Even tijd voor 'n klein verslagje .
1u Vrije training Ronny gestart om ook alles na te checken, dan ik met 'n met 2 componenten gemaakt kussen(zoals bij Formulewagens) waardoor ik nu wel goed aan pedalen en stuur kon
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
en tenslotte Marc die direct in het ritme zat alsof hij dagelijks met de Gta rijdt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Verder zaken uitgeprobeerd zoals drinkbussen, communicatie(behalve ik : dat was pas 's avonds geleverd door 'n andere leverancier) en alle "knoppekes" memoriseren en voor mij wennen aan de remmen zonder servo (en dus harder duwen) . Niks noemenswaardig problemen .
Qualifying 1 : Marc gestart en tot 1.49.6 geraakt, Ronny overgenomen en zich laten uitzakken voor 'n vrij rondje : de 1e 2 sectoren waren groen, maar in de laatste sector op 'n peleton "toeristen" gestoten en 't rondje niet afgemaakt zelfs . 't is gewoon druk met 50 auto's ... Halfuurtje is kort dus bewust maar 2 man in aktie laten komen .
Qualifying 2 : Zelf gestart en ondanks de drukte toch systematisch meer in't ritme gekomen en gezakt tot 1.52.4 dan zelf plaats gemaakt voor 'n "zwerm" proto's en zo verlies je 4 à 5 seconden op 'n rondje, dat wordt 'n kunst om daarmee om te gaan, maar in de race zullen ze hopelijk wel meer gespreid voorbij knallen . Tussendoor ook geprobeerd om de Laptimer voor Zolder te configureren maar dat is niet gelukt (we zetten er mijn identieke GET gps in voor de race daar staat Zolder al op ) .Marc heeft dan het 2e kwartier overgenomen en is er zowaar in geslaagd om 'n verkeersvrije ronde te vinden met 1.48.6 op de klokken als nieuwe besttijd . Alles prima verlopen op'n klein contact na als Marc de pas werd afgesneden door 'n concurrent en 'n beetje rechtdoor schoof . Het lag ook "vettiger" dan in de Vrije training en Qualifying 1 .
Qualifying 3 : In't duister begon 't met 'n flinke regenbui waardoor we anderhalf uur gewacht hebben om 't materiaal niet te riskeren . Ronny is dan op regenbanden weggereden maar ondanks dat er geen plassen meer lagen was de baan extra vettig waardoor er 'n hoop smurrie is komen drijven : de kerbs o.a. in de Villenueve waren spekglad en Ronny kreeg amper temperatuur in de regenbanden op slechts licht vochtige baan . Dan heb ik overgenomen en direct ondervonden dat je van de kerbs moet afblijven gewoon als ijs zo glad, verder met mijn communicatie aan't proberen geweest waar ik de "manual" op't einde toe door had (blijven drukken op dat groen knoppeke
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
) en spreken en luisteren is omzeggens alleen mogelijk op de 2 rechte stukken, Villeneuve o.a. is amper bereik en sowiso in het drukkere gedeelte met chicanes en schakelen heb je geen tijd om op dat knoppeke te drukken ... Marc heeft als laatste gereden (iedereen moest verplicht 2 nachtrondjes rijden) en heeft zo wijs geweest naast de ideale lijn te gaan rijden waar ook meer grip was want alle bezonken olie etc ligt op de ideale lijn, best wel slim die Marc
We hebben geen uur samen gereden, maar er viel ook niks te rapen op de vettige piste en dan ben je gewoon blij om uit de problemen te blijven .
Het verbruik hebben we niet echt goed kunnen testen, in qualif 2 hadden we op een half uur met wissel en nog wat verlies 25 liter verbruikt op 'n halfuur maar effectief iets van 25min gereden . Dus 2u met 100Lit gaat niet lukken, wel gaan we allen het 2e stuk van de kanaalbocht al in 5e nemen(deed Ronny al) en de Bianchi ook in 5e(deed Marc nog niet, Ronny en ik wel) . Chicane naar de Sacramentshelling nam ik als enige in 4e met 'n lichte dip in't uitkomen maar daar is 3e mogelijk toch beter . 1e en 2e gebruiken we enkel om de pits uit te rijden .
We gaan in't begin van de race voorzichtig zijn en na 1u30 binnenkomen enkel voor tanken en ca. 2u55 rijden per piloot per dubbele stint(3u is' max. en dan verplicht 1u pauze min.) . Valt het toch mee & kan bvb. 1u50 per stint dan doen we't zo verder, kijken we na Ronny's 1e stint waar we uitkomen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .