Het-Licht
Guru
Guru

RE: SI !! Zandvoort !!! 22 juni aanstaande !!!!!!!!

ma jun 23, 2014 23:28

Nou de vuurdoop gehad ! Na het behalen van me licentie niet meer serieus met de 146 gereden op het circuit dus nu zonder enige test km's best een beetje aftasten in de vrije training. Me niet druk gemaakt om tijden, gewoon effe los komen. Vrije training ging best aardig, wat met bandenspanning gerommeld en alles nog eens nagetrokken en gaan. Maar bij het starten om naar de opstelling te gaan voor de quali op 3 pitten lopen. Op toeren en volgas geen probleem maar stationair en deellast niet te best. Na wat rommelen en stekkers checken geen verbetering toch maar besloten om in ieder geval een tijd op de klok te gooien en dan na de quali verder kijken. Quali ging uiteindelijk best goed en motortje wou op toeren best dus doorgereden, boven verwachting een 2.13.9 gereden, met 2.15 was mijn dag al geslaagd! 12e tijd, lekker tussen de 75 TS mannen.

Na de quali boel beetje af laten koelen en na tip van een monteur van vd Wereld de bobines en bougies controleren. Bobine contactpunten wat corrosie maar niet heel schokkend. Bougies daarintegen wel, allemaal afgefikt, waarschijnlijk door het te krap lopen met de oude luchtmassameter. Hmmm, zal je net zien, heb je bougies nodig van een 16v TS dan ben je de enige die die dag met die motor rijdt... Dus bougies maar zo goed en zo kwaad bijgebogen en de boel met een beetje contactspray weer in elkaar gezet en weer lopen als een zonnetje. Wel even een belletje gepleegd naar Buddy vd Wereld (die langs zou komen om effe te kijken) om een setje nieuwe bougies mee te nemen.

Race 1 : Wel beetje bibberen en bij de start teveel wielspin en kaas goed van het brood laten eten. Na een tijdje ritme te pakken en de meeste plaatsen weer goed kunnen maken, uiteindelijk 8ste met 2.13.7 !

Race 2 : Voor de race de bougies gewisseld, daar kan het niet meer aan liggen ! Nu starten tussen de wat snellere jongens, weer teveel wielspin maar nu minder kaas van me brood laten eten. Weer even op gang komen en vervolgens weer wat mensen in kunnen halen, vooral op het einde van de rechte stukken loopt de 146 best nog wel rap voor zo'n 1800tje ! Alleen in de laatste ronde, in de bocht zonder naam, brrrrrrrr, niet genoeg peut meer.... Voor de race stond de meter tussen 1/4 en 1/2, voldoende leek me voor 10 rondjes... Gevolg : alle gewonnen plekken weer verloren. Uiteindelijk als 12e en met een tijd van 2.12.8, toch best netjes ! Wel balen, had ook 7de ofzo kunnen zijn...

Race 3 : Nu goed weg, eerste rondje plek redelijk kunnen houden, begin het een beetje door te krijgen... Met de achterwiel aandrijvers om me heen lekker kunnen stoeien, waaronder met Pieter eigenlijk van begin tot eind lekker kunnen strijden. Als 9de over de streep gekomen met een tijd van 2.12.7, weer een tikje beter !

Kortom, heerlijk dagje wezen reezen. Afgezien van de bougies de auto geen kick gegeven. Auto stuurt heel fijn, heel neutraal en gemakkelijk. Best rap ook, zeker op het eind rechte stuk kan ik de 75's er met gemak uit slipstreamen ! Nu gewoon eens een dagje testen met sporing, bandenspanning enzo. Top wagentje !!!

Uiteindelijk tot mijn verbazing nog een trofee voor de 9de plaats overall mee kunnen nemen. Wanneer gaan we weer ??? :D

Afbeelding

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jun 24, 2014 08:33

Da's nog eens lekker debuteren in SI JW ! Op die manier krijgt een mens de smaak wel te pakken. Mag ik u bij deze dan alvast tot de vaste harde SI kern rekenen ? Mooi !! En over benzine gesproken: de avond(en) vóór de race wat minder zwaar tafelen, zorgen dat je zelf vóór de start "optimaal licht" bent en volsnukken die tank. Lekker profi (ik weet het) , maar ook lekker zorgeloos planken en als je zorgeloos plankt ga je harder ! :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

TurboMarc
Guru
Guru

di jun 24, 2014 13:21

Net even stukje onboard beelden van mijn race bekeken.. Camera hangt te hoog, je ziet alleen de streamer bijna geen baan.

