Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za nov 10, 2007 23:12

Belangrijkst vergeet ik bijna :oops:
Ze waren 30 algemeen en 4de in klasse
Dat hebben we kunnen volgen . :lol:

Merci voor het verslag . :wink:

Het voelt nu echt alsof ik er bij was . :D
Gooi dan eerst een emmer water over je. Dan heb je pas het gevoel dat je er echt bij was. Ik was kletsnat. ( wa wilde als j een uur aan een stuk in de regen timed :lol: )

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

za nov 10, 2007 23:17

Belangrijkst vergeet ik bijna :oops:
Ze waren 30 algemeen en 4de in klasse
Dat hebben we kunnen volgen . :lol:

Merci voor het verslag . :wink:

Het voelt nu echt alsof ik er bij was . :D
Gooi dan eerst een emmer water over je. Dan heb je pas het gevoel dat je er echt bij was. Ik was kletsnat. ( wa wilde als j een uur aan een stuk in de regen timed :lol: )
Ik ken dat en ben blij dat het jou is overkomen vandaag . :lol:

Ik heb nog mijn lievelingsschoenen moeten weggooien na een Belcar Historic Race in Crois en Ternois . En mijn sokken van toen zijn nu nog steeds een onuitputbare waterbron . :mrgreen:

Bedankt voor de goede moed ook . :thumbs:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 01:31

