A-Repair
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Racen op Spa 18/19 juli

do jul 24, 2014 13:08

Wat mij al zo vaak opgevallen is bij Eau rouge is dat sommige er langzaam doorheen gaan. Ik vlieg er vaak op af en dan moet ik liften om er niet doorheen of tegenaan te rijden. Vervolgens ben ik de sjaak omdat de 33 en de 146 te weinig vermogen hebben om dit weer bij te trappen. Met netjes mikken en op de juiste plaats insturen kan het hard daar ! De ingangssnelheid met de 33 is daar 179 km/uur, laagste snelheid bovenop 159 km/uur. Op het stuk erna loopt dat weer op naar 180 km/uur, verder trekt het motortje het niet. Met de 146 cupauto ligt dit wat lager maar ik heb niet gelogd. Daar verlies ik het in de bochten hoewel Eau rouge best goed gaat. Lange bochten gaat ook goed op R 888. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 24, 2014 14:25

Met de Alfetta GTV kon ik er vroeger vol door, in 5. moest ook wel met 1100 kg en 145 pk...menig squadra daar achter mij kunnen laten, maar ik moest er wel voor zorgen niet achter een SB uit te komen anders moest ik ook even liften en dan kreeg ik de rekening gepresenteerd bovenaan...
met de bert , toen nog in smalle vorm, heb ik bijna alles geprobeerd, maar in 4 ging het lekkerste, beste snelheid bovenaan. Helaas nog geen mogelijkheid gehad in huidige vorm, met watts, en straks ook op slicks, heb ik wel hoge verwachtingen van maar het blijft natuurlijk een 105. En met deze vermogens en gewicht had ik de Alfetta GTV /transaxle er denk ik ook niet meer vol door kunnen drukken. je hebt vol en ""vol"" immers..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Racen op Spa 18/19 juli

do jul 24, 2014 14:31

Wat mij al zo vaak opgevallen is bij Eau rouge is dat sommige er langzaam doorheen gaan. Ik vlieg er vaak op af en dan moet ik liften om er niet doorheen of tegenaan te rijden. Vervolgens ben ik de sjaak omdat de 33 en de 146 te weinig vermogen hebben om dit weer bij te trappen. Met netjes mikken en op de juiste plaats insturen kan het hard daar ! De ingangssnelheid met de 33 is daar 179 km/uur, laagste snelheid bovenop 159 km/uur. Op het stuk erna loopt dat weer op naar 180 km/uur, verder trekt het motortje het niet. Met de 146 cupauto ligt dit wat lager maar ik heb niet gelogd. Daar verlies ik het in de bochten hoewel Eau rouge best goed gaat. Lange bochten gaat ook goed op R 888. Groeten, Arie
Of naast elkaar 8)

GTIm
Full Member
Full Member

do jul 24, 2014 14:41

Blauwe Bertone is van Dick Heemskerk. Hoge polyester gehalte en 2L TS motor. Weet zo even niet van de achteras! Maar Louis, in je 4 komt eigenlijk niet slecht uit! Voor het toerental moet je dan wel even liften maar er doorheen en boven gaat prima dacht ik zo.

Die geel/zwarte GTV6 maakt op de blauwe 75V6 van Graf het mooiste geluid, weet zo even het vermogen niet maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat ding veel harder moet kunnen. Die rode 147 met APT achterop de bumper maakt geen gebruik van de baan, zou veel meer snelheid kunnen halen als ie de curbs op zoekt. Maar is makkelijker gezegd dan gedaan uitereaard.

