Na het vervangen van de waterpomp bleek er toch wat meer schade te zijn, de koppakking lag eruit.
Dus de 156 opgetakeld en even een weekje aan de kant gezet, want we gingen lekker even een weekje weg!
Zaterdag weer opgepikt en opengemaakt.
Bij het loshalen van het uitlaatspruitstuk was er al een aardige aanwijzing welk deel van de koppakking het had begeven:
Goed stuk die koppakking. Even met Buddy deze bekeken, er zijn wat pingel sporen te zien, ook al hoorden we daar niks van.
Nu het toch open ligt haal ik de randen van de kommetjes weg op de zuigers. Deze zijn voor de directe inspuiting van de TBi en dat zit er toch niet op. Dat scheelt iets in de compressieverhouding.
Nog even fijn nabewerken en dan gaat er straks een stalen TBi koppakking tussen, in plaats van de TS koppakking. Die kan een hoop meer hebben.
Later nog even goed controleren of we het BDP wel goed hadden. We gingen er een soort vanuit dat deze hetzelfde is als de TS, aangezien de positie ook hetzelfde is. Wellicht dat we daar de mist in zijn gegaan... wordt vervolgd. Beter nu stuk en wat leren, dan op de baan inderdaad!