PG
Full Member
Full Member

RE: 10 April wie rijden er ?

wo apr 13, 2011 22:44

Ik heb vorig jaar zelf ook zoiets meegemaakt

Mijn idee is dat de 33 al duidelijk aan de binnenkant zat toen er werd ingestuurd.
Daar was dus geen ruimte meer met als gevolg deze aanrijding.

Wat mij betreft erg zuur voor beide partijen.

Ben wel benieuwd naar jullie mening: wie rijdt wie nu van de baan?
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Louis himself
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: 10 April wie rijden er ?

do apr 14, 2011 09:04

Mijn idee is dat de 33 al duidelijk aan de binnenkant zat toen er werd ingestuurd.

Dat was ook de mening van Martin van de Pavert (hij bekeek het van de voorkant, daar hangt de cpz camera), met de opmerking dat de Guilia ook in gevecht was en dat het daardoor wel eens gebeurt dat de snellere auto's die binnendoor komen niet gezien worden. Toegegeven van mijn kant, ik dacht dat ik gezien was dit was niet zo, conclusie verkeerde beslissing om in te halen, maar dat is achteraf makkelijk geconcludeerd.

Maar ik vind het ook rot dat er zoveel schade van is gekomen, ik ben ook direct naar hem toegelopen om eea even te bespreken. Daarna ben ik naar Martin van de Pavert gegaan, hij heeft graag dat je even bij hem langskomt als je contact gehad hebt, hij laat de beelden opzoeken en bekijkt dan wat er gebeurt is.

Die beelden van buitenaf van de voorkant geven m.i. een duidelijker overzicht van de situatie. Van achter gezien lijkt het net alsof ik mij verrem en bij hem naar binnen schuif maar ik remde juist nog iets eerder omdat ik dacht dat ik binnendoor mocht, mijn idee was dat hij dan bijna zonder tijdsverlies achter mij langs had kunnen sturen en zo ook zijn gewonnen plek behouden. Toen ik hem van links zag komen realiseerde ik me dat ik niet gezien was en dat ik dit dus verkeerd had ingeschat, toen kon ik alleen nog een stukje de cerbstones opsturen, (daar kan je ook aan zien dat ik me niet verremd had) echter was dat niet genoeg.

Het eerste contact was niet zoveel, het vervelende was dat we elkaar nog een keer raakte in de spin en daar is de echte schade ontstaan. Anders was er niets aan de hand geweest.

Tot slot wil ik nog kwijt, het was echt niet mijn bedoeling om hem aan de kant te duwen ofzo, dit is in de acht jaar dat ik race de eerste keer dat ik zulk contact heb, vanwege de drukte op het moment was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa Nord
Guru
Guru

do apr 14, 2011 09:42

Typisch race ongevalletje helaas :( Goed dat je het met elkaar besproken hebt Louis en Armando, dit zijn altijd lastige dingen, niemand zit te wachten op schade. Hopelijk zijn beide auto`s weer snel in orde.

toyo 888
Full Member
Full Member

do apr 14, 2011 16:36

Dat was ook de mening van Martin van de Pavert (hij bekeek het van de voorkant, daar hangt de cpz camera), met de opmerking dat de Guilia ook in gevecht was en dat het daardoor wel eens gebeurt dat de snellere auto's die binnendoor komen niet gezien worden. Toegegeven van mijn kant, ik dacht dat ik gezien was dit was niet zo, conclusie verkeerde beslissing om in te halen, maar dat is achteraf makkelijk geconcludeerd.

Maar ik vind het ook rot dat er zoveel schade van is gekomen, ik ben ook direct naar hem toegelopen om eea even te bespreken. Daarna ben ik naar Martin van de Pavert gegaan, hij heeft graag dat je even bij hem langskomt als je contact gehad hebt, hij laat de beelden opzoeken en bekijkt dan wat er gebeurt is.

Die beelden van buitenaf van de voorkant geven m.i. een duidelijker overzicht van de situatie. Van achter gezien lijkt het net alsof ik mij verrem en bij hem naar binnen schuif maar ik remde juist nog iets eerder omdat ik dacht dat ik binnendoor mocht, mijn idee was dat hij dan bijna zonder tijdsverlies achter mij langs had kunnen sturen en zo ook zijn gewonnen plek behouden. Toen ik hem van links zag komen realiseerde ik me dat ik niet gezien was en dat ik dit dus verkeerd had ingeschat, toen kon ik alleen nog een stukje de cerbstones opsturen, (daar kan je ook aan zien dat ik me niet verremd had) echter was dat niet genoeg.

