Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

vr aug 13, 2010 11:40

Marc, ja klopt, was een experimentje. Zal hem aan de rolkooi bevestigen. Zo`n ding heeft een behoorlijke groothoeklens, had hem redelijk naar voren wijzen. Belichting zal ik even aanpassen dan. Race 2 is wel mooi dichtbij het gevecht met DJ te zien, zal ik vanavond even uploaden.

Nu kunnen de experts mooi de verschillen tussen onze TSjes zoeken :wink:

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: SI 8/8

vr aug 13, 2010 11:44

@Turbomarc: ik zie dat jij voor de Gerlach al terugschakelt naar 3. Waarom doe je dat?
Mijn lijn door de Audi S is trouwens ook niet echt top ;-) Maar wat rolt mijn auto daar, dat ding moet wat lager ;-)
Pieter: met andere woorden jij schakelt voor Gerlach ook naar 4?? Kan ik met dat ding van mij wel vergeten, dan zit er geen leven meer in. Ik ga 80% van een rondje Zandvoort rond in de derde versnelling :lol:

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI 8/8

vr aug 13, 2010 12:04

@Turbomarc: ik zie dat jij voor de Gerlach al terugschakelt naar 3. Waarom doe je dat?
Mijn lijn door de Audi S is trouwens ook niet echt top ;-) Maar wat rolt mijn auto daar, dat ding moet wat lager ;-)
Pieter: met andere woorden jij schakelt voor Gerlach ook naar 4?? Kan ik met dat ding van mij wel vergeten, dan zit er geen leven meer in. Ik ga 80% van een rondje Zandvoort rond in de derde versnelling :lol:
Jup, op naar 4. Maar goed, als jij vermogen mist en je rijd 2:10, dan is er voor mij nog een hoop werk te verzetten ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

za aug 14, 2010 11:23

Zo, filmpjes van race 2. Goeie start, wat plaatsjes opgeschoven. Na een rondje of 5 gespind (iets te enthousiast), daarna een mooi gevecht gehad met DJ tot aan de finishvlag, deur aan deur maar elkaar wel laten leven!
Waar blijven jou filmpjes DJ :lol:




http://www.youtube.com/watch?v=NB9O9_7E-5Q (deel1)

http://www.youtube.com/watch?v=WKlh-ky-_Z8 (deel2)

http://www.youtube.com/watch?v=i9LdL-_oDbk (deel3)

http://www.youtube.com/watch?v=AoiEg7zGZ00 (deel4)

Gebruikersavatar
Mathijs
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 21:09

RE: SI 8/8

zo aug 15, 2010 18:15

Super :lol: :lol: :lol:

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

ma aug 16, 2010 23:09

Gave beelden Richard! , maarre DJ hield je open huis of zo omdat je de "deur"overal wijd open zet :lol:
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 11:40

Thanx! DJ moest wat wennen aan zijn nieuwe setup :lol: Was bijna een paar keer raak geweest bocht na scheivlak, daar ga ik redelijk vol in 4 doorheen, DJ remt daar nogal vroeg zeg maar, als je daar niet op bedacht bent schuif je zo achterin, paar keer flink uit moeten wijken, weg momentum :wink:

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 12:35

Richard,

Die bak van jou valt echt dood in de hugenholz :!: Kan je niet beter terug naar 3 dan :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 13:11

Richard,

Die bak van jou valt echt dood in de hugenholz :!: Kan je niet beter terug naar 3 dan :?:
2 zal je bedoelen?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 13:40

Het lijkt alsof hij in zijn 4 gaat :twisted:
Ik bedoel natuurlijk 2 :wink:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 13:49

Richard,

Die bak van jou valt echt dood in de hugenholz :!: Kan je niet beter terug naar 3 dan :?:
Naar 2 bedoel je inderdaad :wink: . Ga het tijdens SS proberen, maakt dan wel veel toeren en je verliest weer tijd met schakelen.
Morgen gaat dat ding van mij op de rollenbank, zullen we kijken of er paardjes missen :lol:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 14:01

Gave beelden Richard! , maarre DJ hield je open huis of zo omdat je de "deur"overal wijd open zet :lol:
Ik ben een aimabel persoon, de deur staat altijd open voor m'n mede alfisten.... :lol:

