wanneer je oliepomp voldoende opbrengst heeft (is iets anders dan alleen hoge druk..) , en dat heeft ie, tenminste als je erin zet wat ik denk, hoeft het niet echt. Geen enkel raceblok van mij heeft het , en die houden het op dat punt gewoon goed vol, onder racecondities. zelfde pompopzet. je kan het doen maar volg dan de adviezen van RJ mbt aanpassing, mi.
Yup die gaat erin! Goed om te horen dat het geen must is, kan het geld goed ergens anders aan besteden.
Geen ervaring, maar ook niet gemist.
Na 4 a 5 seizoenen racen achter elkaar met mijn standaard TS blok ligt motor ligt nu open. Preventief. Drijfstanglagers zaten eraan te komen. (mag het na zowel wedstrijden?) verder alles gesleten maar netjes.
Standaard motor, netjes degelijk opgebouwd met goede standaard spullen en juiste toleranties. Begrenzer op 7200rpm. Toerental 90% van de tijd boven 5000.
Kijk wel goed naar je klepveren. Die zijn vaak ingezakt.
Nieuwe klepveren en evt nieuwe ( standaard ) drijfstangbouten lijkt mij stuk zinniger investering.
En oliepomp goed nalopen.
De overstort en aan aanzuigzeeg heeft spruell motorsport mooi setje voor.
Zeker in geval van overstort zinnig, boring in de pomp tbv overstort mooi glad maken.
Gr DJ
Overstortje en zeef van Spruel heb ik bij de pomp meebesteld.
Klepveren moet ik nog uitzoeken, maar gaan nieuwe stijvere in, net als nieuwe klepbekers ivm de nieuwe RJR nokkenassen.
Jullie rijden met de standaard lagers neem ik aan of zijn dat andere?
Ik heb een nieuwe krukas met lagers gekocht, maar deze hebben kleurtjes, iets wat de oudere assen volgens mij niet hebben.
Ik neem aan dat je dan niet zomaar een King XP Racing lagersetje kunt bestellen ivm de verschillende maatvoeringen van de lagers?