vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel enz

do jul 30, 2009 16:05

dan vallen jullie echt in divers...sorry, ik bedoel: in de klasse voor de auto`s met aandrijving op de verkeerde wielen... :wink:
niet modified, maar Should be modified..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: 75 Race spullen te koop: AP remmen, Intrax onderstel

do jul 30, 2009 16:51

kijk die is snel weg (gaan we maar even vanuit..)

En krijg je een man of 10-12 bij elkaar die het vanzelfsprekend klaarspelen seizoen 2010 ook daadwerkelijk aan de start te verschijnen is het misschien tijd voor een eigen klasseindeling binnen SI (105-jes, TS klasse (zou dat niet beperken tot 75 maar auto`s met TS techniek, volledig) en diversen.

Want dan hebben we het ineens over een basisveld van dik 20 zelfs 25 auto`s.
De 105-jes zitten nu ook al tegen de 10-12 deelnemers aan te tikken, 2010 zeker indien de huidige rijders blijven rijden wat ze nu rijden.
Ik denk dat dit vrij makkelijk te realiseren is door een aparte puntentelling naast de overall SI standings te maken.
En wellicht een grote gekleurde sticker op de auto oid ter herkenbaarheid van de TS cuppers tov de andere wagens.
Alleen even een technisch reglement in elkaar draaien, maar dat moet in 1 avond borrelen met de juiste heren/dames bij elkaar wel te doen zijn.
Het hoeft natuurlijk allemaal niet super strikt, maar ik denk dat er met een paar regels je de auto's aardig naar elkaar toe kan krijgen, maar 100% hetzelfde worden de auto's natuurlijk nooit.
En gelukkig kan in de SI wereld er toch ook nog wel "in redelijk overleg" worden gekeken naar zaken die wel/niet mogen mocht daar enige onduidelijkheid over ontstaan.
Ik wil best wel graag meedenken en meehelpen om het eea wat voeten in de aarde te geven.
SCARB # 4710

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jul 30, 2009 17:46

Kijk, zo beginnen we tenminste ergens. Ik heb ondertussen nog wel een paar geinteresseerden die er ook wel oren naar hebben. Wat Pieter zegt, we moesten binnen kort maar eens om tafel met wat mensen. En inderdaad is het zeker een optie om zo`n cupklasse gewoon onder de vlag van de SI te laten rijden, is zelfs de beste oplossing dunkt me.

AlfaGTV
Junior Member
Junior Member

do jul 30, 2009 22:18

Ik heb dit topic gevolgd en ben op dit moment erg enthousiast. Zelf rij ik in een standaard TS, leeggehaald, gele koni's en met een rolkooi. 's Morgens met de TS naar het circuit, de hele dag een beetje racen en 's avonds gewoon weer met de TS naar huis. Kijk even voor een foto op het forumdeel "Racen algemeen" bij het topic "Vreemd gaan". Daar zie je een TS staan tussen de BMW'tjes op Zandvoort tijdens een track-day van de BMW Circuit club.

Zoals ik al zei ben ik erg enthousiast over de ideeën en de plannen en als het kan wil ik graag meedenken en meedoen.
De Alfa's:
75TB(racer), 3.0 V6 QV, 1.8Imola, 2.4TD. Alfa GTV 2.0 TB en TS(racer). Alfa 155 v6 24V(racer). Alfa 166 3.0 24v

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do jul 30, 2009 23:00

Zit dit verhaal lekker eens door te lezen en dan komen direct de posters voor de dag van de 75's met de Play-Boy bestickering...

Met welke specs werd er toen in de 75ts cup gereden?
In Engeland is er toch ook de 16V ts cup, waar alles met een 16V ts motor mag meerijden?

Als je zo'n "alles met ts 8v motor"-cup gaat opzetten, dan is alleen direct weer "het eind zoek"...
Want een 105 met ts motor is al heel erg niet standaard, wat mag je daar dan verder nog aan veranderen...

