Gebruikersavatar
8cken
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 18:55
Locatie: Dilbeek

Mito

do nov 14, 2013 21:39

Iemand ervaring met mito op te drijven? Uitlaat,kelk,chippen
alfa romeo is het hart van de auto's

vroeger alfa 147 1.6 ts 120 pk
Vroeger mito 1.4 tb multiair 135 pk
Nu giulietta 1.4tb 120 pk 2016

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1226
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Mito

ma jan 27, 2014 15:37

Weinig aan te versleutelen die Multi-airs, behalve een SQUADRA chipje. Anders wordt het al snel managment aanpassen icm veel grotere turbo: dus duur.
Inruilen voor een 1.4TB 155PK die standaard al meestal 160+ leveren of een QV kan ook :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Jobo
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: zo sep 18, 2011 22:39
Locatie: Lochem
Contacteer: Website

RE: Mito

ma jan 27, 2014 17:01

Chippie erop bij SaVaLi en je hebt al 20 pk's extra... noem het maar niks.
Het blokje kan in de basis naar 240pk... Als je wat euro's uit durft te geven
Alfa 166 type 2 2.4 JTD 2005
Alfa 33 type 2 Red 1.7 carbs 1988, Racer (119 pk)

ex:
Alfa 156 1.9 JTD 8v 2002, projectdiesel ( 170 pk/380 nm)
Alfa 155 2.5 v6 12v SB 1992
Alfa 164 3.0 v6 12v 1989
Alfa 156 1.6 16v 1999
Alfa 75 1.8 ie 1987

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: Mito

ma jan 27, 2014 20:54

Meeste winst, als we uberhaupt praten over een 1.4 turbo btw, is bij moderne motoren globaal genomen toch vaak te vinden in het monteren van een ruimere downpipe en een race-katalysator, deze vormen de grootste vermogensrestrictie. Verder kun je kijken naar knelpunten in het inlaattraject en evt. een grotere intercooler als deze te weinig capaciteit heeft/krijgt door eerder genoemde aanpassingen aan uitlaatzijde... is wel aan te raden om te combineren met een software-upgrade.. laatste kun je volgens mij best bij Squadra Tuning laten doen..

Harde cijfers heb ik niet voor je, wél de ervaring met de Ibiza FR van mijn maat.. ding was al redelijk aangepast door software en racekat, maar je wil niet weten wat een downpipe kan doen met de plooien in je gezicht... daar kan Robert Schumacher nog een puntje aan zuigen! Turbo spoelt eerder op, koppel is eerder ter beschikking, maar ook veel meer... genoeg voor wielspin in 3! :shock:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Jobo
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: zo sep 18, 2011 22:39
Locatie: Lochem
Contacteer: Website

Re: RE: Mito

di jan 28, 2014 11:31

Meeste winst, als we uberhaupt praten over een 1.4 turbo btw, is bij moderne motoren globaal genomen toch vaak te vinden in het monteren van een ruimere downpipe en een race-katalysator, deze vormen de grootste vermogensrestrictie. Verder kun je kijken naar knelpunten in het inlaattraject en evt. een grotere intercooler als deze te weinig capaciteit heeft/krijgt door eerder genoemde aanpassingen aan uitlaatzijde... is wel aan te raden om te combineren met een software-upgrade.. laatste kun je volgens mij best bij Squadra Tuning laten doen..
:shock:
Ik zou in eerste instantie toch even kijken naar de beperkingen van de turbo en versnellingsbak voor je dit allemaal gaat uitvoeren. Vaak hebben deze onderdelen restricties.
Als deze redelijk wat vermogen aan kunnen, is er een volgende stap. Dan kan je hardware installeren. Maar ook met hardware geldt: Zonder goede software maakt het meer kapot dan het oplevert

En een downpipe + katvv hebben geen zin als je geen absorptiedemper plaatst aan het eind
Alfa 166 type 2 2.4 JTD 2005
Alfa 33 type 2 Red 1.7 carbs 1988, Racer (119 pk)

ex:
Alfa 156 1.9 JTD 8v 2002, projectdiesel ( 170 pk/380 nm)
Alfa 155 2.5 v6 12v SB 1992
Alfa 164 3.0 v6 12v 1989
Alfa 156 1.6 16v 1999
Alfa 75 1.8 ie 1987

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: Mito

di jan 28, 2014 15:57

En een downpipe + katvv hebben geen zin als je geen absorptiedemper plaatst aan het eind
Ik ben met je eens dat ze dan niet volledig tot hun recht komen, maar het maakt wel degelijk (merkbaar) verschil hoewel dit wel een beetje afhangt van de demper van de betreffende auto! Laat ik het zo zeggen, een andere downpipe op een auto zetten heeft veel meer invloed dan het plaatsen van andere dempers; de downpipe en de kat zijn de zwaarste restricties voor een turbo, niet de dempers. Ik denk wel dat het wénselijk is om dus ook de rest van de uitlaat aan te passen, dat wel..
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Terug naar “Tuning onderwerpen”