Ik was er niet bij, maarre....uitaccelereren Audi-S met te veel vermogen leidt tot overstuur, te laat tegensturen en je rijdt rechtdoor de vangrail in, met geblokkeerde wielen op het gras. Te laat tegensturen en te veel, en de auto klapt terug en je gaat rechts haaks de vangrail in, en als je m dan toch opvangt dan is de klap de andere kant op heel heftig en steek je alsnog aan de overkant (hard) de vangrail in (en daar zit geen ruimte achter, want duin). Vraag maar aan Harmen van de Putten. En Rees-Cees heeft mij ook al wel eens aardig zien gaan daar, maar toen heb ik m bewust in een spin gegooid daar, juist omdat ik wist dat ik m niet meer zou houden bij de 2e keer tegensturen en ook wist hoe van de Putten daar in de vangrail ging. Zijn nog wel een paar van die punten op zandvoort, bijvoorbeeld uitkomen Kumho en daar te krampachtig proberen uit het grind te blijven en overstuur. Regelmatig raak bij racecursussen, je komt voor bosuit achteruit de vangrail ingevlogen!Iemand enig idee waarom die E30 VOL in de vangrail ging in audi S??
De bijrijder werd per ambulance afgevoerd... best erg!
Ik vraag me nu af hoe je daar zo hard na de eerste bocht rechtdoor de vangrail kan raken in de tweede bocht?????
Tja, wat dan...Grosser Fahrfehler? Dus overstuur bij het insturen, teveel tegenstuur een keer terugslaan nog een keer terugslaan en hop, vangrail? Hij heeft in ieder geval voldoende kunnen remmen om in te sturen, dus remmen zijn het probleem niet geweest...Ik was er wel bij
Als je een lijn trekt van de A van Audi-S naar de P vd Pits dan zie je de verdikking in de lijn die de vangrail voorstelt..
Daar, dus na de eerste haakse bocht ging die BMW al.. uitaccel. vd Audi_s was dus niet ter sprake... Bob ging idd 2 jaar terug NA de Audi-S richting Kuhmo...
maar bilstein is een gasdemper!! Het gas fungeert als veer en zowaar ongedempt?Ik vind bilstein ook fijner rijden op de baan dan gele koni's (onder de Bert beide gehad), maar technisch kan ik het niet verklaren! De grote jongens in het 147ECC reden ook zonder gas in de dempers!!
Helemaal mee eens ! Alleen heb ik ze achter helemaal open. Maat van me rijd zelfs achter op originele schokbrekers met voor gele koni's helemaal dicht. Alleen ik vind dat bij mij de auto voor nogal ver induikt (ik heb een foto in de Hugenoltz waar ik de zijskirts zowat op de rond heb liggen) ondanks dat ik voor een megadikke stabi met uniball verbindingen heb. Zou een setje Bilstein shockers dit verbeteren ???Koni's voor op z'n hardst
Achter ongeveer op de helft
De voorkant van de auto kan nooit stijf genoeg zijn.
De achterkant mag daarentegen slapper zijn! Wielen op het asfalt is grip