Cross-post van
SI website
Als de wekker om kwart over vijf gaat, vraag je je waarom je niet bent gaan darten, of een andere sport waarbij je op een normaal tijdstip opstaat. Samen met een net zo slaperige buurman Doug heb ik de trailer opgeprikt en zijn we naar Zandvoort gereden. Onderweg ingehaald door Jon. Dat busje kan inderdaad harder, maar dat vind de trailer niet fijn
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar wanneer je eenmaal om half acht het circuit op rijd, begint het te kriebelen en wil je zo snel mogelijk de baan op. De oranje tompoezen bij het inschrijven maakten ook veel goed
Ik was na de vorige racedag een beetje teleurgesteld dat ik niet onder de 2:15 gereden had. Maar de tijden in de vrije training boden gelijk hoop: 2:15.5. Dat was maar 2 tienden langzamer dan mijn snelste tijd van vorige seizoen. In de kwalificatie ging het nog beter: ik had al wat hoopgevende tijden gezien op mijn laptimer, maar ik was helemaal blij toen ik mijn officiële kwalificatietijd zag: 2:14.067! Daarmee was ik zelfs het snelste van de 105 Workshop. Natuurlijk kon ik het niet nalaten dat de rest in te peperen
Bij de start van de eerste race pakte ik gelijk een positie, maar in de Tarzan kwam ik klem te zitten achter een langzame auto (Joke
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)en kon Barend mij buitenom voorbij komen, wat ik natuurlijk na de race ook weer door de gebroeders Aarts ingepeperd kreeg
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na een paar ronden kwam was ik door nog twee auto's (witte en rode 75) ingehaald, maar een van deze (de rode 75) spinde vlak voor Barend en had ik weer een positie terug. In de laatste ronden zag ik mijn voorligger inlopen op Barend. Als die twee het aan de stok zouden krijgen, lag er voor mij misschien een kans om een plaatsje te pikken: als twee honden vechten om een been... Ik liep wel op hen in, maar ik was te hard aan het trappen en spinde ik achterop het circuit in de bocht zonder naam. In mijn spiegel zag ik de rode 75 voorbij komen die daarvoor in dezelfde bocht was gespind... Ik ben achter hem weer de baan opgekomen en heb de race uitgereden.
Bij de tweede race had ik weer een goede start en won gelijk een plaats. Ik ging goed en won nog een plaatsje op de rode 75. Maar op een gegeven moment begon de auto bij het accelereren uit bochten in te houden... Een halve ronde verder heb ik de auto aan de kant moeten zetten: geen benzine meer. Nadat ik de vorige racedag van de baan gehaald was omdat ik benzine op de baan verloor, was ik voorzichtig met het bijvullen: teveel benzine werd toen in linkerbochten eruit gegooid. Ook nu hoorde ik dat ik af en toe benzine verloor. Daardoor ben ik te voorzichtig geweest met bijvullen en 2 rondjes voor het einde stil komen te staan. Een suf einde aan een leuke racedag, maar ik houd in ieder geval een goed gevoel over aan het feit dat ik de snelheid gevonden heb. En dat tankprobleem los ik ook wel op: ik heb even bij Richard gespiekt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)