De truuk(jes) zitten in het koel(er) zien te houden van de selespeed-olie en het "type één" selespeed te mijden. Ik weet het niet precies uit m'n blote bol, maar vanaf ik dacht 2001 is er een schakelrobot met modificatie (van de oude brak er héél vaak iets essentieels vanaf, weet niet meer wat maar dat maakt ook niet echt uit) en nieuwe software geïntroduceerd. Tamelijk hufterproof. Heb ik ongeveer anderhalve ton straat-km's ervaring mee. Twee x mee stilgestaan: 1 x met gebroken koppelingsplaat (kan de selespeed ook niks aan doen..) en 1 x na totaal 360.000 km's op den tellert en toen vond ik het sowieso wel best met die kar.
Ik denk dat het je zomaar één, anderhalve seconde op een ronde kan schelen mbt schakeltijd. Vooral de software mod. herkent héél goed wanneer je haast hebt en schakelt sneller op & terug dan je met de pook kunt doen. Bijkomend voordeel is automatisch tussengas, scheelt je een bokkende voor-as bij serieus remmen/terugschakelen EN je hebt je hele linkervoet vrij voor het remmen. Hoef je je rechter hoef niet van het gas te halen, wéér een paar tienden tijdwinst !
En laat het schroeven maar aan d'n Klink over !!
Ik zie het wel zitten.