Back home...
Nu verslagje dan maar :
Qualifying ;
Franky laten starten voor 5 rondjes op 'n natte piste en drizzleweer wat verergerde op regenbandjes ; 2.19 als snelste - dan Jef ook voor 5 rondjes 2.20 als snelste - dan ik 5 rondjes 2.16 als snelste goed voor een 25e plaats op 54 deelnemers en voor een pak intrinsiek snellere deelnemers .
Nul, nul problemen .
Wagen klaargemaakt voor de race weer afgetankt op 100Lit(20 erbij moeten doen we startten de qualif met 100Lit), remleiding rechts achter vervangen: opengeschuurd door aanlopende velg .
Start 11u51 Jef op Rains op natte piste met afnemende regen 2.30, 2.25, 2.24, 2.21, 2.15 en plots na 5 rondjes was Jef stilgevallen :shock: vlak voor de helling van de sacramentsheuvel een 10-tal minuten later werd de wagen binnengesleept in de pits (gelukkig sleepte men deze race de gestrande wagens de pits binnen voor de 1e maal in BEC) . Na enig gespeur bleken beide hoge druk pompen het begeven hebben ; we hebben 'n dubbel systeem met 2 opvoer en 2 hoge druk pompen te kiezen via 2 schakelaars dus altijd 'n reserve voor onderweg) eer dit overduidelijk was en we 'n hoge druk pomp van Franky's rallyastra gemonteerd hadden en permanent stroom naar de opvoerpomp gelegd hadden waren we'n uur kwijt . Jef z'n stint laten verderzetten en na 2u20 min stond Franky klaar en lagen de Slicks klaar want Jefs tijden waren naar 2.08 gezakt maar terug opgelopen naar 2.12 omdat de regenbanden te weinig afkoeling kregen... Franky weg met slicks en direct 2.05, 2.02, 2.04 op bepaald moment 1.59 en zolang Franky geen "verkeer" had rond 2.00 en schommelingen tot 2.05 . 16u05 Franky binnen en 101,75Lit getankt :shock: (er gaat maar 100Lit in die tank !!) binnen en Jef weer aan't stuur(die rijdt liever niet in't donker (en iemand anders wél :wink: ) rondetijden 2.08, eenmalig 2.04 en dan 2.08, 2.07 continu om 17u kwam Jef binnen met averij ; rechtdoor de grindbak aan de Villeneuve geweest op de kerbs gebotst ; voorbalk krom, servopomp gescheurd(reservoir en leiding), schijven krom . 18u alles hersteld in de mate v.h mogelijke ; servo via een plastic zak "vacuum" verpakt, weg op nieuwe slicks (eerst lagen de regenbanden erop om 17u30...) met nieuwe schijven blokken, "bijgemetst" voorfront (Sledgehammer...) en deze jongen achter het stuur met lichte drizzle . 2 rondjes en dan binnen voor'n checkup : servo werkte redelijk, motor hield boven 5000rpm in (benzinetoevoer...) Slicks waren de minst slechte keuze met drizzleweer (de vorige regenbanden waren links helemaal opgerookt !) terug weg ; 2.10, 2.08, 2.04, 2.06, 2.08 etc. de werking van de servo nam af en op't rechte eind kon ik niemand meer volgen, ik begon de 6e maar te gebruiken zowaar . Na net geen uur begaf de servo alweer ; terug binnen voor wissel en herstelling die niet meer lukte, Franky weg op regenbandjes voor 2 rondjes : dan naar de pomp 47,5Liter getankt ... Franky op weg zonder servo, gelukkig was de regen 'n bondgenoot die het sturen verlichte en het gemis van 1.000rpm (5.000max ipv 6.000 nodige en 6.500 max max. koppel op 5.500rpm) voor een deel compenseerde . 2.20, 2.19, 2.24, 2.25, 2.26, 2.30 de omstandigheden werden alsmaar apocaliptyscher . 20u30(8u40race) Franky out Peter in de Audi TT was tot op 1 minuut genaderd en na de wissel had ik 'n achterstand van 1.44 op de Audi TT die 4e lag de Bmw Compact lag 23 ronden voor als 3e ... de 2 Bmw's M3 laggen resp. 60 en 55 ronden voorop...(2u teveel in de pits+ 10min aan kant = 130min goed voor 60 ronden...) . Even zoeken terug 2.35, 2.30, 2.27 het werd onmogelijk om de piste te zien als je binnen de 20m van een voorligger was :shock: , 2.25, 2.24 en plots de AudiTT voor me (ken je die van de stier en de rode lap... :wink: ) uitgeremd(nu ja gas gelost niet geremd) in de 1e rechtse 'n beetje breed(zwembad) moeten gaan...de Audi er weer naast aan de binnenkant voor de Bianchi buitenom ervoorbij (de buitenkant stond onder water...) aquaplaning neus kont weg auto recht en de TT op power op't
rechte stuk er weer voorbij... remzone chicane sacramentsheuvel verdedigende lijn voor de Audi snelheid opgebouwd en in't uitkomen breed buitenkant ernaast en binnenkant voor Villeneuve en er voorbij ! Voor de 90° kwam hij er niet meer naast maar wel de leider waarop de Audi in diens spoor me binnendoor de pas afsneed . Jacky Ickx chicane weer die Audi uitgeremd op't rechte stuk de Audi er weer voorbij 1e linkse in z'n spoor breed uitgekomen en in 4e binnendoor enkel gas los er weer voorbij en 'n paar meter gepakt in 't uitkomen en voor de Bianchi 50m, rechte stuk kwam hij er nog even naast zelfs schoenmaat 41 voor maar buitenom later geremd en sneller door de chicane sacramentshelling, Villeneuve een paar m uitgelopen en op't rechte stuk kwam hij even in't spoor maar na de 1e linkse zat hij op 50m, na de 1e rechtse 100m en ik was'm kwijt temeer daar ik in de zondvloed 2.21 en 2.19 reed de Audi had de strijd gestaakt want die ging 2.30, 2.35 en trager rijden terwijl ik rond 2.25 bleef draaien en daarbij meer concurrenten regelmatig dubbelde waaronder al onze klasseconcurrenten . We zijn gefinished als 30e algemeen en 4e in de klasse op 55 ronden van de 1e M3, op 50 ronden vd 2e M3, op 17 ronden van de Compact en met 4 (vier !, de veer was gebroken na z'n verweer) ronden voor op de TT .

Het gevoel is 2-ledig zonder alle misérie waren we 1e of 2e geweest, maar ik heb me vooral op't laatste geweldig geamuseerd als een vis in't water ! :wink:
Laatst gewijzigd door BugAlfa op zo nov 11, 2007 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:14

Bijna 102 liter tanken in een tank van 100 liter. :lol: Hoe doe je ingodsnaam dat? De tank + leiding naar de tank ook nog volgooien?
Toen franky binnen kwam hoorde we wel grofe verhalen over de kanaalbocht. Iedere keer stond daar een porsche waar hij niet moest staan. De mensen van de takeldienst stonden bijna op het circuit. :shock:
Ik vraag me af zien jullie die borden met tijden nog in het donker? Ik dat bord altijd maar verder uitsteken dat je het zeker zou zien maar soms niet simpel in het donker. Welke is nu de alfa? Ahja die met 4 lichtjes 2 bovenelkaar.
Jammer van Jef zijn uitstapje maarja dat kan gebeuren en het werd toch gerapareerd.
Peter zet jij even wat op de site dan gooi ik de foto's erop.

