ik wil snelle nokkenassen monteren op mijn 3liter 12v koppen.
maar ik kom echt veel te kort.
hoe moet ik ze monteren? 2,5 mm weghalen gaat denk moeilijk met een wanddikte van 4mm?
heb ik andere malletjes nodig?
wie heeft er tips?
mee eens....Met alles respect, ik zou voor dat geld een 24v motor monteren.
Setje nokkenassen kost snel veel centen, en dan moet je nog ontzettend veel pielen om het maximale eruit te halen.
24v blokken kosten niet veel meer (staat een hele 164 24v op marktplaats voor 180(!) euro), daarmee heb je een leuke basis voor meer vermogen en nieuwere techniek.
Klopt helemaal. De 24v heeft zijn max koppel en vermogen op een hoger toerental liggen en rijdt lekkerder als je dus iets hoger in toeren rijdt, TS bak is niks onplezierigs achter een 24v terwijl hij op een 12v eigenlijk iets te kort is....Met een 24V krijg je waarschijnlijk zelfde probleem, mogelijk in heftiger vorm.
Wat is er dan GTA aan als ik vragen mag?zitten hoge compressie zuigers in en een kompleet gta verhaal, met jetronic en 3000cc.
rob
ola,
ik ben degene met de enige rode 90 V6..
heb een dieselbak eronder, trek de qv motor makkelijk aangezien ik de motor verlicht heb.
zitten hoge compressie zuigers in en een kompleet gta verhaal, met jetronic en 3000cc.
de nokkenassen waren een koopje dus das ook geen punt.
alleen de lift is nogal hoog.
als iemand me mee kan helpen ze erin frezen dan ben ik blij.
enne, ik rijd met mijn SZ/QV motor en diesel bak 138 echte km's bij 3000toeren.
190 in z'n 3e , 230 in z'n 4e en nog harder in z'n 5..
het is immers geen 75 maar een 90. heeft toch een betere CW waarde..
ik hoor het graag
rob
Nee, niet ingebouwd, maar ik heb wel regelmatig gewerkt aan de 75 24v van Rinze.Is makkelijk gezegd vanachter een beeldscherm...![]()
Heeft een van jullie al eens een 24v ingebouwd in een transaxle? dat is niet echt even zo gedaan hoor.