsteins! Koni`s zijn fietspompen :lol: Ik heb net een nieuw setje Bilsteins onder mijn racer geschroefd, kijken of dat op het circuit ook goed werkt :wink:

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo mar 30, 2011 14:38
door kareltjeknetter
ha, richard, duidelijk antwoord!, zodra mn financien weer een beetje buffer hebben ,moet ik es ff met je praten over wat remspul , want wat onder de 75tb zat remde toch wel erg goed

Re: RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: di apr 09, 2013 00:23
door bricefromparis
Absoluut Bilsteins! Koni`s zijn fietspompen :lol: Ik heb net een nieuw setje Bilsteins onder mijn racer geschroefd, kijken of dat op het circuit ook goed werkt :wink:
+1

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: do jun 13, 2013 17:14
door chrissie
yup billlllsteins are THE thing! :lol:

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo sep 11, 2013 12:59
door Bertje Alfetta
Praktijkervaring Bilstein B6 AR75 V6, nu ca. 5.400 km:
Op de vooras gaat het mijns inziens goed.
Achteras lijkt ingaand ok, uitgaand er het net of er niets in zit. Als je van een oneffenheid afkomt is het net of je een extra duw omhoog krijgt. Heb snel last van overstuur (verschillende banden).

Setup:
Voor netjes verlaagd (geen 'hele tand'), std. torsen, 28mm stabi met kogels; achter 40mm verlaagd met aftermarket veren, std. stabi. Voor en achter Bilstein B6

Ben niet tevreden, met de koni geel daarvoor had ik van genoemd probleem geen last. Die vind ik, zeker achter te slap algemeen. Helemaal dichtdraaien is daar ook geen oplossing ivm onevenwichtig beeld.

dat is mijn ervaring. Iemand suggestie?

Saluti

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo sep 11, 2013 17:03
door kareltjeknetter
ik rijdt op dit moment met bilstein b6 voor en koni geel achter en ben daar goed tevreden over
ik had ook bilsteins achter, maar die bleken niet goed meer te werken

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo sep 11, 2013 17:30
door GTA287PK
Ik heb in de haast c.q. de acute behoefte aan koffie (zal beslist één van de twee geweest zijn) ooit eens verzuimd de dempers fatsoenlijk vast te zetten ( nyloc moeren er ff los opgedraaid, alles "hing" dus lekker te jutteren tussen totaal niet aanliggende rubbers), en bij "vol verwachting klopt mijn hart" vervolgens op de achterschermen geleund en als eerste ook dat fietspomp gevoel meegemaakt..

Met het risico dat ik je grenzeloos beledig ( uiteraard niet zo bedoeld.. :) ) : zit alles goed vast/liggen alle rubbers goed aan tussen carrosserie & dempers ? Zo niet dan doen ze uiteraard alles behalve fatsoenlijk dempen, want dát doen ze in goede (nieuw) staat én fatsoenlijk gemonteerd wel zeker !!

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: wo sep 11, 2013 17:45
door kareltjeknetter
mee eens, als ze in orde zijn en goed gemonteerd(wat bert vast wel doet) moeten bilsteins goed hun werk doen ik had ze ook onder de gtv turbo met volle tevredenheid

RE: bilstein b6 vs koni geel

Geplaatst: ma sep 16, 2013 11:39
door Bertje Alfetta
Ik rijd de 75 voor dagelijks gebruik (15.000/jr) en niet alleen voor een snel-strak rondje om de kerk, en ben daarom best kritisch op het veergedrag.
Ik ga eens wat alternatieven uit het rek halen om te vergelijken (B4 en koni geel). Moet weer even zin verzamelen om het aan te passen.
De ervaringen zal ik hier terug melden.

Alhoewel ik er geen voorstander van ben om de schokbreker rubbers te strak aan te draaien omdat ze dan de hele kleine oneffenheden te goed doorgeven aan het interieur zitten ze rondom wel op spanning én geborgd. 8)

Saluti