SPIDERVELOCE1750

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:19

Schitterend verslag van een spannende race , waarvoor dank !!!

Even al een foto van Johnny Champagne :

Afbeelding

zwoemba

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:41

't was bij momenten idd waanzin om te rijden... Als ik de coureurs hoor was het soms blind rijden! We hadden dan nog de pech dat de verwarming kapot was waardoor de ruiten aandampten wat zorgde voor veel tijdverlies :(

Maar goed, 5de algemeen is niet slecht en alle races dit seizoen kunnen uitrijden, dus iedereen loopt erg tevreden rond :D

Tot volgend seizoen? :)

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:44

't was bij momenten idd waanzin om te rijden... Als ik de coureurs hoor was het soms blind rijden! We hadden dan nog de pech dat de verwarming kapot was waardoor de ruiten aandampten wat zorgde voor veel tijdverlies :(

Maar goed, 5de algemeen is niet slecht en alle races dit seizoen kunnen uitrijden, dus iedereen loopt erg tevreden rond :D

Tot volgend seizoen? :)
Geen fotookes gemaakt zoon ? :D

Proficiat voor het team hé . :wink:


SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:46

Euh jawel, maar geen van deze Alfa :oops:
:(

Ik moet U nog veel beter kweken , dat is duidelijk . :lol: :wink:

zwoemba

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:49

Nja, ik heb meestal in de pits gezeten met dat weer en omdat Johnny toch constant langs het circuit loopt heb ik het maar zo gelaten :P

Heb wel ff staan kijken maar toen waren ze net uitgevallen denk ik... Heb de Alfa toen toch een hele tijd niet op het circuit gezien

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 10:57

Nja, ik heb meestal in de pits gezeten met dat weer en omdat Johnny toch constant langs het circuit loopt heb ik het maar zo gelaten :P

Heb wel ff staan kijken maar toen waren ze net uitgevallen denk ik... Heb de Alfa toen toch een hele tijd niet op het circuit gezien
JC heeft inderdaad zijn best gedaan . :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 12:06

Spannendste topic sinds tijden :thumbs:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 15:06

De voorkant van de auto ziet eruit of hij met een mitrailleur beschoten is ; in mijn laatste stint lag er grint over nagenoeg de hele piste en vanonder de banden werden de stenen afgeschoten als kogels . 't was meer rallyrijden dan circuit of ook wel hovercraft geschikt ! Ik vreesde wel nog zo'n steen door de radiator afgevuurd te krijgen, maar het lot had ons al genoeg getart zeker ? Gelukkig hebben we de reeds gescheurde voorruit laten zitten, een nieuwe had er ook niet ongeschonden uitgekomen...
Toch ben ik wel op m'n honger gebleven ; zelf weer niet met'n 100% auto gereden in de race (in qualifying wel) en door m'n 1e stint al volledig duister (om 18u) ipv schemer (17u30 was gepland) te rijden m'n referentiepunten moeilijk kunnen inschatten wat me toch wel 2 seconden in m'n rondetijden scheelde omdat ik te vroeg ging remmen en dan nog een stukje moest verderbollen tot aan't instuurpunt voordeel was wel dat ik nimmer m'n remmen geblokkeerd heb . Wel ben ik op't einde 3x rechtdoor gegaan aan de REA 90° en via de uitloopstrook terug de baan op ; ik kreeg m'n stuur gewoon niet meer om, m'n armen waren leeggepompt zonder servo... :oops:

Veel foto's met mij achter't stuur zullen er weer niet zijn vermits ik weer alleen in't donker heb gereden :wink:
Laatst gewijzigd door BugAlfa op zo nov 11, 2007 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 15:09

Ondanks de tegenslag absoluut complimenten voor de prestatie!
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 21:20

Mooi verslag Peter! Fototje van het paddock forum, in het donker..

Afbeelding
Theo Romeo
Afbeelding

Terug naar “Racen - Algemeen”