Ik heb vorig jaar zelf ook zoiets meegemaakt
Mijn idee is dat de 33 al duidelijk aan de binnenkant zat toen er werd ingestuurd.
Daar was dus geen ruimte meer met als gevolg deze aanrijding.
Wat mij betreft erg zuur voor beide partijen.
Ben wel benieuwd naar jullie mening: wie rijdt wie nu van de baan?
Dat was ook de mening van Martin van de Pavert (hij bekeek het van de voorkant, daar hangt de cpz camera), met de opmerking dat de Guilia ook in gevecht was en dat het daardoor wel eens gebeurt dat de snellere auto's die binnendoor komen niet gezien worden. Toegegeven van mijn kant, ik dacht dat ik gezien was dit was niet zo, conclusie verkeerde beslissing om in te halen, maar dat is achteraf makkelijk geconcludeerd.
Maar ik vind het ook rot dat er zoveel schade van is gekomen, ik ben ook direct naar hem toegelopen om eea even te bespreken. Daarna ben ik naar Martin van de Pavert gegaan, hij heeft graag dat je even bij hem langskomt als je contact gehad hebt, hij laat de beelden opzoeken en bekijkt dan wat er gebeurt is.
Die beelden van buitenaf van de voorkant geven m.i. een duidelijker overzicht van de situatie. Van achter gezien lijkt het net alsof ik mij verrem en bij hem naar binnen schuif maar ik remde juist nog iets eerder omdat ik dacht dat ik binnendoor mocht, mijn idee was dat hij dan bijna zonder tijdsverlies achter mij langs had kunnen sturen en zo ook zijn gewonnen plek behouden. Toen ik hem van links zag komen realiseerde ik me dat ik niet gezien was en dat ik dit dus verkeerd had ingeschat, toen kon ik alleen nog een stukje de cerbstones opsturen, (daar kan je ook aan zien dat ik me niet verremd had) echter was dat niet genoeg.
Het eerste contact was niet zoveel, het vervelende was dat we elkaar nog een keer raakte in de spin en daar is de echte schade ontstaan. Anders was er niets aan de hand geweest.
Tot slot wil ik nog kwijt, het was echt niet mijn bedoeling om hem aan de kant te duwen ofzo, dit is in de acht jaar dat ik race de eerste keer dat ik zulk contact heb, vanwege de drukte op het moment was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.