Super race weekend.
Een weekend om met gemengde gevoelens op terug te kijken.
Het was heet dat is al dagen zo dus bekent.
Wel gaf me dat wat gevoelens van ongerustheid in de aanloop naar het weekend want het wordt serieus heet in die auto zeker met volledig pak helm en brandvrije overal.
Maar goed ik strijd voor 75cup en algemeen SI cup.
Dus om puntjes te vergaren wilde ik de race toch niet laten schieten.
Wel wordt het allemaal wat krap omdat over 2 weken het jaarlijks Alfa Romeo Spettacolo Sportivo voor de deur staat waar dit keer wij de SI dus ook met een 45 Alfa's aan de start staan .
Wel zaak om alles een beetje heel te houden dus.
Goed de qualificatie ging voorspoedig wel door het hete asfalt rondentijden van een 1.5 a 2sec. langzamer.
Maar dat bleek voor eigenlijk iedereen te gelden.
1ste race ,mijn starts zijn nog niet geweldig ik verlies plaatsen maar gelukkig lukt het me wel aardig om die in de race weer goed te maken wat dan ook zeer gave gevechten oplevert.
Uiteindelijk het hoofd voldoende koel weten te houden en verder geeindigd op de positie van de quali.
2erace, hup benzine erin olie en water checken controle plassen bandenspanning checken wat eten en veel drinken en hup weer.
Het begin ongeveer als de eerste race slechte start dit goedmaken en..
Na ongeveer driekwart van de race komen we de snellere Alfa's in de achterblijvers terecht.
Meestal is dat dan de Volvo 360 klasse.
Een ook laag budget nog lager als wij klasse.
Ze gaan ook wat minder hard als wij de meesten dan.
Ook varieert net als bij ons de kunde en ervaring nogal wat de laatste tijd voor enige schade en discussie en frustratie heeft geleid.
Helaas vandaag voor mij ook.
Ik probeerde me zo snel mogelijk door de achterblijvers heen te worstelen wat primma ging ze kregen blauwe vlaggen en ze gaven ook de ruimte.
Tot ik bij een groepje kwam.
De eersten kwam ik wel voorbij maar er reden er twee aan de binnen en buitenrand van de baan.
Plek zat en ik dacht ze hebben mij en de blauwe vlag wel gezien.
Op het moment dat ik mijn auto er tussen zette kwam de buitenste auto ineens naar binnen een aan rijding niet meer te voorkomen.
Jammer.
Als inhaler ben ik verantwoordelijk voor de risico inschatting van het moment en voorzoverre verantwoordelijk voor de veilige actie.
In dit geval vond de wedstrijdleiding had ik beter een bocht kunnen wachten en daarom kreeg ik 10 sec straf wat me in de uitslag 1 positie terug zet.
Jammerrr.
Op naar de volgende race.
Race 3,starten blijft lastig maar ik maakte mn positie weer goed en zo verder zonder problemen geeindigd.
Resultaat primma jammer van de schade.
Puntjes genoeg vergaard en alvast voorzichtig gaan nadenken wat we volgend jaar gaan doen.
De 75 cup loopt leeg Pieter gaat waarschijnlijk in het overall klassement rijden met een veel snellere motor?
Een aantal rijders haken af en het wordt dan wel mager met de 75 cup rijders.
In het overall klassement doe ik het ook niet slecht maar met een paar aanpassingen die ik nu niet mag mischien nog veel beter.
(voor alle tijden en uitslagen zie race results )
Anyway in de SI is het silly seizoen ook gestart.
Wordt vervolgd.