of de federal ss595 racing semi/slick
ook betaalbaar
Zeker een goede band en heel betaalbaar. We gebruiken deze al vele maanden op de 156 ring- en trackdaytool. Ideaal voor dit soort auto omdat de federal het op de openbare weg en in het nat ook prima doet en "on track" ook goed meekomt.
Gewoon aankomen op de federals en zo de baan op. Geen aparte regenbanden die mee moeten. 1 set banden voor alle vormen van gebruik. Perfect om de hobby betaalbaar te houden.
Maar de Federal is niet te vergelijken met een Toyo 888, dat is een stapje hoger op de bandenschaal denk ik.
Jammer alleen van de zachte wangen. Wij rijden de randen van een setje voorbanden kapot voordat het loopvlak ook maar enige vorm van slijtage begint te vertonen.
En is de rand versleten dan laat het loopvlak langzaam los. Nadeel van een onderstuurde voorwielaandrijver met te weinig camber op de vooras.
Zelfs als we bijtijds banden L => R wisselen, dan nog hebben we twee versleten randen en amper slijtage aan loopvlak.
Voor mij is de Federal de ideale natweer en openbare weg band op dit type auto. Bij droog weer minder geschikt.
Ervaring met Hankook is beperkt tot de Ventus RS2 Z212. Die was in het droog prima, maar in het nat 100% waardeloos. (kan AB denk ik wel over meepraten.
) Dus niet zo universeel als de Federal.