Pagina 1 van 2
2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 10:41
door alan zlodi
Hoi wie heeft er ooit van gehoord van een 2,2 liter blok.Ik heb er 2 alfa's van gezien een 75 en een giulia nu heb ik ook een plan met mijn giulia.

RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 11:22
door vV
ehhh 2,2 heb ik nooit van gehoord, kan volgens mij ook niet zonder zeer dunne wanden van de cylinderbussen over te houden.
Ik ken wel de "2100" versie, maar dat is dacht ik effectief iets van 2050 cc , schijnt echt de grens te zijn als je geen problemen wilt krijgen.
RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 12:52
door Rees Cees
andere vraag:
10% meer cylinderinhoud is dat ook 10% meer vermogen of kost het een vermogen.

RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 13:17
door vV

het laatste is een zekerheid! gesmede zuigers, speciale bussen en koppakking. En dan de rest nog om er optimaal gebruik van te kunnen maken. dus andere nokkenassen, kop aanpakken, etc etc.
Een goed gebouwde 2100cc is een 105 is trouwens wel een heeel fijne motor hoor!
RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 13:19
door @lfa@lgra
En dan te bedenken dat het verschil tussen 2.0 en 2.1

slechts 5 procent is...
IID, terecht opgemerkt. Als geld toch moet "Rollen"dan zijn er andere alternatieven toch???
Gebruik de search eens. Hier is eerder een discussie over geweest. ( Met 1 voorstander geloof ik..

)
RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 14:10
door kroehlur
2,0 naar 2,5 is 5 procent? Hoe maak je die som?
Re: RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 15:22
door Carabinieri
2,0 naar 2,5 is 5 procent? Hoe maak je die som?
Ik denk dat Arjen bedoelt van 2.0 naar een 2.1, als een 2.5 zou kunnen.

RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 15:23
door vV
ik denk dat hij bedoelt 2 naar 2,1..
en er wordt denk ik bedoeld dat het 5% in vermogen uitmaakt. Als je sec de 2100cc toepast zonder andere zaken aan te passen. Er zijn veel goedkopere en net zo effectieve manieren te bedenken om die 5% te halen. Het wordt pas leuk wanneer het een uitgedacht pakket is waar de inhoudvergroting deel van uitmaakt.
Voor op straat is een goede 2100 cc dan een hele fijne motor met veel koppel onderin. maar inderdaad erg duur. Voor racedoeleinden zou ik wel voor grotere inhoud kiezen, maar dan 1999 cc, is zeer beproefd, zuigers en bussen zo uit het rek en geen thermische problemen te verwachten door een dunne cylinderwand.
Re: RE: 2,2 liter
Geplaatst: wo okt 12, 2005 18:52
door Andretti Molletti
RE: 2,2 liter
Geplaatst: do okt 13, 2005 12:26
door Cavolo
2.2 nooit van gehoord, 2.1 heb ik in een giulia gehad.
Was een fijne motor met HC zuigers, c&b nokkenstok. veel koppel, 7000rpm. vooral straatwerk. Lekker driften icm een sper!
wel 1x een cilinderbus gescheurd, beetje jammer. grote F1 pluimen achter de auto....
Als je bussen en zuigers weet om een 2.2 te maken, let me know!
Ciao,
Bart
RE: 2,2 liter
Geplaatst: do okt 13, 2005 17:37
door gtv 105.21
.
ik weet het niet zeker maar heeft het "laatste" type 105 spijder geen slag van 90mm en dan 86mm bussen dan kom je op 2091cc misschien hebben dat bedoelt en er voor het gemak maar 2.2 van gemaakt.
trouwens met monosleef bus van een australisch bedrijf kun je 87mm zuigers gebruiken
dan heb je 2140cc.
en ik weet een gta motor met een autodelta monosleef van 88mm, maar daar is het heleblok verbouwd maar heb je 2189cc.

RE: 2,2 liter
Geplaatst: vr okt 14, 2005 20:51
door vV
en dan heb je ook een lege achterzak....
Re: RE: 2,2 liter
Geplaatst: vr okt 14, 2005 20:59
door Rees Cees
en dan heb je ook een lege achterzak....
dan ga je wel weer sneller

Re: RE: 2,2 liter
Geplaatst: vr okt 14, 2005 21:42
door GiuliaCorse
en dan heb je ook een lege achterzak....
dan ga je wel weer sneller

idd add lightness to gain speed
(hmmm waar heb ik dat meer gelezen)

RE: 2,2 liter
Geplaatst: vr okt 14, 2005 22:12
door gtv 105.21
.
ach ja je houd altijd kleine problemen, maar was meer om aan te geven dat veel kan als je het geld er maar voor "over" hebt en de competie het vraagd.
kijk maar naar de imsa 75 gingen bij alfacorse "niet kapot" met 3 bar overdruk als ik het goed heb en nu zijn ze niet heel te houden met minder druk.
