nou, wat een dag.... 12 Alfa`s aan de start waarvan 4 TS cuppers. Waaronder ook enkele rijders die we tijdje niet gezien hadden: Serge die voorheen de 75TS van Djan en Elmer verzorgde, met een vlotte 33, Jan van Marwijk met de rode Juul en Christiaan Foederer had de 155 van stal gehaald.
Kwali: lekker kunnen rijden, wat experimenteren met de schokdemper-afstellingen want ik heb met de slicks een gripprobleem...
Daardoor komen er dus (nog) geen snellere tijden uit dan op de semis...
Conclusie van leverancier was: te harde vering/demping. eerst maar kijken wat demping doet dus. Dempers aanzienlijk losser gezet rondom. Dat ging al lekkerder, alleen in de kwali was wat ik dacht dat het snelste rondje was dat dus niet... apart maar maakt niet uit: 4e tijd gezet achter Sieger, Bjorn in de 155s en Louis in de ex Bart 147 S2000. Niets om mij voor te schamen dus.
Race 1 : pokke, op weg naar startopstelling valt ie uit... aangeduwd, terug naar de bus, stekker dynamo los... gestart met pack, alsnog naar opstelling en op verhoogd toerental gehouden... duurde wat lang, bijna te... (motortemperatuur). Ik had gelukkig al mensen gemobiliseerd voor het geval dat er geduwd moest worden..lekkere start, ruimte kunnen trekken van de rest, zelfs even Louis voorbij maar dat plekje was ik snel weer kwijt. EN toen: olie op de baan, Ewald dacht mooi ruimte te maken voor een BMW, die wilde per se aan de andere kant wat niet ging. Uit het opnieuw ruimte maken volgde een onzachte aanraking van de carterpan met de aardkloot, wat ie niet fijn vond > oliespoor op de baan, mooi op de lijn in bos uit..
code 60 (ik en vele anderen 20 sec straf dus niet echt invloed op startposities) , met vervolgens einde race voortijdig..4e plek, dat wel.
Bij afgaan baan: motor viel weg, en geen spanning om te starten... Stekker weer los..
Bij Louis lader geleend, en stekker geblokkeerd. ook dempers nog wat losser. voelde goed.
Race 2: lekkere start! Jan van Marwijk ook... , kwam er dus nog even langs ook... maar gewonnen plekje aan Louis snel weer kwijt, en plekje van Jan ook weer terug, dus weer 4e positie. .. Ging verder goed, dus niet meer naar accu gekeken...
Race gestopt met code 60, welke overging in rood...Niets te zien langs de baan...?? bleek iemand in pitsstraat onwel, race moest beëindigd aangezien arts druk was (weet iemand wat er verder met die man gebeurd is? wel afgevoerd met ambu?). Lossere dempers voelde beter, mn insturen en de rust in langere bochten. Biedt perspectief.
Race 3 : weer goede start, zelfs even 2e plek..! beiden snel weer kwijt.. weer voorsprong opbouwen op de rest, zie Bjorn langs de kant staan met rook onder auto vandaan..Dus ik ben 3e... en vrij snel hierna begin ik vermogen en toerenbereik te verliezen, besloten naar binnen te gaan, dat lukte nog net.... Had ik toch die accu nog maar bijgeladen.... iets is dus niet goed.. Nu
Gezien de uitslag was ik niet de enige met problemen, 6 uitvallers bij de alfas (naast Ewald wat dus al eerder over was) geloof ik.. en dan blijven er weinig over...
Uiteindelijk mede dankzij die tombola 5e op dagtotaal. Leuk, maar ik heb liever wat meer strijd, waren erg eenzame rondes ...
huiswerk dus..: electra, rembalans mag nog wat anders, en slappere veren erin.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.