Pagina 1 van 1

Mito

Geplaatst: do nov 14, 2013 21:39
door 8cken
Iemand ervaring met mito op te drijven? Uitlaat,kelk,chippen

RE: Mito

Geplaatst: ma jan 27, 2014 15:37
door ebbr
Weinig aan te versleutelen die Multi-airs, behalve een SQUADRA chipje. Anders wordt het al snel managment aanpassen icm veel grotere turbo: dus duur.
Inruilen voor een 1.4TB 155PK die standaard al meestal 160+ leveren of een QV kan ook :wink:

RE: Mito

Geplaatst: ma jan 27, 2014 17:01
door Jobo
Chippie erop bij SaVaLi en je hebt al 20 pk's extra... noem het maar niks.
Het blokje kan in de basis naar 240pk... Als je wat euro's uit durft te geven

RE: Mito

Geplaatst: ma jan 27, 2014 20:54
door mark156
Meeste winst, als we uberhaupt praten over een 1.4 turbo btw, is bij moderne motoren globaal genomen toch vaak te vinden in het monteren van een ruimere downpipe en een race-katalysator, deze vormen de grootste vermogensrestrictie. Verder kun je kijken naar knelpunten in het inlaattraject en evt. een grotere intercooler als deze te weinig capaciteit heeft/krijgt door eerder genoemde aanpassingen aan uitlaatzijde... is wel aan te raden om te combineren met een software-upgrade.. laatste kun je volgens mij best bij Squadra Tuning laten doen..

Harde cijfers heb ik niet voor je, wél de ervaring met de Ibiza FR van mijn maat.. ding was al redelijk aangepast door software en racekat, maar je wil niet weten wat een downpipe kan doen met de plooien in je gezicht... daar kan Robert Schumacher nog een puntje aan zuigen! Turbo spoelt eerder op, koppel is eerder ter beschikking, maar ook veel meer... genoeg voor wielspin in 3! :shock:

Re: RE: Mito

Geplaatst: di jan 28, 2014 11:31
door Jobo
Meeste winst, als we uberhaupt praten over een 1.4 turbo btw, is bij moderne motoren globaal genomen toch vaak te vinden in het monteren van een ruimere downpipe en een race-katalysator, deze vormen de grootste vermogensrestrictie. Verder kun je kijken naar knelpunten in het inlaattraject en evt. een grotere intercooler als deze te weinig capaciteit heeft/krijgt door eerder genoemde aanpassingen aan uitlaatzijde... is wel aan te raden om te combineren met een software-upgrade.. laatste kun je volgens mij best bij Squadra Tuning laten doen..
:shock:
Ik zou in eerste instantie toch even kijken naar de beperkingen van de turbo en versnellingsbak voor je dit allemaal gaat uitvoeren. Vaak hebben deze onderdelen restricties.
Als deze redelijk wat vermogen aan kunnen, is er een volgende stap. Dan kan je hardware installeren. Maar ook met hardware geldt: Zonder goede software maakt het meer kapot dan het oplevert

En een downpipe + katvv hebben geen zin als je geen absorptiedemper plaatst aan het eind

RE: Mito

Geplaatst: di jan 28, 2014 15:57
door mark156
En een downpipe + katvv hebben geen zin als je geen absorptiedemper plaatst aan het eind
Ik ben met je eens dat ze dan niet volledig tot hun recht komen, maar het maakt wel degelijk (merkbaar) verschil hoewel dit wel een beetje afhangt van de demper van de betreffende auto! Laat ik het zo zeggen, een andere downpipe op een auto zetten heeft veel meer invloed dan het plaatsen van andere dempers; de downpipe en de kat zijn de zwaarste restricties voor een turbo, niet de dempers. Ik denk wel dat het wénselijk is om dus ook de rest van de uitlaat aan te passen, dat wel..