Pagina 1 van 1

Ignition only ECU

Geplaatst: wo dec 04, 2024 00:47
door Giulia2000TS
Voor een project met een twinspark ben ik op zoek naar een Ignition only ECU. Heeft iemand ervaring? Bijvoorbeeld met KMS, Nodiz, Omex, Carrot? Omex levert de 200 serie niet meer. Nodiz is niet duur maar niet specifiek gericht op Alfa Romeo. Doel is uiteraard om 2 dis bobines aan te sturen. Zelf geen ambitie om te gaan programmeren dus een fijne basis heeft de voorkeur. En dan terecht kunnen bij een lokale rollenbank voor finetuning.

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: wo dec 04, 2024 10:34
door Dirk-33
Wil je ook met MAP of gaskleppositie werken?
Of alleen toeren gebaseerd?
Wil je ook inlaat en koelwater temperatuur mee laten bepalen in de ontsteking?

En wil je ook de VVT nog aansturen? Dat zou het wel wat complexer maken.

Dat moet ook een afweging zijn.

Programmeren kom je eigenlijk niet onderuit, tenzij je een plug en play Twinspark specifieke oplossing koopt en dan heb je geloof ik alleen AHmotorsports en Alfaholics als optie. En bijbehorende prijskaartjes.
Maar programmeren is niet super complex, je moet hoe dan ook de BDP sensorpositie uitklokken t.o.v. BDP om de computer te vertellen hoeveel graden voor of na BDP de missende tandjes zijn. En een basis onstekingsmap kun je redelijk universeel van internet plukken.

Alle ECUs die te koop zijn kunnen wat je wilt, en elke tuner kan ook wel met elke ECU een ontstekingstabel maken.

Wat je ook kan doen is eens bellen met wat rollenbank tuners, en je situatie voorleggen. Bijv. Speed Centre, Jclassics, van Beek etc etc.

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: do dec 05, 2024 00:58
door Giulia2000TS
MAP of gasklephoek is geen probleem. En temperatuur opnemers is ook geen probleem. Nokkenasversteller aansturen hoeft niet.

Inderdaad zou een specifieke leverancier het makkelijkst zijn. Omex leverde aan alfaholics en dan ben je al ver op de juiste weg. Maat omdat die de 200 niet meer leveren wordt het al snel duur.

Rondje bellen is een goed idee. Dank!

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: do dec 05, 2024 09:45
door stephen
als je het wilt laten rollen, is het het handigste om het met hun "huis"systeem uit te voeren, waar hun goed in thuis zijn.

heb eens een los programmeerbaar ontstekings systeem gekocht uit vlg mij Ukraine .. maar kreeg dat niet goed werkend op mijn laptop.. is ook mijn zwakste kennis kant haha.. dus was geen succes, maar was ook niet veel geld, maar omdat ik er niets mee deed toch duur :D

wel benieuwd waar je op uit gaat komen.. heb nu een gewone electronische verdeler met gesplitst signaal naar 2 x bobine, en een schakelaar op gasbediening om de inlaatnok aan te sturen, maar als ik ooit door mijn projecten heen raak, wil ik het ook nog eens weer oppakken om het programmeerbaar te maken..

heb op mijn Giulia toen een programmeerbare 123=tune verdeler geplaatst, en werkt ook prima, maar de versie voor twinspark is erg prijzig vond ik destijds, en zou dan voor dat geld liever in een programmeerbaar management systeem gaan

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 07:50
door m1993w
Ik volg deze ook even, ben erg benieuwd of er nog interessante aanbevelingen zijn!

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 11:10
door Seliquella
Je kunt je licht ook even opsteken bij: https://www.efignition.nl/
EFIgnition 46 draait mijn GTA-R momenteel op.

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 12:34
door Dirk-33
Maxxecu Mini kan t ook en is goedkoper dan EFi, maar ook dat is een volledige ECU ipv alleen ontsteking

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 14:35
door m1993w
Efi46 lijkt niet te koop (op het moment?)

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 14:48
door Seliquella
Klopt is vervangen door de EFI 88 geloof ik.
Maar misschien heeft Jeroen (EFI Ignition) nog andere ideeen?

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: za dec 07, 2024 18:29
door giuliettaevo
Maxxecu mini is ook alleen voor ontsteking te gebruiken. Leuk als je ooit wilt upgraden.

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: wo dec 11, 2024 19:58
door Performa
Ik ben zelf ook aan het kijken,ik zou het wel zelf willen doen op misschien een finetuning rollen sessie na.
Microsquirt, megasquirt, maxxecu, efi88, dta, speeduino, megajolt... Overvloed aan keuze de goedkopere varianten ontbreken aan vaak functionaliteit(uitbreiding naar injectie, wideband controller, minder ontstekingsuitgangen, enkel compatibel met specifieke hardware...) of zijn minder gericht op professionele verkopers/installateurs maar hebben daar tegenover soms een grotere userbase met fora en websites.

Hoe doe je nu eigenlijk de standaard 164(2de fase) of 155 8v wasted spark TS setup ? -Elke dubbele driver en 2x2coil zijn eigen 2 kanalen(4kanalen dus). Of zet je de drivers parallel en volsta je dan met 2 kanalen? De standaard motronic heeft 4 kanalen zag ik in het schema maar stuurt ze wel gewoon gelijk aan(5v "going low")

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: di dec 17, 2024 19:28
door Giulia2000TS
Ben een lijstje aan het maken, geen diepgaande analyse maar wel prijzen/ eigenschappen. Wordt vervolgd.

Re: Ignition only ECU

Geplaatst: ma dec 23, 2024 18:23
door m1993w
Ben benieuwd waar je mee komt!! :jumping: