Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 12:31

ahhh nee, geen gewichten. Moet je eigenlijk ook een basisgewicht hebben, en gaan wegen en al die ellende.. en de probeersels met grijs geschilderd piepschuim en zo...
Aha jouw auto is dus van piepschuim.........

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 12:33

SSSSSSSST!!!!!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4426
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 16:00

Nee nee, geen bassis gewicht. Dat boeit helemaal niet.
Nee gewoon als je eerste bent krijg je als beloning bijvoorbeeld 30 kilo aan je broek. Of 50 kilo van mijn part.
Dat gewicht is simpel zat te controleren. Veel makkelijker en goedkoper dan of iedereen in een "standaard" TS klasse wel echt een standaard TS blok heeft om maar eens een voorbeeld te noemen. Ff een auto rollen of een kop trekken is veel meer gedoe dan ff controleren of een gemonteerd "beloningsgewicht" echt weegt wat het hoort te wegen.
Maar het is maar een idee. De beste oplossing voor een attracieve race met gevechten op de baan is natuurlijk gewoon een GROOT startveld.

Mzzl,
DJ

evo-racing

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 17:57

Om in te delen in klasses moet je naar mijn mening eerst een vol startveld hebben en daarna kun je gaan overwegen om in te delen. Als we het vervolgens Squadra Italia willen noemen en dus echt open staan voor alle Italiaanse racers dan kun je denk ik alleen maar gaan voor een verdeling naar cilinderinhoud en niet van model of motor. Dit doet de FIA feitelijk ook al en geeft een vermenigvuldigingsfactor voor bijvoorbeeld TURBO :D motoren.

Laat alsjeblieft alle keuzen van de techniek, banden, ondedrstellen e.d. vrij. dit om twee redenen. De ene is de lol voor de zelfsleutelaars om creatief te kunnen sleutelen en hier en daar verbeteringen door te voeren. De andere is in mijn ogen juist de betaalbaarheid. Via kennissen en relaties valt er best zo af en toe wat te regelen en dat lukt vooral omdat iedere bijdrage nu kan. Als je bijvoorbeeld de R888 verplicht gaat stellen is voor mij seizoen 2009 een stuk duurder. Ik heb alle banden tot nu toe gekregen of voor erg weinig gekocht maar TOYO is een probleem omdat er nagenoeg een monopolie positie is op de import. :cry:

Laten we voorlopig dus hooguit overwegen om een apart klassement bij te houden op cilinderinhoud en verder proberen extra deelnemers te vinden. Dan wordt de strijd vanzelf al weer nog beter. :!:

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 21:24

Ik stel voor de FIATS tegen de "echte" Alfa's!!!! :twisted:


:wink: :wink: :wink:


Laten we ook eens bedenken wat het beste is voor de klasse, voor nwe aanwas en voor uiteraard het publiek en werven van sponsors.
We kunnen een heleboel dingen doen die goed zijn voor ons... maar zijn deze ook goed voor SI?

Ik ga eens rustig nadenken over wat en hoe... wel enorm goed dat we een ideeënbus hebben!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 22:35

Gewicht lijkt me een prima methode om gewoon met 1 startveld te kunnen rijden. Heel simpel, de eerste die over de finish rijdt wint. Je zult iets moeten verzinnen om de 1e race dat iemand meedoet een "startgewicht" te kunnen bepalen, maar daarna zal je als racer redelijk competetief zijn en blijven. Het is een stuk eenvoudiger voor de toeschouwers om te bepalen wie er nou vooraan ligt, voor de TC om alle auto's uit elkaar te houden en voor de coureurs om te weten met wie ze nou aan het racen zijn. Het heeft net als alle andere methodes die genoemd zijn en die gebruikt worden voor- en nadelen, maar ik denk dat het voor de "eenvoud" die de SI zou horen te hebben, wel het juiste compromis kan zijn. Elke oude italiaanse auto mag meerijden, close racen, 1 veld, budget en ervaring zijn minder belangrijk dan inzet en plezier.

Zoals al gezegd, hoe verder je vooraan finished, hoe meer stoeptegels, spoorrails of wat dan ook je als bagage krijgt de volgende wedstrijd. Lukt het een keertje niet zo met de punten, dan blijf je op je gewicht of lever je zelfs een gedeelte in. Je kunt op deze manier toch je auto en je eigen vaardigheden verbeteren, zonder dat het voor de anderen onmogelijk wordt om je nog te verslaan. Ook je auto lichter maken gaat nog steeds helpen, want je reglementaire ballast kan je prima gebruiken om je auto uit te wegen en het zwaartepunt laag en bij het centrum van je auto te houden. Mocht je de SI ontgroeid zijn, dan kan je je auto zo meepakken naar de Challenge of zo, stoeptegels uit de kofferbak en je hebt een lichtgewichtracer. :)

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

di okt 21, 2008 22:35

Laten we ook eens bedenken wat het beste is voor de klasse, voor nwe aanwas en voor uiteraard het publiek en werven van sponsors.
We kunnen een heleboel dingen doen die goed zijn voor ons... maar zijn deze ook goed voor SI?
die snap ik niet helemaal, wij zijn toch de SI ??? Dus als het goed is voor ons is het per definitie goed voor de SI. En sponsors zal ieder op zijn eigen manier moeten vinden denk ik. Of RTL888 moet het iedere keer uit willen zenden.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 11:06

Ik snap het standpunt van Dre wel. Iedereen heeft het beste met zichzelf voor, maar dat hoeft niet perse het beste voor SI te zijn.

