zo mei 13, 2007 22:49
Ja en dan ook miijn weerspiegelingen van een natter dan natte dag op Assen. Spannend allemaal want met een nieuwe motor met zo'n 80 pk meer dan vorig jaar in weersomstandigheden die met een oude 105 best tricky zijn. Maar: voor het eerst reed ik in de prijzen. 3e algemeen en 2e in race 1 en derde in race 2.
De nieuwe tweedehandse regenbanden deden het geweldig, Alberic van GR Autotechniek en mijn maatje Joen-Tai pasten de Squadra optimaal aan met een andere afstelling van de stabi en de dempers.
Het gevolg was een zeer fijn sturende Squadra. De balans was goed. Wel overstuur, maar niets te veel, en geheel geen onderstuur. Ingredienten voor een hele fijne dag. Nog nooit zoveel lol gehad ik zulk slecht weer. Want man wat regende het.....
Wat niet leuk was: het uiterst teleurstellende startveld. 4 Alfa's. Squadra Italia kan een heel mooie raceklasse zijn, maar als we van dit soort startvelden blijven houden moeten we elkaar wellicht eens recht in de ogen gaan kijken. Het potentieel is er, maar op het circuit zien we die Alfa's maar niet terug. Ik hoop echt dat het gaat veranderen. En dan niet alleen wat betreft het Super Raceweekeinde maar ook in de races erna.
Of dat gaat lukken weet ik niet. Aan ons enthousiasme ligt het niet. Wel aan de heren (en misschien ook dames) die zelf naar het circuit moeten komen om Squadra Italia bestaansrecht te geven. Maar die stap kan de organisatie van Squadra Italia niet voor ze zetten.
Ik kan alleen nog maar een keer benadrukken dat ik nog nooit zoveel lol heb gehad in zulk slecht weer.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje!
Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!
www.squadra-italia.nl