Nu heeft de andere hogedrukpomp het toch wel weer begeven...
Weer in de buidel tasten, 't komt er nog eens bij dat ze op héél weinig auto's std. zit op Porsche Turbo wel bvb. ... dus die kan je niet zomaar ergens afhalen helaas, waarom onze toenmalige leverancier deze pompen geleverd heeft is ook 'n raadsel . Toch maar weer eentje bij collega-kameraad/piloot Chris Voet (Bosch-dienst Pitlane die 147 in Btcs laat rijden) besteld .
We hebben vorige woensdag ook een meeting bijgewoond met de nieuwe promotor voor de Endurance Cup 2008 :
Positief :
-Races worden minimum 3u (ipv 2u nu), 1x 500km, 1x 10u, mogelijk 1x de 24u Zolder ! (Belcar Gt3 rijd 2008 iig géén 24u meer)
-Licentiecontrole bij 1e race (nu iedere keer opnieuw)
-Hans nog niet verplicht, wel aan te raden
-Binnenhalen gestrande wagens (zoals VW Fun-Cup)
-Code 60 ipv. PaceCar (iedereen 60km/u)
-Per uur wedstrijd verstreken 1 Pitstop verplicht (vb. 3u : 2 Pitstops) wel stoppen voor de pits en onmiddelijk doorrijden ; zo wordt het weer mogelijk om de kosten over 3 piloten te verdelen, met 2 piloten verlies je wel enkel bij de pilotenwissel tijd door de wissel dus heb je met 2 piloten wel voordeel bij de 2e verplichte stop doordat je direct weer kan vertrekken .
-Meer promotie en groter deelnemersveld, mede doordat een pak teams uit de Belcar de overstap gaan maken .
-24u mogelijk onder het kampioenschap !
-Bandenkeuze : vrij of 3 merken die de serie sponsoren, geen verplichte dure afname van 'n monopolieleverancier zoals in Belcar & Btcs
Minder positief :
-Laagste klasse is tot 2.500ccm³ : We profiteren nu van de lage concurrentie in onze klasse tot 2.5Lit. ... dan komen Clio's, Golfjes, etc. erbij en die zijn sneller dan ons
-Andere klassen : tot 3.5Lit, tot 5Lit, boven 5Lit : dus zware kanonnen <-> snelheidsverschil = gevaarlijk tenzij die niet binnen 105 dBa geraken .
-Nagenoeg dubbel inschrijfgeld, als de 24u erbij komt nog eens een pak meer bij maar voor die 24u nemen we dat er graag bij, maar het budget komt bij ons vooral van enthousiast vrijwilligerswerk en betalende piloten . Vroeger had ik nog de tijd om Sponsors te zoeken en in de watten te leggen, maar dat lukt me al lang niet meer sinds ik meervoudig Papa ben...
2008 gaan we afwachten wie onze concurrenten worden en of die 24u er bij komen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .