Pagina 1 van 1

gt 2.0 jts chippe of niet?

Geplaatst: vr dec 19, 2014 21:52
door nick ar155
ik heb nu sinds kort een alfa gt met een 2l motor gekocht, maar ik ben nu aant twijfelen, chipppe of niet?
wat ik zo als gelezen heb is dat in sommige gevallen de auto zuininger wordt en anderen zeggen dat dit niet kan of niet het geval is.
en gaat de motor er nu echt beter van stationair lopen?
en het vermogen wordt niet echt hoger, maar wel de loop van de motor en het oppakken?

als ik alles op de site lees van squadra zegt alles gewoon doen, maar ja hij gaat niet zeggen dat het ut eigenlijk niet echt is wat er van verwacht wordt :P
gr nick

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

Geplaatst: za dec 20, 2014 13:08
door @lfa@lgra
Reactie op het gas is direkter waardoor alles wat vlotter aanvoelt. De feitelijke prestaties zijn vrijwelmgelijk. Stationairloop en het oppakken verloopt wat soepeler. Voor pakweg 250 euro de moeite waard, maar verwacht geen wonderen. Ik zeg: Toch doen, mits je nog een tijdje met je JTS wilt doorrijden.

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

Geplaatst: ma dec 22, 2014 13:22
door nick ar155
iemand ervaring met het verbruik?
want eigenlijk zou hij zuiniger moet worden aangezien het rendement verbetert word, maar hoe zit dat in de praktijk?

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

Geplaatst: ma dec 22, 2014 21:54
door Seliquella
Verbruik, geen echte verbetering of verslechtering merkbaar.
Wel verbeterde drivability, rijd beter weg vanuit stilstand en loopt beter door.
Ook armmengsel regeling is eruit.

Ik heb nu een oil catch tank klaar liggen om in te bouwen, ik zag onlangs dat er lichte aanslag op de kleppen zit. Waarschijnlijk veroorzaakt door carterventilatie en Interne EGR (IEGR vermoedelijk tgv nokkenas timing).
Ik overweeg nu na een zuigermodificatie (ca 40k geleden), bij de eerst volgende distributie wissel (huidige nu ca 3jaar oud) de nokkenassen anders uit te laten klokken bij H&S Corse.