Mooi gereden hoor Louis, slim en daar waar noodzakelijk geen abrupte ingrepen ... :thumbs:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 24, 2014 14:59

Mooie camerabeelden en puik stuurwerk Louis ! Die blauwe Bertone wil ook best vooruit.. Wie rijdt daar in ?
idd Dick Heemskerk. Auto heeft zelfde opzet als de auto van Chris, is van de broer van Dick geweest en zijn parallel opgebouwd.
Dick is op een bepaald moment naar de TS gegaan, dat is nu meen ik (naast een speciale bak, als die er nog in zit) het voornaamste verschil.
Achteras is gewoon met T bar , en Intrax rondom meen ik.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do jul 24, 2014 22:23

Weer een leuk weekend gehad op Spa. Laatste race helaas uitgevallen agv klvlst lekkage. Gelukkig bijtijds ontdekt, niks oververhit en pits ingehobbeld. Wel jammer want had me net uit een groepje weten te worstelen en had vrij baan om weg te lopen terwijl de ze achter me elkaar het leven aan het zuur maken waren. Auto reed race 2 ook leuker/lekkerder dan race 1. (wat overstuur neiging ipv onderstuur)
Overigens race 1 ook wel leuke gevechten gehad.

Altijd weer komisch na bezoek aan Spa, het gedoe over Eau Rouge/Radillon. En dan is het hier niet eens in de kroeg na middernacht........
Mijn duit in het sterke verhalen zakje, deze keer voor het eerst volgas erdoor in 4 zonder liften (standaard TS tor met 1800 transaxle bak) vorige keren nooit aangedurfd. Maar ja misschien kwam ik deze keer wel gewoon langzamer aanrijden dan vorige keren......dan kan je ook gewoon volgas houden. :twisted: :lol:

Spa is gewoon errug gave baan. Jammer van dat hele stuk naar boven sjouwen over Kemmel maar daarna word het leuk.

Gr
DJ

Larini
Member
Member

vr jul 25, 2014 12:58

Mooi gereden Louis. Ook Lars gaat ervoor!
Raidillon zonder liften met een Challenge auto die wat pk's heeft kan enkel aan de bar na middernacht;-)
Ik zag 95 % van de rijders veel te lang op de rem staan. Ik ben ook maar een amateur maar dit was toch wel verontrustend!
Ciao, Ron.

Dank je Ron,

Ik heb een geweldig weekend gehad op een van de mooiste circuits.
Heb nog steeds heimwee.
Het was voor ons ook een bijzonder weekend wand het zag er eigenlijk naar uit dat ik dit jaar niet meer zou rijden inverband mijn gezondheid.
Maar na het weekend Hockenheim van de zij lijn bekeken te hebben besloten mijn maatje en ik om alles er voor aan de kant te gooien en er voor te gaan.
Dus het was voor ons voor dat we aankwamen al een overwinning.
De auto hadden we zoveel aan veranderd en dat pakten gelukkig erg goed uit. ik zelf had het ook weer helemaal te pakken. de resoltaaten waren er na ook al zeg ik het zelf
Kortom erg leuk weekend gehad om nooit meer te vergeten.

Owja Tim,
Ik moet wel liften voor de mooiste bocht van de wereld. ik kom daar met 200+ aan en dat gaat niet met de wegliching van de auto. misschien in de toekoemst. maar dan nog lift ik maar heel even.

Mijn beelde zijn ook onderweg.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 25, 2014 13:59

Ik sta er van te kijken welke snelheden jullie halen bij het insturen van de Raidillon(Eau Rouge voor de niet-Belgen ) . . De Abarth AC en de 156 2.5V6 zijn geen slakken maar toch haal ik op 't rechte stuk van Kemmel na de Raidillon 'n hogere snelheid dan ervoor ; welke weet ik niet ; ik kijk naar het toerental en de versnelling(km-teller heb ik niet) : in beide gevallen kan ik na de Raidillon wél de 6e inschakelen, ervoor niet .
Met data zou ik eigenlijk eens moeten uitvissen of lichtjes lossen beneden of remmen voor de knik naar rechts het beste is : alleen heb ik niks data :lol:
Bij lossen ga je niet teveel remmen en kan je met voortrekker gas erop doen(mits goede sper) vanaf de rechtse knik . Bij kort en fel remmen voor de rechtse knik ga je iets langer volgas en rem je bergop af, wat meer vertraging op minder meters betekent + je laat de neus weer duiken wat voor meer druk op de aangedreven wielen zorgt maar de neiging om te lang rem te laten aanslepen is dan weer groter .
Het wordt ook nooit een automatisme om weer snel genoeg het gaspedaal te vloeren ondanks dat ik buiten Zolder nergens meer gereden heb dan op Spa . Ik zeg telkens NU ! in mezelf want als je de concentratie laat wegdeemsteren vergeet je gewoon gas te geven . Ik vind trouwens dat er meer ballen nodig zijn om snel door de dubbele linkse en Blanchimont te gaan ondanks het feit dat de grindbakken voor asfalt plaats gemaakt hebben .

