Met nieuwe voorremschijven en blokken en uitlaat spruitstuk op naar Zolder. Mijn 7e race en de plek waar ik vorige jaar mijn eerste race reed.
Vrije training was rustig aandoen vanwege de nieuwe remmerij. En twee keer wat rook onder de auto. Vreemd maar niets kunnen ontdekken.
In ronde twee in de Sterrewacht bocht een enorme hoeveelheid rook. Blijkbaar een nieuwe paus maar dan wel een dikke. Cabine stond helemaal vol en dat leidt de aandacht toch wat af. Rustig uitrijden. Motor klonk goed maar echt snel ging het niet meer en er had iemand een oliespoortje gelegd en dat was ik niet. Dus de pits in. M'n snelste tijd was in ronde 1. Says it all.
Motorkap er af en het was duidelijk dat de peilstok niet meer afdichtte. De rook verklaart. De peilstok is wat verwrongen omdat het nieuwe spruitstuk er voor zorgt dat deze niet meer goed past. Maar met wat McGyveren gefixed.
Race 1. Stond achter Pieter. In het begin kon ik even volgen maar moest toch lossen en had door de ruime afstand op m'n achterliggers een rustige race. Tijden constant maar te hoog 2.08-2.09. Dus in race 2 maar eens kijken waar tijd te winnen is.
Het oplettende oog van de Slopjes vonden mijn auto wat overhellen dus de shocks voor wat harder gezet. Race 2. Stond achter Ewald en door de bolling van het circuit kon ik de startlichten niet zien. Dus ogen op Luuk gericht. Maar het zorgt toch voor een late reactie waardoor Henk me voorbij stak. Dit gelukkig kunnen corrigeren in de tweede ronde. Pieter en Ewald de hele tijd in het zicht gehad maar dichterbij komen lukte niet. Maar met een 2.05 wel een prettige verbetering van de rondetijd.
Het weer was top. het gezelschap idem. Wijze les: eet geen pasta in België

# Eat, sleep, race, repair, repeat.