Het eerste contact was niet zoveel, het vervelende was dat we elkaar nog een keer raakte in de spin en daar is de echte schade ontstaan. Anders was er niets aan de hand geweest.

Tot slot wil ik nog kwijt, het was echt niet mijn bedoeling om hem aan de kant te duwen ofzo, dit is in de acht jaar dat ik race de eerste keer dat ik zulk contact heb, vanwege de drukte op het moment was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Voor mij ben je een vent van me hart !!! en nogmaals het zit in een klein hoekje ! Mannen rijders neem hier een voorbeeld aan !! zonde van de schade ! volgende keer beter

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do apr 14, 2011 18:24

Ja, die beelden van voren zou je er misschien bij moeten zien... mijn eerste conclusie was ook "wow wat lomp".
Altijd makkelijk om dat te ventileren op een forum natuurlijk.

Maar top als het uitgepraat is in elk geval.
Kan ook iedereen gebeuren natuurlijk.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do apr 14, 2011 19:57

Duidelijk geval van race ongeval. Giulia heeft de 33 niet gezien, is te veel met de concurrentie en de legend bezig. Louis schat in dat ie m wel heeft gezien, remt ook duidelijk vroeg genoeg om de bocht echt krap te kunnen nemen. Maar als de ander je niet gezien heeft en vol richting clipping point stuurt, tja, dan wordt t heel krap.
Erg jammer dat de 2e klap volgt, anders was het veel minder ernstig geweest.

En ik heb veel met beide Louisen geraced, het laatste waar je ze van kunt verwijten is het 'een ander er ff afdrukken', erg sportieve mensen. Jammer van de schade, maar soms gebeuren er zulke dingen (heel vaak gaat het goed, hoe anders had het ook met de rode 155 bij de gerlach af kunnen lopen als het onbedoelde zetje van de legend net iets harder was geweest...)
Alfa romeo: The art of the machine!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do apr 14, 2011 20:04

Wat ik zelf soms bewust doe, bij dit soort 'lappen' situaties is mezelf heel duidelijkin de spiegels van de rijders presenteren, zodat ze in ieder geval ergens op de harde schijf mijn auto nog hebben hangen in de volgende bocht. De Juul heeft de 33 gewoonweg niet opgemerkt, begrijpelijk gezien de drukte voor m.

aso69
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 15, 2011 07:47

die dingen gebeuren, niemand doet dat met opzet, hoop dat we volgende keer weer allebei kunnen rijden

toyo 888
Full Member
Full Member

vr apr 15, 2011 18:48

Duidelijk geval van race ongeval. Giulia heeft de 33 niet gezien, is te veel met de concurrentie en de legend bezig. Louis schat in dat ie m wel heeft gezien, remt ook duidelijk vroeg genoeg om de bocht echt krap te kunnen nemen. Maar als de ander je niet gezien heeft en vol richting clipping point stuurt, tja, dan wordt t heel krap.
Erg jammer dat de 2e klap volgt, anders was het veel minder ernstig geweest.

En ik heb veel met beide Louisen geraced, het laatste waar je ze van kunt verwijten is het 'een ander er ff afdrukken', erg sportieve mensen. Jammer van de schade, maar soms gebeuren er zulke dingen (heel vaak gaat het goed, hoe anders had het ook met de rode 155 bij de gerlach af kunnen lopen als het onbedoelde zetje van de legend net iets harder was geweest...)
ik probeerde de eerste die in de slip ging over de olie te ontwijken en raakte met mijn billetjes de voorkant van de volgende maar het is goed afgelopen !! maar de bloeddruk vloog wel over de 200.
gedachte zo van daar gaat ie !! maar nee hoor het ging net goed.

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 15, 2011 20:43

@toyo888 precies, dat soort momentjes vergeten we vaak snel weer, maar het gaat echt vaker goed dan fout gelukkig!

EDFO
Newbie
Newbie

vr apr 15, 2011 22:15

Hallo,

na ruim een jaar afwezigheid was ik weer eens aanwezig bij de SI om wat foto's te maken. Heb ervan genoten, al moest ik kort na het begin van de eerste race alweer vertrekken wegens andere verplichtingen. Maar van de trainingen en het eerste deel van race één is er genoeg materiaal.

klik hier voor de foto's. Hieronder alvast een klein voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende ronde!!

Larini
Member
Member

zo apr 17, 2011 20:54

Erg mooie foto's Edfo :) doet me weer goed om je weer gezien te hebben:)
Het was ook echt een prachtige dag filmpjes volgen nog.

Terug naar “Racen - Algemeen”