Pagina 1 van 3
3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: za aug 20, 2005 23:41
door Montinl
Heeft dit al ooit iemand gedaan en is dit een thema geweest op het forum?
Wat zijn eventueel de "grote" problemen?
Wat o.a. meteen opvalt is de met een ketting aangedreven royale oliepomp in de 24V die het eenvoudig plaatsen van een 75-carter verhinderd.
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: za aug 20, 2005 23:43
door ravado
volgens mij heeft Scuderia1, hier op t forum, wel ervaring mee!
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: zo aug 21, 2005 00:07
door frankalfa
Ik dacht dat Lenz ook een 24v in z'n 75 had ? (uit een 164)
Ff zoeken met de search functie?
Het opschuiven van de pedalenbak is ook nog een probleem weet ik nog, afgezien van de 'normale ombouwperikelen ' naar transaxle conversie.
Anyway suc6, en hou ons op de hoogte van de vorderingen!!!
Grtz, fRank
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: zo aug 21, 2005 00:28
door ravado
ja inderdaad! Lenz heeft ook een 24v
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: ma aug 22, 2005 09:53
door kai
Maar dat is er een uit een 164. Die zijn geloof ik toch net anders....
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: ma aug 22, 2005 11:30
door ravado

dus toch kontakt met scuderia1 ??
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: di aug 23, 2005 09:31
door kai
En of Lenz
Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: di aug 23, 2005 14:05
door Alessandro
En of Lenz
Nou, da's wel heel dramatisch!

RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: di aug 23, 2005 18:24
door LENZ
Ik heb beide typen 24V motoren gebruikt. De 164 versie voor in de 75 en de 166 versie voor in de 155.
De 164 is ideaal voor in de 75, relatief weinig aanpassingen , hetzelfde geld voor de 166 voor de voorwielaandrijver.
De 166 V6 lijkt wat bouw betreft meer op de 155 V6 motor en is minder breed door waterpomp/aandrijving en koelsysteem,
De 166 is de betere motor wat distributie ed betreft, andere zuigers en oliepomp.
166 V6 kan ook in de 75 maar vergt meer aanpassingen zoals custom made carter, aangepaste voordeksel ivm ketting aandrijving oliepomp en toerentalsensor plaatsing.
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: wo sep 14, 2005 11:43
door gerrie
Lenz,
Wat heb je gebruikt voor uitlaatspruitstukken voor de 75 of heb je deze speciaal laten maken ?
groet,
Gert-Jan
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: wo sep 14, 2005 11:47
door kai
Meerdere setjes .... goedkoper ....??
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: wo sep 14, 2005 17:55
door LENZ
gerrie, ik heb de 75 spruitstukken laten maken en vervolgens zijn ze keramisch gecoat.
Hierna zijn 60mm downpipes gemaakt, maar deze gaan vooralsnog over in de standaard middendemper en einddemper, welke allemaal een flink stuk dunner zijn, van 60mm per cilinderbank naar 42 oid, dus niet optimaal, maar dit wordt ooit vervangen door iets wat beter bij de motor past en geen restrictie geeft.
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: ma okt 08, 2007 13:41
door Wouter van den Brande
even een oud topic boven fietsen.....
En hoe zit het dan met een 156 GTA 3.2 V6 24v Blokje.
Wie kan daar op antwoorden...
Zomaar eens benieuwd..
Greetzz..
Wouter
RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: ma okt 08, 2007 14:02
door giuliettaevo
Zijn hetzelfde als de 166 blokken, alleen langere slag, andere zuigers en andere inlaatnokkenassen.
Voor een 75 moet je dus een carter maken en het originele vliegwiel behouden omdat daar een toerentalsensor in/op zit. ook moet je uitlaatspruistukken op maat maken en het inlaatsysteem aanpassen. tot slot heb je ook nog een kabelboom met computer die je passend moet maken en waar je de codesleutel uit moet halen. makkelijker om een 164 motor te gerbuiken voor een 75 en dan het geld wat je bespaart hebt met de aanschaf te gebruiken om de motor te reviseren en er andere nokkenassen in te hangen...
Re: RE: 3.0 V6 24V uit 166 ombouwen voor 75 QV
Geplaatst: ma okt 08, 2007 19:56
door WhizzMan
gerrie, ik heb de 75 spruitstukken laten maken en vervolgens zijn ze keramisch gecoat.
Waar heb je dat coaten laten doen en waar zit je qua kosten naar te kijken?