Belangrijk is het overall startveld, wat onderling natuurlijk altijd in sub-klasses te verdelen is.
Groot startveld maakt dat makkelijker.

Bovendien is het natuurlijk niet leuk als je 2 rondjes minder rijd per race omdat je 2x bent ingehaald door een superkanon ofzo.

Genoeg discussie voer iig, kan nog meer bij :lol:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 11:08

Of RTL888 moet het iedere keer uit willen zenden.
Die betalen niet hoor...

Als je wilt dat het uitgezonden wordt zul je zelf geld mee moeten brengen...

Maarruh...

I'M CONFUSED!

Nogmaals, ik zal zelf ws nooit rijden dus ben een stuurman die aan de wal staat maar wel eentje met ervaring en (naar ik denk...) een redelijke kijk op de zaak...

Ik zie de een roepen om lagere kosten voor de rijders...

De ander gaat het om het publiek...

Pietje wil alles door elkaar hebben rijden terwijl jantje het weer juist niet wil...

Wat is de doelstelling eigenlijk???

Is dat allemaal wel gedefinieerd?

Is er een ondermingsplan?

Als ik het zo lees is dat er allemaal niet of iig heeft iedereen daar een andere mening over.

Het lijkt me een strak plan om dat eerst eens vast te leggen... dan kan er aan de hand van dat plan verder gekeken worden.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4214
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 11:24

Je slaat de spijker op z'n kop Zaag!

Wellicht is het een goed idee als er eens een "ledenvergadering" in het leven wordt geroepen.
Het forum is een mooi media, maar dat haalt het niet bij een "live" discussie.

Misschien is het zelfs een idee om er een soort vereniging van te maken (of is dat het al?).
(al dan niet met contributie of vrijwillige bijdrage om de onkosten te dekken)

Ik roep maar iets geks...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 11:37

Als ik het zo lees is dat er allemaal niet of iig heeft iedereen daar een andere mening over.
dat houd je altijd in de racewereld hoor! enne... er staat meen ik een BQ gepland, met als opmerking daarbij gemaakt dat er ook over d eplannen voor 2009 gesproken gaat worden. En er is een ideeenbus in het leven geroepen waar een ieder zijn eigen idee kan ventileren. En ja dat loopt nogal uiteen... Dat kan en mag, graag zelfs, hoe meer ideeen hoe beter, dan leeft de klasse in ieder geval wel! Dus wil je van gedachten wisselen, plan een bezoek aan de BBQ in januari in in je agenda!

Raceklassen werken niet met een ondernemingsplan voorzover ik weet. De ARC is op de zelfde manier gegroeid als SI, en dat loopt wel redleijk geloof ik... Een echte rijdersvergadering is wellicht ook een idee trouwens, maar dan ga je op een gegeven moment naar een echte vereniging toe, met extra kosten als lidmaatschap ed. Kan hoor! maar dan hebben wij dus ook een bestuur nodig, voorzitter, secretaris, TC, penningmeester...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 12:13

Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je het nu in een officiele juridische vorm giet of niet maar er zal wel een (ondernemings)plan moeten komen als je alle neuzen dezelfde kant op wilt laten wijzen en dat is wel wenselijk denk ik...

Het feit dat andere series het goed doen is geen garantie voor deze serie.

Zoals vermeld, heb ik de ervaring met een andere pan-europese race serie en ook daar was de eenheid tussen de rijders (of juist het ontbreken er van...) het grootste probleem.

Daar is toen gekozen voor een bestuur en een hele simpele klasseindeling, vooral met het oog op het publiek dat in redelijke getale kwam opdagen en voor een deel zorgde voor de financiering (ook icm sponsoring).

Als je dit structureel goed wilt aanpakken zullen een aantal mensen de leiding moeten nemen (kunnen heel goed zelf ook rijders zijn) die de boel coordineren. Een BBQ is mooi natuurlijk maar is dat de gelegenheid om de boel te structureren?

Gaat er dan gestemd worden? Zo ja, wie zwengelt het aan? Wie coordineert waar over gestemd kan worden? Wie beslist er in geval van conflicterende uitkomsten / ideeen?

Maar nogmaals... dit is afhankelijk van de doelstelling... maar ook die kan ik niet echt ontwaren.

Als het er alleen om gaat om af en toe met oude(re) Alfa's lekker te kunnen gummen, prima! Maar dan doen issues als "het publiek" en "klassindeling" er ook niet meer toe. De klasse naar een hoger plan tillen? Ook prima... maar dan moet je wel om het publiek gaan denken. Etc etc etc.

Het KAN allemaal... maar dan wel eerst de basis vastleggen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 12:25

dit is afhankelijk van de doelstelling... maar ook die kan ik niet echt ontwaren.
maakt niet uit, de mensen die rijden en degenen die overwegen om mee te doen kennen de doelstelling waarmee dit verhaal aangezwengeld is gelukkig wel. (is in grote lijnen overigens dezelfde als waarmee destijds de Trofeo ontstaan is, hoe zou dat nu komen??) Daarnaast is racen natuurlijk zo ongeveer 1 van de meest egoistische sporten/hobby`s die bestaat...Dus dat het lastig is alle neuzen dezelfde kant op te krijgen is begrijpelijk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 12:32

Sterkte!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 12:40

ehhhh....bedankt denk ik, maar...waarmee???
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”