Pagina 1 van 2

info mbt supercharger

Geplaatst: zo jul 10, 2011 22:32
door Gtv6
Wie kan me helpen??

Ik heb een compressor liggen, deze wil ik gaan gebruiken op een 3.0v6 12V.
Ik weet dat hij geschikt is tot 5.7 liter blokken en waarschijnlijk op GM modellen werd gebruikt.

Ik zit vooral met de vraag waar sluit ik de vacuum slangentjes van de dumpvalve op aan.

Ik heb totaal geen ervaring met superchargers, dus wie kan me helpen aan informatie.

Alvast héél erg bedankt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: ma jul 11, 2011 00:07
door giuliettaevo
Dit ziet eruit als een M62 die gebruikt werd op de 3.8 blokken uit bv een Thunderbird. Is niet echt een moderne of grote supercharger. Kan wel op een 3.0 met lage druk gebruikt worden overigens.

Ga naar het www.alfagtv6.com forum en zoek Greg Gordon op. Hij kan je alles vertellen hierover. Hij heeft overigens ook een eigen website; www.hiperformancestore.com .

En hier op het forum is gtv-racer bezig met een 75 3.0 met een Eaton compressor, staat een topic van onder Projecten, misschien dat hij je nog meer kan vertellen. :wink:

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: di jul 12, 2011 22:12
door Michel75
Ben ik toch benieuwd, alleen dat slangetje zit je mee?
Heb je verder al een plan klaar?
Welke auto komt ie op?

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 13, 2011 12:47
door Gtv6
Nou heb wel een plan, maar nog niet uitgewerkt :lol:

Ik heb een Gtv6 met een 3.0 v6 (75 america) en wil deze net effe wat meer pit geven.
Nu zit ik ermee ga ik dit doen met een supercharger of is er al winst te boeken met bijv. verstelbare nokkenassen. (zijn die er uberhaupt wel??)

gr. stefan

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 13, 2011 22:06
door Tecky
Er komt veel bij kijken, je moet/kunt uitrekenen wat je verliezen zijn(bochten, snaren, compressor zelf), efficiëntie, wat de verhouding is tussen krukas poelie en compressor poelie.
Ik heb een jaar of zes geleden een Eaton m62 gekocht om op mijn 16v te bouwen en een boek van Corky Bell als ik het me goed herinner voor alle theorie. Compressor zit nog steeds in de doos maar het boek is flink bestudeerd 8)
Heel erg leuk maar ook veel werk dus. Er is een oost Europeaan die dit op zijn 33 heeft gezet, is zal eens kijken of ik dat draadje er op dat forum kan terugvinden. Dat is een mooi startpunt. Ik zal de ISBN van het boek opsnorren. Het boek wil ik niet los kwijt
:wink:

Re: RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 13, 2011 23:15
door alfaqv75
Er komt veel bij kijken, je moet/kunt uitrekenen wat je verliezen zijn(bochten, snaren, compressor zelf), efficiëntie, wat de verhouding is tussen krukas poelie en compressor poelie.
Ik heb een jaar of zes geleden een Eaton m62 gekocht om op mijn 16v te bouwen en een boek van Corky Bell als ik het me goed herinner voor alle theorie. Compressor zit nog steeds in de doos maar het boek is flink bestudeerd 8)
Heel erg leuk maar ook veel werk dus. Er is een oost Europeaan die dit op zijn 33 heeft gezet, is zal eens kijken of ik dat draadje er op dat forum kan terugvinden. Dat is een mooi startpunt. Ik zal de ISBN van het boek opsnorren. Het boek wil ik niet los kwijt
:wink:
in NL is er ook een compressor 16V boxer (maar continu problemen, niks blijft heel)

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: do jul 14, 2011 00:03
door Hans33sw
die is ondertussen al een tijdje een turbo toch?

Re: RE: info mbt supercharger

Geplaatst: do jul 14, 2011 09:29
door alfaqv75
die is ondertussen al een tijdje een turbo toch?
zou kunnen, heb er al een tijdje niks meer van gezien (zit ook niet hier op het forum)
maar zou het een onlogische stap vinden als hij van compressor naar turbo is gegaan

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: do jul 14, 2011 22:02
door Michel75
Ken er een paar en 1 ervan heeft idd nu een turbo...

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: vr jul 15, 2011 19:21
door Hylke
De Oostelijke compressor 33 is een Zweedter met een type 2 SW:

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23948&page=1

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: za jul 16, 2011 21:53
door Tecky
Ja, dat is 'm! Iets meer noord-oost dus :wink:

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 27, 2011 12:50
door GTIm
Ik heb de nokkenassen aangepast in mijn 3.0 V6 12-klepper en dat gaat wel goed. Wel moet de ECU worden aangepast en we moeten nu nog in instelbare Drukregelaar vinden. Stationair loopt ie als ie warm is niet hoger dan 300 toeren en als je de Aico aan hebt staan slaat ie dan af. Maar als je gas geeft en boven de 3.000 toeren komt blijft ie gaan als de brandweer! Het zijn van die SZ replica's die Van Lingen Alfa Parts [dus niet SvL] levert. Dan ook nog 2 van de drie dempers verwijderd om het geronk in de Spider wat aangenamer te maken. :lol:

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 27, 2011 13:05
door Michel75
Supercharger-motor die pas bij 3000rpm gaat?
Da's niet goed...

Bedoel jij niet een turbo Tim?

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: wo jul 27, 2011 13:10
door jorritkooistra
Ik heb de nokkenassen aangepast in mijn 3.0 V6 12-klepper en dat gaat wel goed. Wel moet de ECU worden aangepast en we moeten nu nog in instelbare Drukregelaar vinden. Stationair loopt ie als ie warm is niet hoger dan 300 toeren en als je de Aico aan hebt staan slaat ie dan af. Maar als je gas geeft en boven de 3.000 toeren komt blijft ie gaan als de brandweer! Het zijn van die SZ replica's die Van Lingen Alfa Parts [dus niet SvL] levert. Dan ook nog 2 van de drie dempers verwijderd om het geronk in de Spider wat aangenamer te maken. :lol:
instelbare drukregelaar.....?

lekker vaag, voor je brandstofdruk?
dat kan ik waarschijnlijk wel goedkoop regelen

RE: info mbt supercharger

Geplaatst: vr jul 29, 2011 09:04
door GTIm
Nee, er zit geen Turbo op hoor! Is gewoon de 3 liter 12-klepper maar dan met de SZ Nokkenassen zoals SvL die levert! Verhaal was dat je die er zo in kon zetten maar dat kan je dus wel vergeten. Ik ben geen Tuner maar ik begreep dat de huidige brandstof drukregelaar het niet aan kon of zo en dat er een instelbare moest komen. Met 300 toeren doel ik op stationair en dat schijnt dus verband te houden met die drukregelaar! Ik begreep dat de vraag was of een supercharger of bv motor tunig om er wat meer vaart in te krijgen ....