HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

wo jan 08, 2014 20:16

Ik ga voor de 2m10 dit jaar.

Nord blok
Snelle nokken
Squadra schokbrekers
AH veren (vrij soepel)
940kg
standaard bak

Afgelopen seizoen met standaard blok (geen snelle nokken) 2m17 gedaan, met 95 octaan en 117,5 schamele pk-tjes.

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

Re: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia

wo jan 08, 2014 21:25

[quote="christiaan"]De eerste de beste die met een normale bak , een Nord van 170 pk , redelijk standaard niet te duur onderstel , een leeg gewicht van 950 kg minimaal , geen illegale benzine en max 95 octaan en niet meer dan 7000 toeren draait en dan onder de 2 minuuut komt ..die krijgt van mij een bos bloemen.
De rest is allemaal kroegpraat of schurend aan reglementen ;) doei !

Ja, met al die beperkingen ga je geen bloemen moeten uitdelen Christiaan :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 08, 2014 21:50

Zo is het maar net....
En wat was er volgens jou discutabel aan de auto van fonger? Gegeven ik deed het onderhoud eraan.... die van Roeland had colotti, de rest van Seebras was gewoon reglementair hoor. Dennis was zelfs sneller dan Fonger, ook op Dijon.
Nou ja, we hadden wel wat dingetjes, maar echt nothing special.

Anyway, Christiaan, met jouw vethaaltje kom je iig op het huidig zandvoort ECHT niet op 2 rond, zelfs niet met een Vogel in zijn beste dagen. Een Rolf van Os niet, Popeyus niet. Koen niet, om maar wat hele goede Trofeo/SB rijders te noemen.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 08, 2014 23:56

Ik denk dat ik al minstens 5 seconden harder zou rijden in de wetenschap dat er na het doorbreken van de 2.00.00 een goeie fles Jack Daniëls op me zou staan te wachten, ipv blommekes...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dominic
Guru
Guru

Re: RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia

do jan 09, 2014 13:26

Ik denk dat ik al minstens 5 seconden harder zou rijden in de wetenschap dat er na het doorbreken van de 2.00.00 een goeie fles Jack Daniëls op me zou staan te wachten, ipv blommekes...
Misschien zou het helpen als je vantevoren die fles soldaat maakt :blue_lol:

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 09, 2014 13:37

Dan zou ik eerder m'n joker(car) inzetten..

Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 09, 2014 13:38

Dat was toch jou tactiek altijd? :lol:

Grtz,fRank

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 09, 2014 15:20

soms moet je bij inschrijving `s ochtends vroeg een blaastest doen...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 09, 2014 18:38

Walter:

Afbeelding

Maar waar zitten dan wel de secondes? Toch de veel besproken Watt stangen? Vind ik wel leuk om onder mijn Giulia te lassen en fabrieken maar het moet wel zin hebben, Heb tot nog toe niet het idee dat dat nou way to go is tov een GOEDE T-bar. Zit je ook gelijk vast aan een stabi. Nog meer af te stellen :lol: .

Emile je rijdt nog op bilsteins toch? Zou je niet eens iets high techs proberen? Ik denk dat daar nog best een aantal secondes zitten.

Paar jaar terug reed ik in mijn gemodificeerde e36 328i (schroefset en motor opgevoerd grote remmen michelin PS2 banden enz) achter Rik Z. aan, hij in zijn matgrijze Berlina, op intrax, verlaagd met dikke veren, (standaard stabi toch?), beetje camber... Van onderuit toeren was hij minstens zo snel als ik en bochten had ik ZWAAR het nakijken. Terwijl mijn 328i best lekker ging. Op zandvoort ging ik diverse scooby's en e30 cup autos voorbij met de 328i. Echt heel waardeloos zullen mijn stuurcapaciteiten niet zijn denk ik en de bimmer was goed uitgelijnd.

