Update:
afgelopen 2 weken veel gewerkt aan mijn 75 om hem klaar te maken voor het Spettacolo om daar de eerste testritten te maken.
alles is zo goed als af alleen de motor moest nog het nodige aan gedaan worden. de auto staat nu al een half jaar stil en was voor die tijd al een rookbom.
16 augustus : Proberen de auto te starten helaas de startmotor deed helemaal niks, gelukkig hadden we er nog een liggen dus die er opgeschroefd.
Vervolgens draaide de motor erg snel rond maar sloeg niet aan. Het leek wel of de motor totaal geen compressie had.
Nogmaals gekeken of er wel een vonk was en ja die was er, hij had ook benzine dus begon het op een compressie probleem te lijken.
17 Augustus : Mijn vader zij dat ik de kop er af moest halen en we dan wel verder zouden zien. En dat we het spettacolo niet meer zouden halen.
Daar dacht ik wel anders over en de volgende dag lag de kop op de werkbank.
En jawel de inlaat kleppen waren zo krom als een ezel. Dan is het ook niet zo gek dat hij geen compressie heeft.
Oorzaak nog onbekend. Gelukkig waren de cilinder bussen en de zuigers / zuigerveren nog wel goed.
Vervolgens heb ik de kop uit elkaar gehaald daar heb ik een paar verse kleprubbertjes ingezet.
We hadden nog een kop liggen waar de uitlaatkleppen van krom waren dus daar de inlaatkleppen van geleend/gejat.

De klepzittingen geschuurd, en de kop schoongemaakt (was wel nodig) en de kop weer opgebouwd.
Donderdag de kop weer gemonteerd en vrijdag alle rand dingen er omheen er weer opgezet. Om vervolgens Vrijdag avond de auto even te laten proefdraaien.
Zaterdag had mijn vader de eer om in de plenzende regen mijn auto uit te testen. Test verliep goed maar kreeg achteraf wel een waslijst met verbeterpunten.
Dus ik heb weer werk genoeg om alles te verbeteren maar Kan niet wachten tot ik zelf achter het stuur mag kruipen op het circuit.