Ik kijk in ieder geval er naar uit om 11 oktober weer Abarth Trofeo endurance op Spa te rijden en voordien al wat SpaItalia meepikken .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Larini
Member
Member

za jul 26, 2014 21:11

Mannen bij deze ook mijn bilden van het weekend.
kwaliteit is niet super maar toch wel aardig. Iets met verkeerd opgeslagen of zou.

www.larsvantveer.nl

http://www.youtube.com/watch?v=2kh1Tany ... vJVazuGOLg

A-Repair
Full Member
Full Member

zo jul 27, 2014 16:17

We hebben veel plezier gehad Andre !! Dan weet je weer waarom dit spelletje zo leuk is !
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

_Pieter_
Guru
Guru

wo jul 30, 2014 22:10

Idd veel lol gehad, ik had een oud setje banden mee die in race 1 eigenlijk al lang klaar waren.
Toen moest race 2 nog gaan beginnen :-)
Maar er viel niks te winnen en met de rode lamp van het koelwater fel brandend na 3 ronden heeft vol de strijd aan gaan geen zin. Moest toch in de rijwind blijven en dan kan je geen slipstreampjes pakken op dat lange kemmel straight.
Wel lol gehad in race 2 om zo door een stel vechtende classics omringd en uiteindelijk te grazen genomen te worden. Daarachter zat weer een enorm niemandsland waarin ik de baanmarshalls met wat driftwerk nog wat heb lopen vermaken.
Het was erg heet, zo heet dat ik heb geen beelden heb van de races omdat mijn iPhone in de overtemp beveiliging schoot na een rondje of 2...

Een goede sfeer tussen de rijders, een hoop sterke verhalen en een leuke prijsuitreiking door de SAC. Jammer wel van de schades.
Ws kom ik op het SSAR nog even kijken.
Groet Pieter
SCARB # 4710

Niels
Guru
Guru

za aug 02, 2014 10:21

You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 02, 2014 10:50

Een paddock-crew-bad !!!! FIA gekeurd ?? :blue_lol: 'ns kijken of jullie trendsetter worden op errug hete dagen...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Guru
Guru

za aug 02, 2014 11:08

We waren niet de enige hoor met een badje :P :lol:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

za aug 09, 2014 12:24

Mooi gereden Louis. Ook Lars gaat ervoor!
Raidillon zonder liften met een Challenge auto die wat pk's heeft kan enkel aan de bar na middernacht;-)
Ik zag 95 % van de rijders veel te lang op de rem staan. Ik ben ook maar een amateur maar dit was toch wel verontrustend!
Ciao, Ron.
Mee eens Ron. Volgas door raidillon lukt niet. Een keer geprobeerd en toen kwam ik bovenop onderstuurd wat baan tekort ;-).. Tijdens het raceweekeinde had ik veel minder mechanische grip dan ik gewend ben en ik begreep dat ik niet de enige was die de grip wat minder ervoer dan de jaren ervoor. Ook Marco Graf kwam niet onder de 2:50. Maar normaal gesproken luidt het plan van aanpak voor Raidillon voor mij: voor de linkerknik even liften, insturen naar links en op half gas naar rechts en dan na het zetmoment het gas er vol op. Spa blijft een prachtig en uitdagend circuit...
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Terug naar “Racen - Algemeen”