Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 21:40

We duwen je wel naar de 2:10 hoor :!:
Meedoen is nog steeds belangrijker dan winnen :wink:
Daar hou ik je aan ;-)

Is er ook een TS Cup Rookie of the year award? ;-) Oh, wacht: dat zijn we allemaal :D
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 21:41

We zijn de Fiat vergeten !!!
goed om te zien dat hij er weer was na de klapper van vorig jaar ! maar ook hij had een probleem
en kon niet verder. misschien weer de volgende race .

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 21:45

Bangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB).
:D
Ben nog steeds hoogst verbaasd dat ik niet direct van de baan ben geplukt.. :shock:
Had 's avonds wel een flinke tuut in m'n oren moet ik zeggen!

Ben nu mijn filmpjes aan het uploaden..geeft een aardige indruk van de herrie :-)
geluids meeting op het CPZ deed het niet , volgens de berichten Bos uit 150 DB

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1162
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 22:00

Bangkok liep ook snel maar het als nood greep een speciale uitlaat gemonteerd. (150 DB).
:D
Ben nog steeds hoogst verbaasd dat ik niet direct van de baan ben geplukt.. :shock:
Had 's avonds wel een flinke tuut in m'n oren moet ik zeggen!

Ben nu mijn filmpjes aan het uploaden..geeft een aardige indruk van de herrie :-)
geluids meeting op het CPZ deed het niet , volgens de berichten Bos uit 150 DB
Jan ik denk dat ik dat was aan het einde van de 2e race of was dat nog meer :lol:

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 22:00

150 DB
:driving: :driving: :driving:

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 22:10

[quote="Pietro Originale"]Zonde van die zilveren 75. Op een gespinde Mazda geknald?

Ik ben wel geschrokken van de rondetijden van de 75TS cup. Man: 2:10 en sneller, daar hoop ik aan het einde van het seizoen aan toe te komen... Stiekem vermoed ik dat de auto's die 2:10 rijden, toch wel een beetje van een ander nivo zijn dan mijn low-budget TS-je? :?

Pieter, de auto waar ik mee reed is ook low budget, meer standaard dan dit (op een RS onderstel na) wordt het niet :wink: Moet echt wel lukken hoor!

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 22:20

Afbeelding
:thumbs: =D>

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 22:24

Afbeelding
:needcoffee:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

ma apr 12, 2010 23:25

Lennart, gefeliciteerd man. Top dat je been het weer doet en dat je eindelijk de 155 echt hebt kunnen "uitlaten".
Tot ziens volgende keer? In mei ik namelijk wel thuis en hoop ik er ook weer bij te zijn.
Als ik geen rijdende chicane wil worden mag wel flink doortrappen straks als ik zo alle tijden lees.....

Gr DJ

kleinjans
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: di jan 03, 2006 19:08
Locatie: Voorburg

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 01:35

3 jaar geleden met veel van de huidige si rijders de licentie gehaald en toen begonnen aan een 155 race project.
Echter door een lullige val van een ladder mijn heup gebroken, verkeerde diagnose in het ziekenhuis, verkeerde reparatie en steeds meer klachten,ziekenhuis bleef vol houden dat er niks aan de hand was,
echter na 2 jaar hebben ze (in een ander ziekenhuis) dat vorige maand eindelijk eens goed gemaakt en het herstel verloopt beter dan verwacht. Dat was voor mij het moment om mijn Si entree iets te versnellen aangezien de auto inmiddels zo goed als klaar was. 3 jaar lang niet gereden en op SS voor het eerst een uurtje getest, maar rustig aan gedaan door nieuwe motor, voelde toen al veelbelovend aan.
Nog een keer getest met vrijrijden.nl, maar daar vielen de remmen al na 3 rondjes volledig door de mand, dus helaas weer snel huiswaarts.
Een geschikter remsysteem kon nog net voor 11 april geplaatst worden en de heup voelde steeds beter, dus zondagochtend richting zandvoort. .
Nog nooit rondetijden gemeten, dus had geen idee of ik mee kon komen in het SI veld.
Zware auto met V6 in de neus , maar wel voldoende vermogen, dus de verwachting was om op de rechte stukken tijd goed te kunnen maken en zo te proberen in het middenveld mee te kunnen komen.
Had een plekje in de box van het giuliaweb team van Barend en dat was super, zeer goed georganiseerd en heel prettig om als rookie aan te kunnen haken, vooral Jaqueline en Jan S bedankt voor de nuttige tips en adviezen :thumbs: .

