Hoi Erwin,
Dat was ook niet het punt wat ik wilde maken. Ben niet anti bmw ofzo. Ben zelf erg gecharmeerd van E30's. Beste vriend van me heeft z'on ding gehad, heb ik ook wel aan gesleuteld. Dan merk je toch wel wat verschil in bouwkwaliteit. Valt niet te ontkennen.
Maar als je gaat racen val je met elke slecht onderhouden auto door de mand en dat is gewoon zonde van tijd en geld.
Vwb drifthoek van een E34 vs 75, zou best kunnen. Ik heb nooit in een E34 gedrift. Gaat mij ook niet zo zeer om max drifthoek of heel veel rook maar om wagenbeheersing tbv racen.
Heb wel met een E30 gedrift en die is wel veel makkelijker te controleren dan een 75 agv de veel lichtere kont. Aan een 75 heb je meer werk. duurd lang tot hij komt maar dan ook sneller en harder en weer agv zwaardere kont lastiger opvangen. Daar en tegen kan je bij een 75 weer straffeloos opschakelen in de drift, dat schijnt bij een E30/ E36 lastig te zijn.
Tegen mensen die er gevoelig voor zijn zeg ik wel eens dat driften met een E30 kinderdriften is
Btw wil je maximale drifthoek??? Neen volvo 240. Op Papenburg paar keer mee gereden met een jongen met z'on ding. Gaaf bakkie! Elke keer dat ik dacht hij is hem kwijt (wat bij een 75 ook zeker het geval was geweest!) had hij gewoon nog ruim stuuruitslag over!
Overigens kan je op een natte baan met een 75TS ook prima driften, gewoon op snelheid erin zetten. Aanremmen, beetje insturen en de kont komt om, en dan maar hopen dat je hem er net niet te hard hebt ingezet.
Hele eerst helft van de bocht geen gaspedaal nodig.
Powerslides zijn zooooooo flauw, voor mensen zonder lef.
Overigens sta ik er ook wel eens naast, nog genoeg te oefenen. Aan het eind van dag flink bezig om alle zand en grind weer onder de auto vandaan tekrijgen. Maar als je de grens op zoekt kan je er ook over heen gaan.
Overigens zijn wel wel lekker off topic onder de hand.
Mzzl,
DJ
BMW's roeleren
Maar die Visco-fan is idd. een probleem heb ik met een eerdere 535i ook gehad......
Desalnietemin is een E34 een betere driftauto als een 75, dankzij de grotere drifthoek die je kunt maken....
Ook op het circuit zijn ze geweldig