alan zlodi

2,2 liter

wo okt 12, 2005 10:41

Hoi wie heeft er ooit van gehoord van een 2,2 liter blok.Ik heb er 2 alfa's van gezien een 75 en een giulia nu heb ik ook een plan met mijn giulia. :twisted:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 11:22

ehhh 2,2 heb ik nooit van gehoord, kan volgens mij ook niet zonder zeer dunne wanden van de cylinderbussen over te houden.
Ik ken wel de "2100" versie, maar dat is dacht ik effectief iets van 2050 cc , schijnt echt de grens te zijn als je geen problemen wilt krijgen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 12:52

andere vraag:

10% meer cylinderinhoud is dat ook 10% meer vermogen of kost het een vermogen. :roll:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 13:17

8) het laatste is een zekerheid! gesmede zuigers, speciale bussen en koppakking. En dan de rest nog om er optimaal gebruik van te kunnen maken. dus andere nokkenassen, kop aanpakken, etc etc.

Een goed gebouwde 2100cc is een 105 is trouwens wel een heeel fijne motor hoor!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 13:19

En dan te bedenken dat het verschil tussen 2.0 en 2.1 :wink: slechts 5 procent is... :?
IID, terecht opgemerkt. Als geld toch moet "Rollen"dan zijn er andere alternatieven toch???

Gebruik de search eens. Hier is eerder een discussie over geweest. ( Met 1 voorstander geloof ik.. :wink: )
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo okt 12, 2005 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

kroehlur

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 14:10

2,0 naar 2,5 is 5 procent? Hoe maak je die som?

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

Re: RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 15:22

2,0 naar 2,5 is 5 procent? Hoe maak je die som?
Ik denk dat Arjen bedoelt van 2.0 naar een 2.1, als een 2.5 zou kunnen. :blue_cool:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 15:23

ik denk dat hij bedoelt 2 naar 2,1..
en er wordt denk ik bedoeld dat het 5% in vermogen uitmaakt. Als je sec de 2100cc toepast zonder andere zaken aan te passen. Er zijn veel goedkopere en net zo effectieve manieren te bedenken om die 5% te halen. Het wordt pas leuk wanneer het een uitgedacht pakket is waar de inhoudvergroting deel van uitmaakt.

Voor op straat is een goede 2100 cc dan een hele fijne motor met veel koppel onderin. maar inderdaad erg duur. Voor racedoeleinden zou ik wel voor grotere inhoud kiezen, maar dan 1999 cc, is zeer beproefd, zuigers en bussen zo uit het rek en geen thermische problemen te verwachten door een dunne cylinderwand.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

Re: RE: 2,2 liter

wo okt 12, 2005 18:52

:o
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di aug 29, 2006 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Cavolo

RE: 2,2 liter

do okt 13, 2005 12:26

2.2 nooit van gehoord, 2.1 heb ik in een giulia gehad.

Was een fijne motor met HC zuigers, c&b nokkenstok. veel koppel, 7000rpm. vooral straatwerk. Lekker driften icm een sper! :P

wel 1x een cilinderbus gescheurd, beetje jammer. grote F1 pluimen achter de auto....

Als je bussen en zuigers weet om een 2.2 te maken, let me know! :)

Ciao,

Bart

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 2,2 liter

do okt 13, 2005 17:37

.


ik weet het niet zeker maar heeft het "laatste" type 105 spijder geen slag van 90mm en dan 86mm bussen dan kom je op 2091cc misschien hebben dat bedoelt en er voor het gemak maar 2.2 van gemaakt.

trouwens met monosleef bus van een australisch bedrijf kun je 87mm zuigers gebruiken
dan heb je 2140cc.

en ik weet een gta motor met een autodelta monosleef van 88mm, maar daar is het heleblok verbouwd maar heb je 2189cc.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5611
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 2,2 liter

vr okt 14, 2005 20:51

en dan heb je ook een lege achterzak....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

Re: RE: 2,2 liter

vr okt 14, 2005 20:59

en dan heb je ook een lege achterzak....
dan ga je wel weer sneller :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: 2,2 liter

vr okt 14, 2005 21:42

en dan heb je ook een lege achterzak....
dan ga je wel weer sneller :wink:
idd add lightness to gain speed
(hmmm waar heb ik dat meer gelezen) :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 2,2 liter

vr okt 14, 2005 22:12

.


ach ja je houd altijd kleine problemen, maar was meer om aan te geven dat veel kan als je het geld er maar voor "over" hebt en de competie het vraagd.


kijk maar naar de imsa 75 gingen bij alfacorse "niet kapot" met 3 bar overdruk als ik het goed heb en nu zijn ze niet heel te houden met minder druk.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Terug naar “Tuning onderwerpen”