Van ABS naar onbekrachtigd remsysteem 75
Geplaatst: vr jul 13, 2018 18:39
Ik ben momenteel bezig met de revisie van het complete onderstel van mijn 75 en probeer tegelijkertijd de auto zo basic mogelijk te maken. Stuurbekrachtiging heb ik al omgebouwd naar onbekrachtigd, nu het remsysteem nodig. Onder het motto van: hoe minder je hebt, hoe minder er kapot kan gaan.
Het idee is dus om het complete abs systeem uit te bouwen en vervolgens een systeem op te zetten zonder bekrachtiging. Ik heb de hoofdremcilinder en alles wat er aan vast al even losgehaald en geleken hoe het zit. Ik heb nu een gat in het schutbord met 4 tapeinden. Mijn idee is om een adapter te maken waar je een basic hoofdremcilinder op kan monteren. Die moet dan vervolgens worden bevestigd aan het pedaal, maar dat moet wel lukken. Het soort hoofdremcilinder die ik wil gebruiken moet er een zijn met een dubbel circuit. Dus een circuit voor de voorkant en een voor de achterkant. Als je naar onbekrachtigd gaat kan je dacht ik het beste een hoofdremcilinder kiezen met een kleine diameter, zodat het minder kracht kost om te remmen. Ook kan je het bevestigingspunt op het pedaal iets verhogen zodat je een grotere arm heb bij het intrappen vanhet pedaal. Tot zover moet het wel gaan lukken. Maar hoe ik vervolgens de remdruk aan de voor -en achterkant op de juiste manier kan verdelen, loop ik een beetje vast. Iemand die ervaring heeft met een dergelijke modificatie? Alle tips zijn welkom!
Het idee is dus om het complete abs systeem uit te bouwen en vervolgens een systeem op te zetten zonder bekrachtiging. Ik heb de hoofdremcilinder en alles wat er aan vast al even losgehaald en geleken hoe het zit. Ik heb nu een gat in het schutbord met 4 tapeinden. Mijn idee is om een adapter te maken waar je een basic hoofdremcilinder op kan monteren. Die moet dan vervolgens worden bevestigd aan het pedaal, maar dat moet wel lukken. Het soort hoofdremcilinder die ik wil gebruiken moet er een zijn met een dubbel circuit. Dus een circuit voor de voorkant en een voor de achterkant. Als je naar onbekrachtigd gaat kan je dacht ik het beste een hoofdremcilinder kiezen met een kleine diameter, zodat het minder kracht kost om te remmen. Ook kan je het bevestigingspunt op het pedaal iets verhogen zodat je een grotere arm heb bij het intrappen vanhet pedaal. Tot zover moet het wel gaan lukken. Maar hoe ik vervolgens de remdruk aan de voor -en achterkant op de juiste manier kan verdelen, loop ik een beetje vast. Iemand die ervaring heeft met een dergelijke modificatie? Alle tips zijn welkom!