Zo... het gewone leven is weer begonnen..
Maar het weekend was idd TOP!
Vrijdag al aangereden met de Dreeser, en nogmaals voor diegene die het niet geloven, gewoon over de weg want er zit APK op
Beetje gekletst etc etc en met mijn kersverse sponsor
WWW.ALFAROMEOSERVICE.NL de pitbox ingedoken!
Verse gesponsorde SBS Pro Race blokken gemonteerd en de koplamp vervangen door een luchthapper. Thats all..
Zaterdag wat gekeurd en snel daarna nog wat zaken mbt de organisatie SI geregeld met de diverse verantwoordelijken.
Toen kon het beginnen, de baan op voor instructie. We kwamen via de pitbox met een groepje van 3 (allemaal racelicentieklasgenoten) en hebben lekker lijntjes geleerd ve instructeur. Hard giung het niet maar dat was niet belangrijk, het ging om de lijnen.Op het eind racelijnen gevraagd en gekregen... zuivere, maar ook wat marge ingebouwde lijnen. Ramshoek, een billenknijper moest met een marge...slim!
De nieuwe bochtencombi na het rechte stuk was een uitdaging en de 2e versnelling kwam er aan te pas. De 2 voorlaatste bochten als één bocht beschouwen zei die immer lachende instructeur nog. Wat een positivo zeg, heerlijk!!! Daarna even wat tijd om te gaan oefenen. Alleen...rijden rijden rijden maar het was al rood voor ik het wist en we konden naar binnen... jammerrrr...Napraten... en toen maar mijn slicks erop gegooid... overalletje gezocht..transponder geregeld, keuringen voor het SI geregeld, Jeroen (wedstrijdleider) nog even bijgepraat over de SI newbies

etc etc... Contact gemaakt met de historische jongens, man wat een mooie auto's!!
Net voor de vrije training maar eens in gedachte verzonken over de baan getoeterd.. shit wat kwam er ook al weer na die bocht voor iets?? We zien het wel..
De training stond opgesteld, ik stond vlak achter 3 zwarte 75's: Michel75, Peter en Geert. De laatste twee byzonder veel sneller dan ik in mijn debuut race op Zandvoort. Michel, een aardig manneke

zag er ook serieus snel uit. Wij de baan op... daar gaan ze dacht ik nog.. dus ik haak aan.. ach opwarmen dus ik kon bijblijven

..
Duurt wel lang dat opwarmen..

ik wat aandringen bij Geert of Michel, ik weet het niet meer, twas een Zwarte

, uiteindelijk komt Peter voorbij, maar ook nog niet supersnel.. Ik ging zowaar aan de stoei met Michel, en alles voelde goed... de auto, de baan en ikzelf... alles viel een beetje op zijn plek! Ik kon zowaar ergens Michel nog uitremmen en inhalen, maar ik kon hem niet lang houden en moest hem weer laten gaan. Voelde goed dat inhalen en smaakte naar meer

. Omdat we als eerste vertrokken waren zat ik te wachten op de snelle Bizzarini, Michel met de gele 75 en nog wat meer snel spul.. Maar dat kwam niet!! Ging ik dan snel genoeg???
Na de training de baan af en met een heel goed gevoel nagepraat! 2:18 en een heleboel... das niet slecht!! (voor iemand van mijn leeftijd en geen ervaring

)
Na een heleboel gepraat sociolizing etc etc om 15:45 de baan op om te kwalificeren.. Ook dat ging eigenlijk te goed... ik had zeker niet het gevoel dat er nog wat af kon, maar ondanks dat gevoel bleek achteraf de 2:17 en heel weinig gehaald te zijn..weer 1,5s sneller. WOOOW!
Ik stond in het totaalveld op startplek 8! RemcoS en Geert net voor me EN het verschil was niet eens meer 10tallen v secondes!!
De rest van de dag gelukkig geweest en omdat ik er een paar keer afgegaan was met remacties en blokkerende wielen heb ik bij het vrij rijden Dennis nog eens in de auto gezet.. Rij jij eens en zeg wat er fout is want ik als techneut weet het niet... het moet linksvoor zijn, want die bonkt bij een bocht naar rechts.. Dennis aan de boemel en natuurlijk gelijk zijn racelijnen gezien!!
Briljant hoe die man 10 seconde sneller kan (gok ik) dan ik.. Ramshoek heeft geen marge, geen rempunt, het is sturen met het gas en bidden

. Remmen doe ik nog teveel... ik merkte dat als je instuurde met voor mijn gevoel te hoge snelheden, je dat langzaam, gripopbouwend moet doen en dan gaat dat goed.. vreemd..maar wel lekkerrrrr
En die bochtencombo dan... die werd gladgestreken door vloeiend gas/stuurbewegingen te maken en de voorlaatste zoals het hoort iets op te offeren en dan de laatste kogelhard te nemen om op het rechte stuk aanvangstsnelheid te hebben... Gaaf... ik zei nog: vent je moet gaan racen!! Je hebt talent!!!
Daarna verremde Dennis zich ook..nuchtere tukker hield hem natuurlijk wel op de baan

.. en en en ? wat is het vroeg ik?? Nou zei de nuchtere piloot: rechts zag ik een wolkje dus die slick zal wel stuk zijn? Binnen gekomen, ontfermde Dennis zich over de auto en keek keek en het leek wel omgekeerde wereld.. ik rijden hij sleutelen

De rechter voorband zat al door een paar lagen canvas heen...

De Canucci brothers brachten uitkomst!! Twee slicks geleend en ik kon weer!!