Kon wel zien dat de turbodrukmeter binnen no time veel te ver doorschoot.. Over 1,5 bar..
Even computer erbij, overboost protection staat op 250 kpa , op spark cut.
In eerste instantie niet bij stil gestaan dat deze waarde uitgaat van ong 100kp atmosferische druk, er dan dus maar 150 kpa over is, zeg maar 1,5 bar..
Computer greep dus netjes in, zoals bedoeld.. Kleine inspectie bij de auto leert mij dat de slang naar de wastegate gescheurd is.. dus de 1,5 bar is simple te verklaren :cry:

Blijkbaar had ik op het circuit niet de rust en kalmte om even logisch terug te redeneren, weer een wijze les geleerd..
Was tijdens het rijden ook blijkbaar te druk met de auto op de baan houden ipv even op de drukmeter te kijken.. 8)

Volgende keer beter, denk dat er niet zo veel aan de hand is :D
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Het-Licht
Guru
Guru

di jun 24, 2014 21:24

Ha het kan slechter Emile ! :lol: Vaste kern weet ik (nog) niet. Een en ander hangt ook van het budget af, bij blijft immers 146 Budget racen... :wink: Maar van het jaar zeker nog wel een keer te zien op de baan, dat staat vast !

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: SI !! Zandvoort !!! 22 juni aanstaande !!!!!!!!

di jun 24, 2014 22:11

Ha het kan slechter Emile ! :lol: Vaste kern weet ik (nog) niet. Een en ander hangt ook van het budget af, bij blijft immers 146 Budget racen... :wink: Maar van het jaar zeker nog wel een keer te zien op de baan, dat staat vast !
Daar hebben je slicks vast een flink gat in geslagen...

Het-Licht
Guru
Guru

di jun 24, 2014 22:17

Valt wel mee als je een stel goeie ergens voor een nette prijs krijgen kan... Nieuw gaat hem niet worden, dat is het mij niet waard !

ScuderiaDiMarcello
Junior Member
Junior Member

di jun 24, 2014 23:08

Ook ik ben zondag geweest en heb me prima vermaakt, lekker ontspannen sfeertje.
Diverse rijders gesproken en hun nieuw opgebouwde auto's kunnen bekijken.

Zie hier mijn filmpje.

http://youtu.be/a7CVCta8qAo

Gr.Marcel Fickweiler

Het-Licht
Guru
Guru

di jun 24, 2014 23:33

Leuk filmpje !

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 25, 2014 08:42

Ik vind het een zéér goede promo-film voor de klasse Marcel ! Ik kan natuurlijk blijven proberen om te lullen als de spreekwoordelijke Brugman, het lijkt me beter om dit soort filmpjes een week of twee voor een race even naar iedere (ex) rijder te PB'en/mailen, voor de zekerheid nog ff een paar dagen voor de race en wie kan dan nog "nee" zeggen tegen zo'n geweldige, goedkope (okee, niet-echt-dure) gave kans z'n racert weer even uit te laten ? Bijkomend voordeel is dat je als rijder dan weer vol bent opgeladen om te dealen met de uitdagingen/struggles van "nu" ! Scheelt je een aantal sessie's met je personal coach/psych dus "onder de streep" hou je nog munten óver óók !!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 25, 2014 19:47

Zeg Emile, je vergeet "Tsjakka"!

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 25, 2014 20:19

"Tjakkaaaahhhhh" roepers zijn Bentley-rijders Michel ! En ikke rij Italiaans... 8)

Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 25, 2014 20:38

Ja,je vergeet iemand Emile,Pieter was vergeten zn wielen na te trekken voor race 1,wat resulteerde in 1 verdwenen en 1 krom tapeind en 3 wielmoeren op vakantie.
Na een recordtijd Zandvoort-Alkmaar-Zandvoort en vervolgens volgas samen met Barend de boel weer in elkaar geschroefd met wat milano onderdelen was Pieter nog PRECIES optijd voor de opstelling voor race 2 8)
Ik zie een nieuwe term/begrip geïntroduceerd worden in SI/race land !!! een "Pietertje" .. :mrgreen:
Ik had em ook in race 3 van raceweekend 1, dus Pietertje of Coopertje :)

Leuke verhalen jongens! Mooi filmpje ook!
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 25, 2014 21:06

"Tjakkaaaahhhhh" roepers zijn Bentley-rijders Michel ! En ikke rij Italiaans... 8)
O ja, maar het heeft wel een Tsjakka aangrenzend niveau van positivisme, die S.I. marketing van jou :thumbs:

Het-Licht
Guru
Guru

wo jun 25, 2014 21:52

Emile, onze SI promotor... :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”