Wel jammer te lezen dat Richard zijn auto verkoopt door gebrek aan tijd...

aso69
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 31, 2009 08:49

als we nou gewoon allemaal eens een keer komen rijden he

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 31, 2009 09:14

:jumping: =D>

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 31, 2009 09:43

als we nou gewoon allemaal eens een keer komen rijden he
Hee Armando, dat is de standaard Bartman reactie :wink:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

givebuzze
Member
Member

vr jul 31, 2009 10:14

De 105-jes zitten nu ook al tegen de 10-12 deelnemers aan te tikken, 2010 zeker indien de huidige rijders blijven rijden wat ze nu rijden.
Tja daar zeg je wat 2 witte mito GTA's met rood geblokte neus blijft ook nog altijd een optie.
Barend, als je dan je "ouwe" in stukken verkoopt, heb ik wel interesse in een en ander :lol:

want "when hell freezes over" gaan de stukken wel schaars worden denk ik zo :D
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

aso69
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 31, 2009 10:31

bartman is netjes, eigenijk staat er:
NIET LULLEN MAAR DOEN
(ipv neuzelen)

juultje
Guru
Guru

vr jul 31, 2009 12:00

NIET LULLEN MAAR DOEN
(ipv neuzelen)
Alleen kan Bartman dat dit jaar zelf ook niet altijd waarmaken :( Maar dat gaat vast weer goedkomen....

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 31, 2009 18:52

cupracen blijft ook altijd relatief qua vergelijkbaarheid...daar is al t nodige over gezegd...maar ik kan t toch niet laten...Begint bij de Renault 5's, via de squadra enz....

Neem alleen het verschil eens tussen iedere wedstrijd een hagelnieuwe set slicks eronder...zelfs het verschil tussen echt goed gebruikte en oude slicks....daar zitten seconden tussen...En dat gaat om geld.

Dan over de Ziengscup of hoe het nu heet. Ook daar zitten illegale auto's tussen en die gaan echt het hardst (bijvoorbeeld door het camber op de achteras te vergroten door de karrosserie inwendig 'aan te passen'). Natuurlijk is dat heel leuk om mee bezig te zijn. En ook de best uitgewogen auto zal harder gaan dan de minst uitgewogen auto....motormanagement e.d. daar bestaat een vreselijke trucendoos voor...schokbrekers...kunnen van buiten echt identiek zijn (alfa 147 GTA challenge), van binnen niet enzenzenz... En daar is wel geld voor nodig.... De goed opgebouwde cup BMW's zijn echt niet de goedkoopste, wel de snelste....Waar cups zijn , is de firma list en de firma bedrog er ook altijd....er zijn mensen die daar heeel veeel meer over kunnen vertellen (uit de oude doos natuurlijk, want in de actuele cups wordt natuurlijk niet geklooid, daar is iedereen t over eens). En list vinden we allemaal heel slim, bedrog niet netjes...tja... t hoort er allemaal bij.

Iedereen weet ook hoe moeilijk het is om 10 dezelfde karts op een baan te krijgen....misschien is daarmee eigenlijk al genoeg gezegd eigenlijk....

Gelukkig zit er ook veel in de rijder...eigenlijk wel het meest....vraag Gerben Goet maar eens hoe hard je met een strakke 75 ts met standaard tor over zandvoort kan...moet je wel een tijdje voor oefenen en goed kunnen sturen dus...in de SI rijden ook een paar mensen die erg hard met een ts gaan, respect! Het veld zal altijd ook uitelkaar trekken ook als je allemaal met standaard TS-en gaat rijden....

je zou ook allemaal dezelfde auto kunnen pakken en kijken wie er t hardst mee gaat...maar ja, dan heb je weer geen racen, alleen maar heel hard gaan... positioneren, uitremmen, bandenslijtage in de gaten houden etc...geen geestelijke druk ook, geen conditie...want alleen maar 1 rondje hard gaan etc...