DANK!!!!! (Dat kan alleen bij het SI!)
Zaterdag was geslaagd en met 2:17 en nog wat ging ik tevreden weer de pitbox in..lekker napraten en vervolgens naar het dinner in het hotel.
Zondag weer lekker gassen. Dennis Vogel opgepikt, ik kan je vertellen dat werkte beter dan een TomTom! Hij keek en gaf zijn commentaar.. gtvrdegtvr doe ik dan niks goed? Hier pas insturen, in dit bochtje eventje recht houden en gas, we zijn aan het racen remember? Wat doe je nu??? Ramshoek verstieren?? Gebruik die baan man, duur zat al dat asfalt! Die curbstones zakken niet weg hoor! Je kan eroverheen!! Ja maar... GAS! aha dat gaat al beter zo.. maar waarom ga je zo traag door die nwe combo? Kijk als je nou zo en zo (secret

) gaat dan...Teveel info... dus ik maar wat sturen en laten bezinken. Binnen gekomen met een lekke uitlaatpakking en dus maar gaan repareren....en overdenken wat en hoe...
Weer een tijdje rondgehangen handjes geschud en veel bekende gezien..Nog wat streamers verhandeld en het SI zag er spik en span uit!
We waren er met 10 man!! En als grote verassing kwam Bartman ook nog opdagen!!!! 3 man vd organisatie reden mee!!
We mogen wel stellen dat het SI het historische raceprogramma heeft gered!! Er waren slecht 3 historische racers en 10 SI mannen (waar blijven de vrouwen??)
Het was een rotklus het veld te moeten vullen maar we hadden het graag over voor de SCARB!!

(Mijn dank aan Gerrit Mobach voor deze kans is groot!!!!!)
De race...
Opgesteld warmingup... startlichten op rood..kijkend op RemcoS en Geert naast me...grappige is dat ik niet zenuwachtig of gespannen ben bij een start...Licht uit en gas...samen met Geert bij de eerste bocht...geert stond een wagenlengte eerder opgesteld en was dus ook een wagenlengte eerder aldaar... ik heb hem de ruimte gegeven want ik ga zijn race niet verstieren natuurlijk... Hup achter geert aan.. ging lang goed

Ik kon hem af en toe zien zitten in zijn stoeltje...@Geert: ik zag je cigarettenaansteker

.. langzaam liep hij toch weg en ik merkte dat het tempo net te hoog lag voor mij..mar ze trekken me wel mee naar betere ronde tijden!! stukje voor Geert zag ik Remco gaan roken als een gek... GAS!!! misschien ging hij uitvallen en dat is dan weer een plekkie!! Maar gelukkig bleef hij heel... Vroaaap daar kwam koen vd Velde voorbij... uit de pitstraat vertrokken en de snelste van allemaal... even later zat ik lekker in mijn race...De gele bertone van Jan Leuvelink op 8 s voor mij en ik dacht kom! laat ik er eens voor gaan zitten en naar hem toe rijden, moet kunnen.. ronde na ronde liep ik fractioneel in..en toen... Stond Bartman in de bocht stil...spinnetje...Hup erlangs want ik was op jacht naar Jan. Evenlater Bartman in de spiegel aan duwen... ik dacht doe je best maar, ik heb mijn wedstrijd met Jan en jij had maar niet moeten spinnen

.. Maar Bj heeft krap 200pk en was sneller op het achterste rechte stuk.. hij remde daar laat en ik ook, ik erachter met 3 cm ruimte maar in de bocht liep ik in.. ik zat BJ op teduwen en elke bocht weer kon ik zijn k*** kussen

...
Na een rondje was ik het beu en probeerde ik hem uit te remmen... met succes want hij hield hem niet een sneed af..nog steeds op jacht naar Jan in de bert bleef ik gas houden, maar BJ kwam gevaarlijk door het gras weer de baan opschuiven... ging gelukkig allemaal goed..pffff mijn afstand tot Jan werd groter en BJ weer voor me die ineens het gas weer gevonden had... hij liep weg.. ik kon weer in mijn ritme komen en mijn race uitrijden..(@BJ: lekkerrrr gevechtje

)Jan was onbereikbaar, maar ik had een enorm gat geslagen met alles achter me en achteraf bleek nog 2 s van mijn persoonlijk record afgereden
Mooiste actie was in ronde een, achter Geert die net voor het rechte eind (Timmerman bocht oid) vol over beide curbs ging en daarna het gehele kunstgras aan flarden reed... ik zat in zijn kielzog en deed mee... beng beng splats... geweldig spectaculair met twee wielen los, maar waarschijnlijk niet snel

).
Ik was een tevreden mens.. Na wat geklooi op Zandvoort in het SRW ging het nu lekker en alles was op zijn plek gevallen... lekker karretje dat Dreesertje, lekkere zit erin van mij, sponsor.. mooi weer... en een geweldig publiek en al mijn alfavrienden en vriendinnetjes van de geweldige SCARBclub!!!
Na heel hard trekken aan het SI een heerlijk vol startveld en gewoon domweg trots op wat we als SI bereikt hebben!!!
Er staat een beginners klasse met goedkoop materiaal,(hint hint) en zo een competief gebeuren voor de instappende racer. Ik ben trots op wat we bereikt hebben en mijn dank aan Mark Rietkerk, BartJan keizer, Walter van Vollenhoven, CeesJan van Vessum en Bert Smid van de organisatie van het Squadra Italia is dan ook groot
Gefeliciteerd aan de podiummannen Michel, Peter en Geert!!!!!
En (omdat ik toch de microfoon heb

) DANK aan Dennis Vogel!! Zonder hem had ik geen lijnen gereden, geen vertrouwen in het kunnen van de dreeser en geen sprongen kunnen maken, maar slechts stapjes...man wat kan die gozer rijden zeg!!!
(en na de race was ik leeg...op... maar voldaan!)