Voor de trainig als eerste alfa de baan op en dat was even schikken, de verse slicks waar ik zoveel van had verwacht waren een drama, totaal geen grip.
Flink slingeren om warmte in de banden te krijgen hielp maar heel matig, totaal geen vertrouwen in de auto.
Dit was nieuw voor mij, 155 was sterk overstuurd, bij de eerdere test was me juist opgevallen dat je de 155 moeilijk in overstuur kon krijgen , echter met de pirelli d2 (te hard??) banden was er totaal geen warmte in te krijgen.
Op een gegeven moment het tempo opgevoerd, maar dat werd snel afgestraft in de audi s met een 360, dat was even schikken, maar de grip werd uiteindelijk wel wat beter.
Rondetijd van 2.12 en daar was ik gezien de omstandigheden helemaal niet ontevreden over. 3e tijd.

Advies ingewonnen bij Ben Prins (Henze) en Jan slinger en die adviseerde de spanning iets lager te zetten om zo wat meer temperatuur in de banden te krijgen.
Kwalificatie begonnen en de grip leek nu eerder te verbeteren maar was nog steeds niet zoals ik gewend was, later hoorde ik van meerdere dat de baan ook gewoon erg glad was.
Merkte nu wel al dat ik het tempo goed kon bijhouden en de volvo's waar ik op gebrand was om juist die voor te blijven bij mijn debuut bleken mee te vallen, alhoewel die in de bochten behoorlijk hard gaan en de mazda's hadden er ook behoorlijk de gang in.
In de uitloop ronde van de kwali nog wat overstuur geprobeerd op te wekken en dat was helaas nog steeds te makkelijk te doen, in de box gelijk bandenspanning gemeten en die was amper toegenomen.
Toen hoorde ik mijn rondetijd van 2.07!!, kon het eerst niet geloven, maar het bleek gewoon te kloppen, had zeker niet perfect gereden, maar was aangenaam verrast door deze tijd, had gehoopt aan het eind van de dag onder de 2.10 te kunnen duiken, maar dit gaf hoop.

Dit betekende echter wel dat ik op Pole moest starten met een rollende start samen met de ZEC met hele snelle sakers en V8en en div BMW's Golf TDI ed.
Dit viel echter reuze mee en kon gelijk een gat slaan na de start, door het gebrek aan ervaring werd ik echter snel door Marc en Nick ingehaald, maar de grip nam gelukkig vrij snel toe en ik kon diezelfde ronde alweer de kop pakken door het vermogensvoordeel. Hierna met een aantal achterligers van de zec gestreden, maar toch maar besloten om hier niet teveel moeite voor de te doen aangezien ik geen alfa's meer in mijn spiegel zag.
Merkte wel dat ik halverwege de race moeite kreeg om mijn concentratie vast te houden, de vermoeiheid ging toeslaan.
Na 5/6 ronden kwamen de eerste V8 en sakers en daar werd van te voren voor gewaarschuwd dat dat link kan zijn omdat het snelheidsverschil behoorlijk groot is.
In de praktijk viel dit gelukkig erg mee.
Ging nu steeds meer merken dat ik vaak veel te vroeg en te zacht remde en veel meters liet liggen bij de diverse bochten.
Het rijden van de perfecte lijnen en het maximaal remmen wat ze ons op de cursus 3 jaar geleden hadden geleerd was een beetje weggezakt.
Gelukkig de race als eerste kunnen afsluiten en uiteindelijk toch nog 2.08 gereden.
Doordat ik nog steeds min of meer aan het revalideren ben, maar besloten om de 2e race te laten voor wat die was, hakte er toch aardig in zo'n dagje.
Wat wel duidelijk werd is dat er nog flink wat bijgespijkerd moet worden aan de rijder zelf, dus km's maken, aan de 155 lag het in ieder geval niet, die heeft geen krimp gegeven, alhoewel ik graag wat meer grip had gehad, maar daarin was ik niet de enige.
Al met al een mooie dag met een leuke groep alfa liefhebbers, is voor herhaling vatbaar.
Ben trots op je ouwe rover, goed gedaan man. Is er zeker eentje met talent in de familie.

Gr Sandor (Uit Boston)
997
SQUADRA '90
S6
Jeep Renegade

kleinjans
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: di jan 03, 2006 19:08
Locatie: Voorburg

Re: RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 01:42

Afbeelding
:thumbs: =D>

Grimi, is dat jpuw 75 maar dan een stukje korter?
997
SQUADRA '90
S6
Jeep Renegade

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 01:58

It certainly appears so ](*,)

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 07:36

It certainly disappears so, ja.. :?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4173
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 08:28

Ziet er goed repareerbaar uit...
Weet niet wie erin rijdt tegenwoordig?

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI, wie zijn er allemaal de eerste race 11 april???

di apr 13, 2010 12:33

Zie de klassering. En dan de laatste 75 TS?
Ik ben zijn naam even vergeten.

Zoals het erbij staat, lijkt mij dat de Mazda is gespint tegen de 75. Though luck.
Uithuilen, fixen en doorgaan. Het is wat je zegt, zee repareerbaar. Maar daar komt de pijn niet vandaan ;)

Terug naar “Racen - Algemeen”