Competitie...tja...die is er toch zeker dit jaar in de Challenge en in de M2000 helemaal (en vorig jaar ook, zie bijvoorbeeld eens Nurburgring onboard vanuit de auto van Mark Roffelsen)....iedere race spant het er weer om wie in de M2000 het snelste is, en daar zitten geen seconden tussen, soms zelfs minder dan een tiende...en toch zijn de auto's van Koen, Ferdy, Christiaan, Michel en mij echt niet vergelijkbaar....de gevechten met veel respect voor elkaars materiaal echter zijn er niet minder om...en als je eens een keer niet snel genoeg bent (of juist sneller) valt er altijd te stoeien met een leuke GTV6 of een snelle giulia....eigenlijk gaat het daar toch om? Dus als je een groot startveld hebt, dan heb je altijd wat te doen....

Mooiste zou ik toch vinden dat we SI en Challenge wat vaker bij elkaar zouden kunnen brengen zoals nu weer op het Spettacolo gaat gebeuren. Heerlijk. Hoe meer rijders hoe beter, zeker als die allemaal met vergelijkbaar respect met elkaar en elkaars materiaal omgaan. Ik zou willen dat we daar vaker invulling aan zouden kunnen geven....Wie wil er eens mee naar Salzburg? Of naar de Nurburgring? Moet te regelen zijn!

ciao
marc
Alfa romeo: The art of the machine!

Alfa Nord
Guru
Guru

vr jul 31, 2009 22:20

Amen :lol: . Marc, je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk jou goed genoeg te kennen om te denken dat jij mijn argumenten wel begrijpt. Jij bent zelf een echte racer, iemand die de strijd aan wil gaan. Mijn punt is dat je heel veel geld uit moet geven om vooraan in de Challenge te kunnen rijden. En wat jullie doen met het groepje Twin Sparks momenteel is gaaf, velle strijd inderdaad. Met een redelijk beperkt budget kun je redelijk vooraan meerijden in de Ziengscup. Ik heb daarvoor natuurlijk eerst al grondig onderzoek gedaan. En tuurlijk wordt daar ook gerommeld en rijden de mensen met het meeste geld vooraan. Maar als rijder kun je daar toch ook wel een beetje het verschil maken. En dat wil ik dan toch eens proberen :wink: .Ik zal wel eigenwijs zijn en waarschijnlijk met hangende pootjes over 2 jaar weer terug in de SI willen :oops: . Andere argumenten heb ik al eerder aangehaald, er gaat vreselijk veel tijd in zitten om een 75 race klaar te hebben/houden. Je wilt ook steeds meer dingen aanpassen om toch weer sneller te kunnen. Ik heb eenvoudigweg de tijd er niet voor momenteel. Zo`n Ziengscup ding zet je klaar voor de volgende race en verder hoef je er niets aan te doen omdat je toch geen verbeteringen aan mag brengen. Tenzij hij stuk gaat natuurlijk maar dat gebeurd zelden. En dan heb je ook nog eens lekker veel baantijd, buiten de qualificatie heb je 2 races van een uur op een racedag. Overigens rijden de BMW`s op semi-slicks die nieuw niet zo duur zijn.

Over het rijden in één auto (of een kart met gewichten) door verschillende mensen: dat is eigenlijk wel heel gaaf, wij doen dat regelmatig. En je hoeft dan natuurlijk niet maar 1 rondje te rijden maar een sessie van b.v 15 min. en dat meerdere keren zodat je meerdere kansen hebt op vrije rondes en andere elementen die snelle rondes kunnen bemoeilijken. En in principe maakt het natuurlijk niet uit in wat voor auto je dat doet. Uit ervaring zeg ik dat daar toch wel druk bij komt kijken en conditie is ook belangrijk om een auto 20 min. lang op het randje te rijden, want je wilt natuurlijk niet de langzaamste zijn :wink: Maar het is inderdaad niet het zelfde als in een wedstrijd tegen elkaar rijden maar wel zeer leuk om te doen en: NO EXCUSES!

Later

Larini
Member
Member

za aug 01, 2009 13:33

NIET LULLEN MAAR DOEN
(ipv neuzelen)
MEE EENS! :D Niet lullen maar vullen :P

Ts cup lijkt me ook wel een goed idee maar denk dat er veelste weinig deelnemer komen.
Ik ben anders wel de eerst die mee doet dan :P

TurboMarc
Guru
Guru

za aug 01, 2009 19:04

V6 TS :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”