Maar moet inderdaad wennen aan de losse achterkant en tevens had ik race 1 weer een band vernachteld met aanremmen. Had ik niet nog een keer zin in dus beetje over corrigeren met te voorzichting remmen.
Met aanremmen werd de kont trouwens ook onrustig. Dacht eerst dat het aan de rembalans lag (stond nog op Spa in de regen stand) maar na die een paar slagen te hebben terug gedraaid werd hij nog steeds soms onrustig tijdens aanremmen. Uitgaande slag achterdempers staat behoorlijk los, dat zal het niet zijn. Misschien een veerschotel verdraaid, heb al eens eerder probeer met remmen gehad (blokkeren RV) en toen bleek er ook iets dergelijks aan de hand te zijn.
Vwb de deur open zetten, tot nog toe nog nooit echt nodig geweest echt verdedigend te rijden. Dacht ook een paar keer een groot genoeg gat te hebben geslagen maar Richard remde dat toch netjes dicht. :oops:
Had maandag na de race ook al verzonnen dat het opvangen en deur dicht houden nogal half slachtig was. Mijn torretje loopt veel beter dus als ik goed verdedigd had had Richard er nooit meer langs mogen komen. Maar dat trucje leren we ook nog wel een keer.
En die bocht na het scheivlak heb ik nog nooit echt goed gereden. Laat daar tijd liggen. Bekend probleem. Maar eens serieus op concentreren.
Maar dat irritante onderstuur is eindelijk weg en lekker gevecht gehad en hoop lol, dat is de hoofdzaak.
Kan met trouwens Richards frustratie bij de Hugenholtz goed voorstellen. Had eerste seizoen met m'n eerste oude motor soortgelijke ervaring. Erg vervelend. Maar goed als ik niet trots kan zijn op m'n verdedigende rijstijl dan toch in ieder geval wel op m'n zelf gebouwde tor die loopt als naaimachientje (eindelijk)
Moet nog steeds m'n filmpjes in stukken hakken en op jij buis zetten. Word pas komend weekend vrees ik. Beelden zijn trouwens niet super interessant want ik had m'n camera verplaatst en de positie niet goed gecontroleerd. Dacht dat wel goed was maar de helft van het beeld is gevuld met dak van m'n auto en dnrt streamer......

Mzzl DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4405
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 14:07

Richard,

Die bak van jou valt echt dood in de hugenholz :!: Kan je niet beter terug naar 3 dan :?:
Naar 2 bedoel je inderdaad :wink: . Ga het tijdens SS proberen, maakt dan wel veel toeren en je verliest weer tijd met schakelen.
Morgen gaat dat ding van mij op de rollenbank, zullen we kijken of er paardjes missen :lol:
Terug naar 2 schiet niet op daar. Ook al eens geprobeerd, zou niet nodig moeten zijn. Je tor laat het gewoon afweten.
Je moet paarden missen. Kan niet anders. Verschil in trekken tussen jou en mijn auto kan nooit alleen in de 1.8 bak vs. TS bak liggen.
Denk dat je nu amper 140pk hebt. Werd mijn eerste seizoen met oude motor op rechte stuk op vermogen ingelopen door de snelste volvo (en dat lag niet de manier waarop ik kumho en bos uit doe want die bochtcombinatie ligt me in tegenstelling tot de bocht na het scheivlak toevallig wel goed gelukkig)
Bleek op de bank, nadat ik eerst al de stroomvoorziening naar de benzinepomp op orde had gemaakt (!) , nog maar 140 pk uit het blok te komen.
Kan je nagaan wat het was met 10V op de pomp ipv 13V.
Maar ja toen had ik wel een perfect excuus om slechte tijden te verklaren en dat heb ik nu niet meer. :lol:
Dus weet waar je aan begint als je torretje op punt gaat zetten. :wink:

Gr, DJ

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

di aug 17, 2010 21:51

Tsja, kun je nagaan wat voor tijden er mogelijk zijn met een wel goed trekkend blok :wink: Dan zou een lage 2.09 erin moeten zitten als ik weer met de oude veer setup rijdt. Morgen weten we het, ik zal hier even de resultaten posten.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: SI 8/8

wo aug 18, 2010 06:15

Profi koereurs gaan denk nog wel wat sneller, 2:06 a7 moet kunnen

Terug naar “Racen - Algemeen”