Moraal van t verhaal: 105jes gaan ECHT hard mits de setup maar goed is en; goeie schokdempers. Die maken en breken je wegcontact. Diverse auto's met intrax gehad. Als ik het geld had zat het nu onder de berlina en land rover en lag er ook een setje voor de giulia turbo klaar. Echt super spul. AST no thanks....

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 09, 2014 19:08

Yep, ik rij met de standaard Bilstein B6. Juul weegt met 15 liter peut 912 kilo, ik fully dressed rond de 75 dus samen & met bomvolle tank halen we net de ton. Nordje met 180 PK en Kumho's S700 slicks. Voordeel van al dit fraais is dat ik alleen camber en bandenspanning af te stellen heb.. (vandaar alle tijd voor een flesje JD voor- of na de race) De Zandvoort-teller tot dusver (vorig seizoen) blijven hangen op 2.05.050. Ik denk dat m'n tax (maar een ander kan misschien nog wat sneller met mijn auto) met de derriëre van de Juul op goede hoogte (nu vrij hoog, maar heb voor komend seizoen hoogteverstelling achter) 2.04.nogwat is.

Ben het (denk ik/weet ik) wel met je eens dat goed afgestelde instelbare dempers vooralsnog de meeste winst zal brengen, maar (ook) ik heb ff geen zin drie, vier euromille neer te tellen voor 4 stuks pompkes.. Ik ben een notoire Euro-(af)zeiker (schaam ik me ook niet voor, in tegendeel), maar da's nog steeds een kleine HFL 8000,00 en voor mijn eerste Squadra racer betaalde ik een kleine 14 jaar terug net het dubbele. En dat was een bloedjemooie kar met acceptabele race-goodie's erop.

Ik ga komend seizoen maar eerst eens lekker rijden met de Juul zoals ze nu is ! Heb m'n bekertje immers gewonnen en als voor de eerste race bij mij de Zilvervloot nog binnenkomt ga ik 'm met een ultrahightech onderstelleke, een retedikke TS motor en een berg polyester wel verdedigen.. :biggrin:

christiaan
Member
Member

do jan 09, 2014 23:18

bakken idd , de noodzakelijke benzine bij sommige (noem geen namen) gaven wel aan dat sommige motoren illegaal waren en met geld je vooraan staat maar dat is wel typisch racerij dus ook niet byzonder.
ik kwam tot 2:02 met de specs die ik noemde.
Denk dat ik met oefenen en een lucky way day naar de 2 rond kon kruipen maar beslist niet en nooit eronder.
En toen was die verkocht en was een 75 aan de beurt
je moet gewoon nog meer gas geven.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 10, 2014 21:23

Een snel punt op zandvoort is bos uit. Of luyendijk, whatever. Bos uit dus. Die bepaalt je snelheid rechte stuk. En je snelheid bij de Tarzan. Bos uit KAN in vijf. Vol. Maar dan MOET je wegligging strak zijn. Dus schokdempers.....
Emile, ik heb nog een supergoede set niet instelbare Intrax, eerste model voor squadra. Rondom. Een is lek.mega dikke spindles dus weinig warmte ontwikkeling en blijven ook aan het einde race goed werken. Uniballs onder, nieuw, en de aangepaste pootjes onderzijde.
Moeten wel naar Henk, en op de bank. Niets aan af te stellen, schroefdraad op dus coilover kan.
Wat voor jou?

Binnenkort nog een setje drievoudig instelbaar met externe reservoirs. Bump, slow bump en rebound. Die gebruik ik zelf. Die andere set zat onder mijn vorige berlina. Fameus spul.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

za jan 11, 2014 00:47

Snap er helemaal niks van. Zal waarschijnlijk aan mij liggen...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 11, 2014 09:15

Ron, wat niet, mijn posting?

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

za jan 11, 2014 10:21

Dat het allemaal zo gecompliceerd moet zijn Rik.

Terug naar “Racen - Algemeen”