do jun 13, 2019 10:40
wanneer je eenmaal begint is het einde zoek. dus vooraf de vraag: hoe diep reikt de knip..
Beste om in ieder geval te doen is alvast wat werk aan de kanalen van d ekop , juiste werk aan kleppen en zittingen ed, zodat dat later niet meer hoeft. Goed balanceren/blueprinten levert al een lekker lopend blokje op. dan ook nog vliegwiel verlichten is mooi.
Nokkenassen moet je erg mee uitkijken, optimale werking komt wel neer op juiste combinatie nokkenassen en compressie, en carbs.
Spruitstuk ook. Wil je er echt iets aan hebben kom je wel iets duurder uit meestal. Overigens is het fabrieksding helemaal zo slecht nog niet.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.